زمان : 03 Esfand 1387 - 15:45
شناسه : 15485
بازدید : 3907
سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی میباشد سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی میباشد

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی میباشد.
سیفی رئیس سازمان گفت:استان یزد با 6500 اثر تاریخی شناسایی شده و بیش از1250 اثر ثبت شده با ارزش تاریخی در مرکز ایران و در مسیر استانهای جنوبی کشور قرار دارد که دارای آب و هوای متنوع و دلپذیر می باشد که در زمینه هنرهای سنتی و صنایع دستی نیز تنوع خاصی از قبیل ( ترمه، سفال، معرق، قالی بافی، حصیر بافی ، زیلو، گیوه و ...) برخوردار است . از سوغات یزد نیز علاوه بر صنایع دستی می توان به شیرینی جات آن مانند باقلوا، قطاب، پشمک و ... اشاره کرد و آنچه در اکثر شهرها دارای معنویت خاصی می باشد، بقاع متبرکه و گلزار شهدا است که در شهر یزد می توان به امامزاده سید جعفر ، امامزاده جعفر، آرامگاه سومین شهید محراب و گلزار شهدا خلد برین اشاره کرد.
وی گفت:هر ساله استان یزد به جهت دارا بودن قابلیت های تاریخی و جاذبه های طبیعی و اکوتوریستی پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی است وی با بیان اینکه هدف سازمان در جهت ارائه خدمات مناسب تر به گردشگران و مسافران نوروزی است، تصریح کرد: ارائه اقلام تبلیغاتی ، بروشورهای جاذبه های تاریخی و گردشگری ، نقشه راهنمای گردشگری ، انواع پوستر، کارت پستال، بر پایی نمایشگاه های صنایع دستی از جمله برنامه های نوروز امسال است.
وی در پایان گفت: تعداد تاسیسات گردشگری استان نیز شامل : 40 هتل با2621 تخت ، 10 واحد مهمانپذیربا404تخت ، 4 پانسیون ، یک خانه گردشگری روستایی در خرانق از توابع شهرستان اردکان ، 49 واحد پذیرایی بین راهی و 16 رستوران سنتی و ییلاقی می باشد .