زمان : 02 Esfand 1387 - 22:50
شناسه : 15474
بازدید : 4316
جانبازي‌هاي تلاشگران پيروزي انقلاب را زنده نگهداريم جانبازي‌هاي تلاشگران پيروزي انقلاب را زنده نگهداريم
یزدفردا "انعکاس مطبوعات استان دریزدفردا :مدیر مسئول آیینه یزد -رضا سلطان زاده :22 بهمن ماه 1387 مردم ايران در تمام شهرها، روستاها و مناطق مختلف مملكت و ايرانيان ساكن در كشورهاي گوناگون سي امين سالگرد انقلاب اسلامي ايران را جشن گرفتند و مردان، زنان، پيران، كودكان، جوانان، نوجوانان، عصا به دستان و ويلچرنشينان عموماً در مراسم راهپيمايي شركت كردند.انقلاب اسلامي ايران تنها متعلق به يك گروه، دسته، حزب، طبقه، شهري،روستايي و قوم خاصي نيست.اكثريت مردم عليه رژيم ستمشاهي قيام كردند و با رهبري امام خميني (ره) انقلاب را به پيروزي رساندند. 22 بهمن يادآور خاطراتي است كه بايد آنها را زنده نگه داشت.
ياد افرادي كه به نحوي در پيروزي اين رويداد عظيم نقش داشتند هميشه در ذهن‌ها باقي خواهد ماند «بهمن ماه 57» معادلات سياسي حاكم بر جهان را به هم ريخت، دست استعمارگران را از ايران قطع كرد.نهضت‌هاي آزادي بخش را دلگرم تر نمود و حكام وابسته و مستبد منطقه را نگران و آشفته كرد.حركات دشمنان بعد از پيروزي انقلاب، نقشه‌هاي ابر قدرتها براي براندازي حكومت ديني درايران، كودتاهايي كه طراحي شد.هشت سال جنگ تحميلي،فشارهاي اقتصادي تحريم‌هاي پي در پي نه تنها در اين مدت كارساز نبود بلكه به خواست پروردگار و با استقامت و پايداري ملت مومن و متعهد اين سرزمين با رهبري‌هاي خردمندانه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و مقام معظم رهبري و تلاش دولتمردان ومردم، با افتخار، سي سالگي انقلاب اسلامي را جشن گرفتند.بنابر اين در اين ماه كه اين رويداد عظيم وارد چهارمين دهه مي‌شود با تعظيم و تكريم مجدد در برابر شهداء، جانبازان، ايثارگران، آزادگان و خانواده معظم آنان خاطره همه كساني كه در پيروزي اين نهصت اسلامي نقش داشتند گرامي مي‌داريم.
-مردمي كه در دوران حكومت رضاخان تاريخ عاشورا را زنده نگه داشتند.
-روحانيوني كه جلسات روضه خواني وعزاداري را در تاريكي‌هاي شب وصبحگاهان دور از چشم ماموران رژيم ستمشاهي اقامه نمودند.
-عاشقان حسيني كه از ترس ماموران حكومت پهلوي در زير زمين و سردابهاي خانه‌هاي خود مجلس عزا برپا داشتند.
-مادران، خواهران، همسراني كه هفته ها، ماهها،سالها دوري فرزند و برادر و شوهر زنداني سياسي خود را تحمل كردند.
-علما، روحانيون، طلاب، دانشجويان و دانش پژوهان واستاداني كه با سخنان خود و با برپايي جلسات و مراسم و اقامه نماز در دانشگاه ديگر دانشجويان را آگاه نمودند تا در برابر رژيم ستمشاهي مبارزه كنند .
-كارگران، كارمندان، معلمان، اقشار و صنوف مختلف كه با رفتار و كردار خود در برابر حكام وماموران ظالم و ستمكار ايستادگي نمودند .
-نويسندگان و سخنرانان كه در طي چند سال با تاليفات ومقالات خود سبب بيداري مردم به وِيژه دانشجويان شدند.
-علما، روحانيون و روشنفكران مذهبي كه از زندان به زنداني ديگر و از شهري به شهر ديگر زندان و تبعيد را به جان خريدند تا به وظيفه شرعي وانساني خود عمل كنند.
-آنان كه شجاعانه و با فتوت ومردانگي دربرابر جوخه‌هاي اعدام مزدوران و نوكران استعمار و استبداد ايستادند و براي حفظ دين و سربلندي ميهن تير باران شدند.
-زندانياني كه تا سرحد مرگ شكنجه شدند و يا در زير شكنجه‌هاي وحشيانه وددمنشانه ماموران و جلادان ساواك به شهادت رسيدند و براي حفظ دين و نابودي رژيم دست نشانده و نوكر استكبار شرق و غرب پايمردي نمودند.
خلاصه آنكه بهمن ماه هرسال ايام گرامي داشت اقوام گوناگون اعم از فارس، كرد، ترك، لر، بلوچ و تركمن و ... شيعه، سني، مسلمان و يا غير مسلمان ايراني است كه در دوران پادشاهان عياش و ستمگر و دست نشانده مبارزه نمودند و در 15 خرداد ماه 1342 به نداي امام خميني(ره) لبيك گفتند و رهبري آن مرجع تقليد، مجاهد، سياستمدار و زمان شناس آگاه را پذيرفتند تا در 22 بهمن 57 مشيت الهي برآن تعلق گرفت و اين انقلاب به پيروزي رسيد.
رسيدن به آزادي، استقلال، كوتاه كردن و قطع دست بيگانگان طي 8 سال دفاع مقدس، حفظ مملكت از دسيسه‌هاي دشمن پيشرفت‌هاي علمي و فني و توسعه راهها، مخابرات،بهداشت دست يابي به انرژي هسته اي، ارسال ماهواره به دور زمين و بسياري از امور ديگر از جمله نعمت هايي است كه مردم و ملت ايران در 30 سال اخير به آنها دست يافتند.
بنابراين مسئولان اجرايي كشور بايد بدانند و وظيفه دارند علاوه بر عنايت به امور فرهنگي به طور اعم جهت رفع مشكلات معيشتي مردم، معضلات اقتصادي، مبارزه اصولي ودقيق با اعتياد و اتخاذ تصميم براي كاهش فقر و بيكاري به ويژه رفع تبعيض، دوري از بازي‌هاي سياسي و گروهي، كم كردن اختلاف مشمئز كننده و گاه كشنده طبقاتي و تامين رفاه مناسب و ضروري براي عموم مردم و توسعه عدالت بيش از پيش اقدام موثر و اساسي به كار گيرند.
اكنون به اظهارات بنيانگذار انقلاب اسلامي امام خميني(ره) توجه فرماييد:
«يك سال بعداز اينكه از 15 خرداد يك قتل عامهايي شد و آنچه شد و ما به تركيه و به عراق تبعيد شديم تقريباً يك قدري غفلت حاصل شد لكن عواملي پيدا شد كه در يكسال – قبل از يك سال ونيم تقريباً – اين عوامل باعث شد كه ايران به حركت آمد. و دنبال اين حركت بود كه ما از عراق شروع كرديم، و بعد آمديم و رفتيم فرانسه و از آنجا تعقيب كرديم. تمام مسائل كه واقع شد ما مرهون منت – بعد از خداي تبارك وتعالي – اين ملت ايران، خصوصاً طبقه مستمندان، نه طبقه اشراف و اعيان و بالا دستها، ما مرهون آنها هستيم. آنهايي كه زن و مرد، صغير و كبير، در هر وقت كه اقتضا مي‌كرد در خيابانها مي‌ريختند و هيچ در مقابل مسلسلها ابا نداشتند، سينه‌ها را باز مي‌كردند و مي‌گفتند: بزن. بايد بگويم كه گوشت وخون غلبه كرد بر تانك و مسلسل و اين قدرت خداي تبارك وتعالي بود.
الهي بودن انقلاب اسلامي
من وقتي كه مطالعه از وضعيت ايران و گسترش اين مسئله واحد، مطلب واحد كه يك دولت اسلامي حق مي‌خواهيم، وقتي كه من از گسترش آن در همه بلاد، از تهران تا آخرين مرز، مرزهاي ايران در هر طرف، در هر ده، در هر قريه من مطالعه اين را مي‌كردم اميدوار شدم كه مسئله يك مسئله الهي است نه يك مساله بشري. بشر نمي‌تواند با هر چه باشد، هر قدرت بياني داشته باشد، نمي‌تواند اين طور نفوذ بكند كه از اين بچه‌اي كه تازه زبان باز كرده است تا آن پيرمردي كه در مريضخانه خوابيده همه يك مطلب بگويند همه فرياد بزنند در خيابانها، شب و روز فرياد بزنند كه ما استقلال و آزادي مي‌خواهيم، رژيم سلطنتي نمي‌خواهيم و جمهوري اسلامي مي‌خواهيم. و من اميدوار شدم از اين گسترش كه اين مساله، مساله الهي است و خداي تبارك و تعالي در اين مساله پشتيبان است و پيروز خواهيم شد» 1
پي‌نوشت:
1- ص 228 – جلد 6 – صحيفه امام ( ره)
یزدفردا