زمان : 16 Mehr 1398 - 13:29
شناسه : 154206
بازدید : 3394
لزوم همکاری کتابخانه‌ها و مدارس برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بین دانش‌آموزان معاون فرماندار مهریز خواستار شد: لزوم همکاری کتابخانه‌ها و مدارس برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بین دانش‌آموزان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بر لزوم همکاری بین کتابخانه‌های عمومی و مدارس برای ترویج کتابخوانی تأکید کرد.

 یزدفردا:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بر لزوم همکاری بین کتابخانه‌های عمومی و مدارس برای ترویج کتابخوانی تأکید کرد.

چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز با حضور محمدجواد برزگر، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز و اعضای این انجمن در کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری شهرستان برگزار شد.

برزگر در این جلسه بر همکاری همه جانبه آموزش و پرورش و اداره کتابخانه‌های مهریز تأکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان یک نیاز ضروری است و بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های شهر و آشنایی با فضای کتابخانه و فعالیت‌های فرهنگی آن، یکی از عوامل موثر در ایجاد علاقه برای مطالعه است.

وی همچنین به اهمیت تبلیغ در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی کامل و جامع برنامه‌های فرهنگی به مردم و دعوت از فرهنگ‌دوستان برای حضور در برنامه‌هایی هم‌چون نشست‌های کتاب‌خوان، مثنوی‌خوانی و نمایش‌نامه‌خوانی موجب رونق این برنامه‌ها می‌شود.

معاون فرماندار مهریز در ادامه خواستار نگاه ویژه دستگاه‌های فرهنگی و کتابخانه‌های روستایی به جشنواره «روستاهای دوستدار کتاب» شد و گفت: کتابخانه روستایی گردکوه از بین یک‌هزار و 400 روستا در سال گذشته شایسته تقدیر شد و کسب این رتبه نیز بسیار ارزشمند است، اما با حمایت همه نهادهای فرهنگی شهرستان و تلاش مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان، می‌توان به نتایج چشمگیرتری دست یافت.

برزگر در پایان سخنان خود اجرای برنامه های فرهنگی توسط کتابخانه‌های مهریز را مفید دانست و گفت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان به موازات اجرای برنامه‌های فرهنگی گذشته، برنامه‌های خلاقانه و اید‌ های نوین را نیز در دستور کار خود قرار دهند تا بدین سبب مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز نیز با تشکر از اعضای انجمن و دیگر حاضران در جلسه، گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی این شهر و روند اجرای مصوبات پیشین انجمن ارائه کرد.

قریشی، در ادامه یکی از مهم‌ترین عوامل پویایی کتابخانه‌ها را حضور دانش‌آموزان دانست و گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه  همکاری با اداره آموزش و پرورش مهریز در قالب طرح «همگام با کتابخانه، همراه با مدرسه» سعی می‌کنیم در جهت تسهیل حضور و عضویت دانش‌آموزان در کتابخانه‌های عمومی گام­ برداریم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز همچنین در پایان سخنان خود به مشارکت خوب شهروندان مهریزی در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: شهرستان مهریز در نهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با تلاش کارکنان و کتابداران خود و همراهی مردم و دستگاه‌های مشارکت کننده، موفق شد در بین سه شهرستان برتر استان در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی قرار گیرد.

سیدکاظم حسینی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مهریز نیز با اشاره به لزوم توجه همگانی به کتابخوانی اظهار داشت: معلمان، الگوی دانش‌آموزان هستند و به همین خاطر توجه آنان به کتاب و کتابخوانی می‌تواند نقش بی‌بدیلی در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان داشته باشد.

حسینی با بیان این که ارتقای فرهنگ مطالعه مفید در بین دانش‌آموزان یک ضرورت است و باید به این امر توجه شود، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کتابخانه‌های مهریز و حضور دانش‌آموزان در کتابخانه‌ها و استفاده از کتاب‌ها و برنامه های فرهنگی این مجموعه، موجب اعتلای فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان می‌شود.

در ادامه جلسه، اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی مهریز نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی این شهر مطرح کردند و مواردی نیز به تصویب حاضران در جلسه رسید.

دعوت از فرهنگیان و معتمدان محلی در جلسات آینده انجمن به منظور پویایی بیشتر جلسات انجمن، انعقاد تفاهم‌نامه با اداره آموزش و پرورش مهریز در راستای عضویت و استفاده دانش‌آموزان از کتابخانه در قالب طرح «همگام با کتابخانه، همراه با مدرسه»، همکاری کتابخانه‌ها و مدارس در راستای برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان و نمایش‌نامه‌خوانی، بازدید مدارس از کتابخانه‌ها طبق جدول زمانبندی مشخص شده و ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی در قالب این بازدیدها، از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

در حاشیه جلسه انجمن کتابخانه های مهریز، حجت‌الاسلام محمدعلی متوسل، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و عضو انجمن کتابخانه‌های مهریز و همچنین فرزانه بیک، مسئول کتابخانه عمومی شهدای خورمیز به معرفی کتاب‌های «احکام تربیت فرزند» تالیف آیت‌الله علیرضا اعرافی و «آن‌ها که جا ماندند» نوشته سیدعلی محمدی پرداختند.

گفتنی است، در پایان جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مهریز از علیرضا محسنی، مسئول کتابخانه عمومی حاج علی اکبر محبوبی گردکوه به سبب ارائه برنامه‌های فرهنگی متنوع در این روستا، حضور در مرحله کشوری جشنواره دوستدار کتاب و انتخاب به عنوان روستای شایسته تقدیر در جشنواره سال گذشته، با لوح سپاس و اهدای جایزه تقدیر شد.