زمان : 16 Mehr 1398 - 11:32
شناسه : 154204
بازدید : 3065
اداره‌کل نوسازی مدارس استان با خیرین مدرسه ساز ارتباطی تنگاتنگ داشته باشد استاندار یزد: اداره‌کل نوسازی مدارس استان با خیرین مدرسه ساز ارتباطی تنگاتنگ داشته باشد استاندار یزد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز جهاد مدرسه سازی در استان، لازم است اداره‌کل نوسازی مدارس با خیرین مدرسه ساز ارتباطی تنگاتنگ داشته باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه ۱۵ مهرماه ۹۸ مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "داریوش ورناصری" معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، "سیدمحمد رستگاری" فرماندار یزد و جمعی از مسئولان و مدیران استان در سالن مجتمع راه و ما برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم گفت: خارج از استان یزد بسیاری تصور می کنند که این استان با شاخص‌های بسیار خوب برخورداری و توسعه یافتگی‌ که از آن بهره می‌برد، مشکلی در زمینه مکان‌های آموزشی ندارد ولی در واقع اینگونه نیست و امروز درصد بالایی از مدارس استان یزد فرسوده است که باید تخریب و بازسازی شود.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: علت این موضوع این است که خیلی از مدارس ما در مقطع  زمانی ۴۰ تا ۵۰ سال پیش احداث شده و اکنون همه این مدارس با هم به سن فرسودگی رسیده‌اند.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: این موضوع فشار مضاعفی را بر اعتبارات دولتی ایجاد می‌کند زیرا به یکباره تعداد قابل توجهی مدرسه به سن فرسودگی رسیده‌اند.
"طالبی" یزد را سومین استان‌ با بیشترین نرخ مهاجرت پس از تهران و البرز دانست و گفت: از این جهت توجه به نیازهای جدید و حضور دانش‌آموزان جدید بسیار ضروری است.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: در بحث تجهیزات مدارس هم متاسفانه با همه اقدامات و فعالیت‌هایی که صورت گرفته، در مرکز استان یزد هم بعضا با مسائلی مواجه هستیم که برای من به عنوان استاندار باور کردنی نیست که مدرسه‌ای در مرکز استان یزد با چنین محدودیت‌هایی روبرو باشد.
وی ادامه داد: با همه زحماتی که خیرین بزرگوار استان کشیده‌اند و یکی از بهترین عملکردهای کشور را در این رابطه داشته ایم و همچنین با تمام تلاش‌هایی که برای جذب اعتبارات دولتی و ملی صورت گرفته ولی در عین حال مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که روز به روز هم این مشکلات، موانع و محدودیت‌ها خودش را بیشتر نشان می‌دهد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان افزود: از طرفی هم به واسطه ارتباطاتی که خیلی راحت بین مردم برقرار می‌شود، انعکاس این محدودیت‌ها در سطح جامعه به شکل گسترده‌تری صورت می‌گیرد که ضرورت توجه جدی‌تر به سمت این مشکلات و موانع را بیش از پیش آشکار می‌کند.


ضرورت توجه به موضوع هوشمند سازی و استفاده از تجهیزات پیشرفته در مدارس استان


"طالبی" تصریح کرد: در شهر و استانی که همه مردم این انتظار را دارند که فرزندانشان با رتبه‌های بالا در دانشگاه حضور داشته باشند و بتوانند تحصیلات عالی خوبی انجام دهند، بحث هوشمندسازی مدارس و استفاده از تجهیزات پیشرفته بسیار مورد انتظار والدین دانش‌آموزان است.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: در چنین شرایطی ما باید اهتمام جدی تری نسبت به ا‌ین موضوعات داشته باشیم و البته تاکید بر رفع نیاز مناطق کمتر برخوردار و محروم در ارتباط با تجهیزات و هم در ارتباط با فضاهای آموزشی جدید و استاندارد، است.
‌وی ادامه داد: ارتباط تنگاتنگ با مجمع خیرین و خیران مدرسه ساز در استان موضوعی است که حتما باید به صورت جدی مدنظر اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان باشد و همه خیرین باید اداره کل نوسازی مدارس را خانه خود بدانند و همه ظرفیت ها و شرایط هم برای حضور خیرین در این ‌حوزه فراهم شود.
استاندار یزد افزود: با توجه به محدودیت‌ها و کمبودهایی که در فضاهای آموزشی استان یزد داریم، به نظر می‌رسد نیاز به یک جهاد مدرسه‌سازی خیرین داشته باشیم.
"طالبی" در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا سرمایه‌های خرد خیرینی که توانایی ساخت یک مدرسه کامل را به تنهایی ندارند، فراهم گردد، مدارس خیری با مشارکت تعداد بیشتری خیر احداث شود و این مدال افتخار خیرین مدرسه ساز را بر سینه افراد خیرمندی که در جامعه ما کم هم نیستند در سطح استان و شهرستان‌های مختلف نصب کنیم.
گفتنی است در این مراسم "محمدجواد ذاکر" به عنوان مدیر‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان معرفی ‌شد و از تلاش ها و زحمات "محمدرضا عارفی" مدیرکل سابق با اهدای لوح تقدیر، تجلیل گردید.