زمان : 29 Bahman 1387 - 18:44
شناسه : 15384
بازدید : 15015
روايت دکتر اختیاری از خودسوزي مجلس  وقدرداني زرتشتيان از رامين بامسي در روز آدريان روايت دکتر اختیاری از خودسوزي مجلس وقدرداني زرتشتيان از رامين بامسي در روز آدريان

دکتر اختیاری :جوانان ما باعث افتخار هستند و قدرداني زرتشتيان از رامين بامسي در روز آدريان


یزدفردا  دكتر اسفنديار اختياري :هر از چندی اتفاق ناخوشایندی می افتد که در کنار آن درسها و یادآوری های زیبایی دارد که تلنگری به ما خواهد بود که فراموش نکنیم در کنار چه عزیزانی زندگی می کنیم و یادمان نرود که باید به آنها افتخار کنیم. دوستانی که هر از چندی به ما انرژی دوباره می دهند . بیایيم از این حوداث به آسانی نگذریم چون چراغ راه آینده ما خواهند بود.

امروز صبح درطبقه چهارم مجلس و در دفتر کارم نشسته بودم و سخت درگیر کارهای روزمره. صدهایی از پشت پنجره می آمد . این صداها در اینجا امری طبیعی است و روزی نیست که گروهی به دلایل مختلف روبروی درب اصلی مجلس جمع نشوند بنابراین زیاد اهمیت ندادم و به کارهایم رسیدم که دیدم رامین بامسی، همکار خوبم، از در آمد تو. دیدم سرو وضع بهم ریخته دارد و کاپشن سوخته. با شوخی گفتم چکار کردی؟ با کسی دعوا کردی؟ بردی یا باختی؟

رامین گفت نشنیدید که چه اتفاقی افتاد؟ گفتم: نه

گفت: یک جوانی دم درب ورودی خودش را آتش زد گفتم: خوب بعدش

گفت: من همان موقع رسیدم و دیدم همه دارند نگاه می کنند. کاپشنم را در آوردم و و جوان را خاموش کردم تا آمبولانس آمد و ایشان را برد بیمارستان! گفتم: این همه نگهبان داشتند نگاه می کردند. گفت: بله.

تمام کاپشن رامین سوخته بود، حتی شلوار و ابروهایش هم از حرارت بدور نمانده بود. وسایل داخل کاپشن نیز تعدادیش غیر قابل استفاده گردیده بود و ...

یک دفعه دیدم تعدادی از کارمندان مجلس آمدند و به رامین دارند تبریک می گویند. رامین هم با همان حالت معمولی و با آرامش همیشگی اش گفت: کاری نکردم؟!

حالا سوال من این است ما باید به این جوانانمان افتخار کنیم یا نه؟ یا باز می گوییم اینها مسئولیت پذیر نیستند و هزارتا حرف دیگر که نمی دانم چی بگم. آیا هنگامیکه رامین این کار را داشت انجام می داد اصلا فکر می کرد که این جوان چه دین و آیینی دارد یا فقط با نیت انسانیت این کار را کرد؟ رامین و رامین ها هستند که آینده این کشور را می سازند پس باید به آنها افتخار بکنیم. رامین جان آفرین.

 قدرداني زرتشتيان از رامين بامسي در روز آدريان 

گروه زيادي از همكيشان تهراني از بامداد ارديبهشت امشاسپند و اسفند ماه در آدريان تهران حاضر شدند و به نيايش اهورامزدا خداوند جان و خرد پرداختند.

هموند انجمن موبدان در ادامه به اقدام جوانمردانه رامين بامسي براي نجات فردي كه خود را آتش زده بود اشاره نمود و از وي تشكر نمود.

در ادامه موبدان با همراهي باشندگان به كشتي نوكردن و خواندن اوستاي همگاني پرداختند.

دكتر اسفنديار اختياري نيز كه در اين مراسم باشنده بود در سخنراني كوتاهي از جشن اسفندگان و روز زن و زمين و فروتني سخن گفت و به تعريف كارشجاعانه رامين بامسي براي نجات فردي كه خود را آتش زده بود پرداخت. البته نماينده ايرانيان زرتشتي در قالب نوشتاري در همان روز واقعه اين خبر را به اطلاع خوانندگان تارنماي برساد رسانده بود.

همچنين آقاي بامسي بعد از تشويق فراوان باشندگان، گفت: بدون شك هر زرتشتي ديگري نيز در آنجا حضور داشت چنين كاري را انجام مي داد و براي افرادي كه با آموزه هاي اشوزرتشت بار‌آمده اند انجام اين كار دور از انتظار نيست.

منبع :برساد

یزدفردا