زمان : 02 Mehr 1398 - 13:54
شناسه : 153677
بازدید : 5449
نخستین مرکز رشد بسیج علمی ناحیه مهریز افتتاح شد نخستین مرکز رشد بسیج علمی ناحیه مهریز افتتاح شد معاون پشتیبانی پارک علم و فن آوری در استان یزد گفت: افزایش امکانات و خدمات و ایجاد زیر ساخت های مناسب با همکاری فرمانداری نخبگان مهریزی از مهاجرت به مرکز استان صرف نظر می کنند.

به گزارش یزد فردا، معاون پشتیبانی پارک علم و فن آوری در استان یزد گفت: افزایش امکانات و خدمات و ایجاد زیر ساخت های مناسب با همکاری فرمانداری نخبگان مهریزی از مهاجرت به مرکز استان صرف نظر می کنند. 

 

شهرام شکوهی معاون پشتیبانی پارک علم و فن آوری در استان یزد در مراسم افتتاح نخستین مراکز رشد بسیج علمی و پارک علم فن آوردی ناحیه مقاومت مهریز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۳۱۳ شهید مهریز گفت: افزایش امکانات و خدمات و ایجاد زیر ساخت های مناسب با همکاری فرمانداری و استاندار نخبگان مهریزی از مهاجرت به مرکز استان صرف نظر می کنند. 

 

وی افزود: در استان یزد ۲۸٠شرکت در حوزه علم و فناوری فعالیت دارند که تعداد قابل توجهی از شهرستان مهریز هستند. 

 

شکوهی با اشاره به ظرفیت های مرکز رشد بسیج وپارک علم و فن آوری بیان کرد: این مرکز منابع فراونی در حوزه دانش بنیاد دارد و ظرفت های اشتغال زایی در سطح ملی ایجاد می کند

 

وی ادامه داد: صندوق علمی پژوهشی استان یزد در دو سال گذشته توانسته رتبه بهترین صندق پذیرش و معارف در سطح کشور را به خود اختصاص دهد. 

 

شکوهی گفت: پارک علم و فن آوری استان یزد هرساله ۵٠تا ۶٠میلیارد تومان اعتبار در اختیار فعالان عرصه پزوهشی قرار می دهد. 

 

وی ادامه داد: پارک علم و فن آوری موظف به کمک های مالی و همه جانبه در راستای قانون به شرکت های تعریف که در این حوزه فعالیت می کنند. تا بتوانند رشد کنند.

 

شکوهی افزود: ۶٠٠ میلیون تومان شرکت های تحت پوشس پارک علم و فن آوری درآمد زایی کرده اند به طوری که الان قطب ایجاد کنند جی وی پی در استان یزد را دارد. 

 

 

وی ادامه داد: پارک علم و فن آوری در حوزه های دفاعی، مکانیکی، معدن و فن آوری فعالیت دارد و نمونه بارز آن تولید جی وی پی در معدن چادر ملو است. و این نتیجه سعی و تلاش با شعار وا می توانیم است.  

 

رضا زارع زاده فرماندار مهریز با اشاره به آغاز سال تحصیلی یاد و خاطره معلمان شهید را گرامی داشت و گفت: در دنیایی زندگی می کنیم که ناگذیر هستیم به کنش ها و فن آوری ها و تکلوژی های به روز آشنایی کامل داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: صنعت گران امروزه با تکنولوژی قدیم نمی توانند به عنوان قطب صنعت در جهان معرفی شود بلکه باید دانش و فن به روز را آموخته باشند و بتوانند از ان استفاده کنند. 

 

زارع زاده افزود: دنیای امروز از نظر تکنولوژی بسیار پیچیده به طوری که کشورهای مختلف با هدف پایین آوردن هزینه ها تولید و بالا بردن کیفت محصولات با هدف به دست آوردن سود بیشتری هستند. 

 

وی با تبیین سخنان رهبری با نگاه به سرمایه های علمی و نخبگان خاطر نشان کرد: اصلی ترین پایه ترین اقتصاد مقاوتی استفاده از دانش های و فن آوری های به روز توسط فرهیختگان و نخبگان بومی که در شهرستان مهریز این ظرفیت ها فراوان است بهره بگیریم.

 

زارع زاده ادامه داد: امیدواریم با پیگیری ها و کمک های که انجام می شود این مرکز شروع و حرکت عظیمی را در جذب نبخگان و استفاده کیفی از ظرفیت ها و دانش های فرهیختگان داشته باشد. 

 

وی افزود: باید ظرفیت ها و اطلاعات کاملی از صنایع دانش بنیاد در شهرستان مهریز به خوبی شناسایی شود.

 

فرمانده ناحیه بسیج مهریز گفت: افتتاح مرکز رشد بسیج علمی پیوند دوباره علم و دفاع از کشور ایران و استفاده از ظرفیت های فرهیختگان شهرستان مهریز است. 

 

سرهنگ علی اصغر سلمانی فرمانده ناحیه بسیج مهریز در مراسم افتتاح دو مرکز پارک علم و فناوری و مرکز رشد بسیج علمی گفت: افتتاح این دو مرکز باعث پیوند دوباره علم و دفاع از سرزمین ایران است. 

 

 

وی افزود: این دو مرکز با تلاش همکاران گرامی در استان یزد با هدف ایجاد فضای علمی شهرستان در حوزه های پژوهشی، جذب نخبگان و فر هیختگان و ظرفیت های نخبگان و بتوان از ظرفیت های فکری و اندشه آنها در توسعه شهرستان استفاده می شود.