زمان : 28 Bahman 1387 - 21:36
شناسه : 15354
بازدید : 4029
قالیباف: اول فقر را بر طرف کنیم بعد مردم را نصیحت کنیم قالیباف: اول فقر را بر طرف کنیم بعد مردم را نصیحت کنیم

یزدفردا "شهردار تهران گفت: در گام نخست توجه برای پیشرفت کشور و توسعه انقلاب باید به مادیات توجه کنیم زیرا نمی‌شود ...
شهردار تهران گفت: در گام نخست توجه برای پیشرفت کشور و توسعه انقلاب باید به مادیات توجه کنیم زیرا نمی‌شود مردم در فقر باشند آن وقت ما بخواهیم آن‌ها را نصیحت کنیم.محمدباقر قالیباف که یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد چهارمردان شهر قم سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب و ضمن تبریک ایام دهه فجر تاکید کرد: انقلاب اسلامی با مجاهدت‌های شهدا و همچنین رهبری عالمانه حضرت امام (ره) ما را از ظلمات به سمت نور هدایت کرد تا ما امروز در سایه یک نظام اسلامی و ولایی مشغول کار و تلاش در عرصه‌های مختلف باشیم.توجه به قم توجه به اندیشه‌های انقلاب اسلامی است
وی با اشاره به نقش مهم شهر قم در پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در زمان پیروزی انقلاب ما با همه وجود نقش شهر قم و مردم متدین این شهر را در این حرکت عظیم درک می‌کردیم. البته شاید مردم قم خود خیلی متوجه این موضوع نبودند که بقیه شهرها نگاهشان به این شهر معطوف است .
به گفته شهردار تهران در آن ایام قلب و نبض انقلاب در شهر قم، شهر آگاهی، دانش و خون و قیام می‌تپید.
وی ادامه داد: انقلاب ما یک انقلاب دینی است که ریشه در شهر قم و حوزه‌های علمیه دارد. به همین جهت بود که پس از پیروزی انقلاب آن دسته از گروه‌هایی که اهداف و نیات غیر دینی و غیر اسلامی داشتند، از انقلاب فاصله گرفتند.
قالیباف با بیان اینکه شهر قم بیانگر ارزش‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف بود، تصریح کرد: این شهر به درستی مفاهیمی چون دیانت در کنار سیاست و ایمان را در کنار عمل به درستی به نمایش گذاشت و این افتخار تا همیشه برای مردم این شهر خواهد ماند.
وی افزود: شهر قم از همین جهت در دنیا قابل توجه بوده است، چرا که انقلاب و امام ما را از این شهر می‌شناسند از این رو معتقدم توجه به شهر قم در همه ابعاد و در عرصه‌های مادی و معنوی به معنای توجه به اندیشه‌های انقلاب اسلامی است.حرکت انقلاب از صدها سال پیش آغاز شدقالیباف با اشاره به اینکه هیچ یک از پیشوایان دینی در بقیه ادیان نتوانستند مثل حضرت امام(ره) چنین کار بزرگی انجام دهند، خاطرنشان کرد: روحانیت شیعه بود که توانست قدرت، حکومت‌داری و حکومت ورزی را در سایه و بر مبنای توحید به دست بیاورد و این از افتخارات روحانیت شیعه، حوزه های علمیه و امام (ره) است که این نظریه سیاسی را تحقق دادند و دین را در عرصه جامعه مستقر کردند. به طوری که امروز در سایه اسلام هستیم و احکام شریعت در کشور ما ساری و جاری است.
شهردار تهران ادامه داد: روحانیت شیعه خواست بگوید ما توامان به مادیات مردم توجه داریم و آن را در بستر معنویت پیش می بریم.
وی افزود : انقلاب دینی می‌تواند نیازهای مادی و معنوی مردم را در عصر امروز تامین کند و اگر نتوانیم این موضوع را تحقق دهیم ظلم به انقلاب، نظام، شهدا، امام (ره) و رهبری کرده‌ایم.
شهردار تهران تاکید کرد: ما در مقابل شهدا، امام (ره) و۳۰ سال انقلاب وظیفه داریم تا کارآمدی دین در اداره جامعه را در ابعاد مادی و معنوی به اثبات برسانیم.
به اعتقاد قالیباف در گام نخست توجه به مادیات در اولویت است. زیرا نمی‌شود مردم در فقر باشند آن وقت ما بخواهیم آن ها را نصیحت کنیم.
وی افزود: درست است که از یک منظر آغاز انقلاب ما از روز ۱۵ خرداد۴۲ بوده اما اگر عمیق‌تر به این موضوع بنگریم می‌بینیم در طول تاریخ گذشته به خصوص در ۲۰۰ سال قبل علما ، مجاهدین‌، بزرگان و شخصیت‌های برجسته اسلامی بسیاری در این خصوص تلاش کردند، تبعید شدند، به زندان افتادند و شهید شدند . اما از ۱۵ خرداد سال۴۲ این حرکات با یک نگاه متفاوت‌تر، منظم تر و عمیق‌تر ادامه یافت و توانست در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ انقلاب را به پیروزی برساند و یک رژیم تا بن دندان مسلح را که متکی به خیلی از قدرت‌های خارجی بود، از پای درآورد.نباید دستاوردهای عظیم انقلاب را فراموش کنیم قالیباف بر اساس گزارش سما از دهه فجر به عنوان فرصتی برای تجدید بیعت با ارزش‌های انقلاب یاد و تصریح کرد: این دهه همچنین فرصت مناسبی است که دستاوردهای انقلاب را به دور از حب و بغض های سیاسی مورد توجه قرار دهیم.
وی افزود: برخی مواقع اگر نارسایی هایی وجود دارد، حرفی پیش می‌آید و افراد با هم بحثی می‌کنند که یک بخش آن طبیعی است، البته طرفین باید این انصاف و مروت را داشته باشند که دستاوردهای عظیم انقلاب را فراموش نکنند.شهردار تهران در ادامه پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم منحوس پهلوی را یکی از مصادیق پیروزی خون بر شمشیر دانست و گفت: انقلاب اسلامی ما حرکتی مبتنی بر باورهای دینی و سنت های الهی بود که رهبری چون امام (ره) که به مردم احترام می‌گذاشت و جز برای خدا کلامی نمی‌گفت و گامی برنمی‌نداشت، آن را هدایت می‌کرد.وی با اشاره به حوادثی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اتفاق افتاد، گفت: هریک از حوادث تلخ نظیر ترورها، بمب گذاری‌ها، انفجارها و جنگ که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد، اگر برای هر کشور و دولت دیگری اتفاق می‌افتاد می‌توانست آن دولت و نظام را به فروپاشی برساند.انقلاب ما فرهنگ جهاد و شهادت را به دنیا ارائه کرد
قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود به ایثار، محبت ، برادری و عشق در کنار عقلانیت، تدبیر و روحیه شهادت طلبی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: انقلاب ما که خود نشات گرفته از فرهنگ حسینی و عاشورایی است، در دوران دفاع مقدس فرهنگ جهاد و شهادت را به دنیا ارائه داد که اگر از آن فاصله نگیریم برای همیشه تاریخ ماندگار خواهیم بود.وی با بیان اینکه برخی اظهارنظرها فرهنگ جهاد و شهادت را تنها متعلق به میدان جنگ می‌دانند، خاطرنشان کرد: ما این اظهار نظرها و عقاید را قبول نداریم زیرا تنها راه نجات ما تقویت فرهنگ جهاد و شهادت در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، مدیریتی است.
شهردار پایتخت در ادامه گفت: با نگاهی به همه علوم و فنون و عرصه‌ها، می‌بینیم عرصه نظامی و امنیتی، به عنوان حساس‌ترین و پیچیده‌ترین عرصه از جهت مدیریتی، برنامه ریزی و تکنولوژی است که در جنگ توانستیم در این عرصه‌ها موفق باشیم.
وی افزود: ما اگر با اخلاص ، گذشت ، محبت، تدبیر و عقلانیت به موضوعات بپردازیم حتماً خداوند به ما کمک خواهد کرد و نصرت و پیروزی از آن ما خواهد شد و اگر از این مولفه‌ها فاصله بگیریم، ولو اینکه در نظام جمهوری اسلامی یا حتی در سرزمین فتح المبین، شلمچه و خرمشهر باشیم، شکست خواهیم خورد. همین طور که در روزهای نخست جنگ هنگامی که بنی صدر فرمانده بود با اینکه نظام اسلامی وجود داشت، جبهه اسلام و کفر بود و نیروها همان نیروها بودند دست به هر کاری می‌زدند شکست می‌خوردند.
قالیباف ادامه داد: بنابراین تنها صرف اینکه یکجا بمانیم و فکر کنیم چون در نظام اسلامی هستیم پیروز خواهیم شد رمز موفقیت ما نیست بلکه باید فرهنگ بنی صدری حاکم نباشد، ریاکاری نباشد، اختلاف و نفاق و بی‌اعتمادی جایی نداشته باشد و تنها فرهنگ جهاد و شهادت در راس همه اقدامات وجود داشته باشد.مطرح کردن منیت آغازگر فتنه است
شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه هر کس به خود نیاندیشد او یک بسیجی است، یادآور شد: امروز نیازمندیم که به فکر خود نباشیم زیرا فتنه از زمانی آغاز می‌شود که بحث منیت مطرح شود.
وی افزود: دنیا تلاش کرد تا ایران را حاشیه نشین کند اما امروز در عرصه بین‌المللی آمریکایی‌ها که اساساً ما را قبول نداشتند می‌فهمند که در منطقه خاورمیانه برای هیچ موضوعی بدون ایران نمی‌توانند تصمیم گیری کنند.
به گفته قالیباف اینکه امروز ایران در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه که در ناامنی به سر می‌برند، در گاهواره آرامش قرار گرفته است، به برکت خون شهدا و فرهنگ و رویکرد اصیل اسلامی است.
وی با اشاره به پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه و مقاومت مردم غزه در مقابل رژیم صهیونیستی، گفت: این پیروزی‌ها با تکیه بر فرهنگ جهاد و شهادت و اندیشه‌هایی که دستاورد نظام و انقلاب است، به دست آمد.
مقایسه امروز با رژیم منحوس گذشته عقلانی نیست
شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: هیچ عاملی نباید مانع شود تا کار و فعالیت و کارآمدی را برای مردمی که همه چیز خود را برای انقلاب گذاشته‌اند و همه سختی‌ها را تحمل کرده‌اند، انجام ندهیم.
وی با بیان اینکه توسعه علم و همه برکاتی که در این حوزه است ریشه در دفاع مقدس دارد، خاطرنشان کرد: من بارها به همکارانم گفته‌ام که نباید کار شهرداری را با ۲، ۳ یا ۵ سال گذشته مقایسه کنیم زیرا این قیاس ها ما را به انحراف می‌کشاند.
قالیباف افزود: برخی در بعضی از آمارها و گزارش‌ها خودشان را با دوران قبل از انقلاب قیاس می‌کنند. این در حالی است که آن موقع یک رژیم منحوس‌، کثیف و ظالم که به فکر مردم نبود روی کار بوده و در شأن ما نیست که خود را با آن مقایسه کنیم. ضمن اینکه شرایط امروز دنیا هم از نظر عقلانی این اجازه را به ما نمی‌دهد.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم امروز قیاسی داشته باشیم باید تهران را با ۴ ، ۵ کلانشهر دنیا که در سطح ما هستند مقایسه کنیم. اگر شاخص های ما از آنها جلوتر نباشد نمی‌توانیم امروز حرفی برای جوان‌ها داشته باشیم.
قالیباف معتقد است، امروز وقتی آمارهای معتبر شرایط اقتصادی، رشد اقتصادی و تورم را نشان می‌دهند، ایران باید در رتبه‌های بالا قرار گیرد و اگر غیر از این باشد نشان می‌دهد که حرفی برای گفتن نداریم.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت است، گفت: همه باید خود را مکلف بدانیم که این اتفاق بیفتد. ما امروز کادر مناسب ، افراد با تجربه و منابع مناسب داریم.
قالیباف یادآور شد: با همدلی و وحدت می‌توان همه کارها را با موفقیت پشت سر گذاشت و باید بدانیم با غیبت، تهمت، دروغ و ریا کارها پیش نمیرود و خداوند هیچ وعده‌ای به جامعه‌ای که افراد در آن همدیگر را تضعیف می‌کنند و اختلاف دارند نداده است و متأسفانه ‌امروز چالش‌ها و مشکلات ما در عرصه‌های مختلف نشان از فاصله گرفتن ما از اندیشه‌های اصیل انقلاب دارد.

یزدفردا