زمان : 02 Shahrivar 1398 - 16:22
شناسه : 153229
بازدید : 3153
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری خراسان جنوبی و استانداری یزد امضای تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری خراسان جنوبی و استانداری یزد "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و "محمدصادق معتمدیان" استاندار خراسان جنوبی به منظور توسعه همکاری‌ها در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، اقتصادی ‌و عمرانی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج‌شنبه ۳۱ ‌مرداد ماه "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و "محمدصادق معتمدیان" استاندار خراسان جنوبی، به منظور توسعه همکاری‌ها در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، اقتصادی ‌و عمرانی استانهای یزد و خراسان‌جنوبی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
استاندار یزد پس از امضای این تفاهم نامه همکاری و در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز یزد، گفت: استان یزد و خراسان جنوبی مشترکات بسیار زیادی در بخش های فرهنگی و اجتماعی دارند و می توان برای دو استان منافع مشترک اقتصادی تعریف کرد.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: استان خراسان جنوبی درحال حاضر یکی از راه‌های خروجی کالاهای صادراتی استان یزد است و توسعه همکاری ها بین دو استان می‌تواند به افزایش ظرفیت های صادراتی واحدهای اقتصادی استان کمک کند.
وی افزود: ارتباط بیشتر استان یزد با خراسان جنوبی از طریق توسعه راه های ارتباطی موثر است و با پیگیری مشترکی که با استاندار خراسان جنوبی برای اجرایی شدن پروژه ها دنبال می کنیم امیدواریم پروژه های دو بانده شدن یزد-طبس و بهاباد-نایبند که مرکز استان را به خراسان جنوبی وصل می‌کند، در زمان کمتری تحقق یابد.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه همکاری های مشترک دیگری ازجمله در بخش های تولید، کشاورزی، آبزیان، دامپروری و گردشگری مورد تاکید قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت‌های مشترک به نحو شایسته استفاده کنیم و با هدف‌گذاری که استان یزد دارد شاهد افزایش صادرات از استان خراسان جنوبی به سمت کشورهای همسایه باشیم.
"طالبی" در پایان سخنان خود گفت: تفاهم نامه همکاری بین استانداری یزد و خراسان جنوبی می تواند الگویی برای ما باشد که می خواهیم با سایر استانها نیز زمینه های مشترک همکاری را داشته باشیم و از این طریق توسعه استان را دنبال کنیم.
گفتنی است گسترش امنیت و استاندارد راه‌ها، توسعه کشت گلخانه‌ای با توجه به اقلیم مشترک، اجرای هرچه بیشتر سامانه آبیاری نوین و همکاری مراکز تحقیقات شوری ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه است.
همچنین ایجاد خط هوایی میان دو استان، توسعه صادرات یزد به افغانستان از مرز خراسان ‌جنوبی، برپایی نمایشگاه‌های محصولات فصلی دو استان و بهره‌گیری از تجربیات گردشگری و میراث فرهنگی مورد تاکید "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و "محمدصادق معتمدیان" استاندار خراسان جنوبی قرار گرفت.