زمان : 02 Shahrivar 1398 - 20:16
شناسه : 153194
بازدید : 8356
کسب رتبه برتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد در جشنواره ارزیابی روابط عمومی های وزارت نیرو کسب رتبه برتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد در جشنواره ارزیابی روابط عمومی های وزارت نیرو

یزدفردا:روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد در نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های وزارت نیرو رتبه نخست بخش نوآوری و خلاقیت را کسب کرد.

همایش سراسری و نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های وزارت نیرو در راستای تجلیل از روابط عمومی های برتر صنعت آب و برق برگزار شد.

در این همایش منتخبان نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های صنعت آب و برق در 13 محور ارتباط با رسانه ها، ارتباطات درون سازمانی، مستندسازی، پژوهش، مدیریت و برنامه‌ریزی، فرهنگ سازی، ارتباط با پاون، آموزش همکاران، حضور در فضای مجازی، تبلیغات محیطی، جشنواره و نمایشگاه، نوآوری و خلاقیت و رادیو و تلویزیون مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که برای این دوره از جشنواره مهدخت بروجردی، حسینعلی افخمی، داود زارعیان و محمدمهدی فتوره چی مسئولیت به عنوان هیات داوران مسولیت ارزیابی روابط عمومی های صنعت آب و برق را بر عهده داشتند.

در اين جشنواره 124 شركت در 13 بخش حضور پيدا كردند كه از بين آنها 38 شركت برگزيده شده‌اند و روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد نیز موفق به کسب رتبه اول در بخش نوآوری و خلاقیت شده است.

مدیریت رفتار مشترکان، راهبرد وزارت نیرو در دوره جدید/ هدف‌گذاری جشنواره برای ارتقای کارکرد روابط عمومی‌های صنعت آب و برق

مديرکل روابط عمومي و اطلاع رسانی وزارت نيرو نیز در این جشنواره یکی از اهداف کلان و راهبردی این وزارتخانه را در دوره جدید، ایجاد ارتباط بین مفاهیم اجتماعی و موضوعات فنی، با هدف مدیریت رفتار مشترکان دانست و گفت: این راهبرد در قالب موضوعاتی از جمله ارتقای سواد آب و انرژی و مدیریت توامان عرضه و تقاضا صورت‌بندی شده است.

 

ببران افزود: روابط عمومی به عنوان نهادی که وظیفه ایجاد ارتباط بین سازمان و مخاطبان را بر عهده دارد، نقشی حساس‌تر و مهم‌تر را عهده‌دار شده و ضمن تعیین اهداف کیفی، اهداف کمی مشخص و قابل ارزیابی همراه با نتایج ملموس را ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: تحقق بخش قابل توجهی از اهداف کمی صنعت برق از جمله مدیریت مصرف 3000 مگاوات از پیک بار امسال  بر عهده بخشهای غیر فنی، از جمله مجموعه روابط عمومی بوده‌است، از این رو سنجش میزان دستیابی به این اهدف می‌تواند منجر به بهبود عملکرد روابط عمومی‌ها شده و در راستای اهداف اساسی رویکرد جدید وزارت نیرو قرار گیرد.

مديرکل روابط عمومي و اطلاع رسانی وزارت نيرو با اشاره به این که برگزاری نخستین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های صنعت آب و برق در ابتدای سال 97 طراحی شده و در دستور کار دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو قرار گرفت، اضافه کرد: معرفي رويكردهاي نوين در روابط عمومي، تبيين راهبردها، اهداف و برنامه‌هاي روابط عمومي‌هاي صنعت آب و برق، سنجش عملكرد روابط عمومي‌ها، رتبه بندي وكمك به درك و كاهش فاصله بين اهداف و واقعيت‌ها، به عنوان رویکرد اساسی برگزاری این جشنواره درنظر گرفته شده‌است. همچنین تعيين چارچوبي براي سنجش وضعيت اقدامات انجام شده، تشخيص به موقع چالش ها و نقاط آسيب پذير، شناسايي نقاط قوت و ضعف روابط عمومي‌ها و زمينه هاي قابل بهبود و تبادل تجربيات درون و برون سازماني با بكارگيري ابزار بهينه كاوي و ايجاد انگيزه در جهت ارتقای كاركرد و بهره‌وري روابط عمومي‌ها از دیگر اهداف این جشنواره است.

این مسئول در پایان اظهار کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این جشنواره سنجش میزان تطبیق عملکرد شرکت‌های مادر تخصصی و استانی و مقایسه آن با اهداف کمی ترسیم شده که در برنامه سالانه روابط عمومی وزارت نیرو نيز قرار گرفته است.