زمان : 25 Bahman 1387 - 19:44
شناسه : 15319
بازدید : 5031
خط کش قانون :نیم نگاهی به حوادث اخیر .... خط کش قانون :نیم نگاهی به حوادث اخیر ....

یزدفردا "مرتضی عابدی اردکانی :حوادث روزهای اخیر پیرامون پارک آزادی اردکان بیش از آنکه از منظر حقوقی قابل پیگیری باشد ، از دیدگاه اخلاقی و فرهنگی محل تأمل می باشد.
هرچند دفاع از حقوق شهروندی و حفظ حریم شهری از وظایف واضح و آشکار همه مسئولین اجرایی یک شهر می باشد ، اما آنچه در این میان نباید زیر دست و پای عده ای فرصت طلب ، له شود ، ادب ، متانت و اخلاق شهروندی می باشد.
این روزها که همه میهن اسلامی ، سی امین سالگرد پیروزی انقلابی را به جشن نشسته است که به حکومت قلدری و تحکم و بی منطقی پایان داه است ، ظهور برخی رفتارهای نسنجیده از جانب مصدر نشینان امور اجرایی ، هرگز زیبنده نام و نشان یک ایرانی مسلمان نمی باشد.
همه باید در نظامی که بی شک ثمره خون هزاران شهید به خاک و خون خفته است ، پایبند قانون بوده و تمام هم و غم خود را به جای دامن زدن به اختلافات سطحی و از قبل حل شده ، صرف احترام به رأی و قانون کرده و هرگز مصالح عالیه نظام را فدای تعصبات قومی ومنطقه ای ننمائیم.
بدون تردید ، جایی که خط کش قانون به راحتی می تواند اختلافی را حل کند ، این همه بزرگ نمایی و اصرار بردور زدن قانون ، پشیزی ارزش ندارد.
هرچند مردم اردکان ، حساب قاطبه شریف میبد را از این بازی ها جدا نموده و هرگز حرکات مذبوحانه روزهای اخیر را به پای مردم با فرهنگ و اصالت میبد نخواهند نوشت اما انتظار می رود آنانی هم که به نام دفاع از حریم و حدود شهری میبد ، سینه چاک مدام دم از اختلاف می زنند ، یک بار برای همیشه تن به درایت و بلند نظری مسئولین شهر خود داده و قانون را فصل الخطاب خود قرار دهند.
بی شک ادامه این رفتارها ، حاصلی جز شکسته شدن حرمت افراد محترم هر دو طرف نخواهد داشت و ریختن آبرو و اعتبار بزرگان دو شهر، دودی است که سالهای نه چندان دور ، چشمان همه را کور خواهد ساخت.
مشکل اردکان ومیبد هیچگاه زمین نه بوده و نه خواهد بود ، شاید بزرگترین مشکل این دوشهر ، ترسی است که دیگران از وحدت این دو شهرستان قوی استان در خود می بینند . وحدتی که می تواند پتانسیل های زیادی را آزاد کرده و به عنوان قطبی نیرومند حتی در سطح کشور بدرخشد.
خوبان میبد قطعا هدفی جز رساندن این دو شهر به وحدت نداشته و هرگز اجازه نخواهند داد که اعتبار پر سابقه میبد دستخوش حرکات نسنجیده اقلیتی فرصت طلب شود. انشاء الله

یزدفردا