زمان : 24 Bahman 1387 - 14:14
شناسه : 15308
بازدید : 6645
تابش :طرح جذب 30هزارنفر در آموزش وپرورش تدوين شد (تکمیلی) تابش :طرح جذب 30هزارنفر در آموزش وپرورش تدوين شد (تکمیلی)

 
یزد فردا: به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در مراسم تجلیل از بازنشستگان اموزش و پرورش؛
نماینده مردم اردکان خبر از تدوین طرحی با همکاری آموزش و پرورش در مجلس برا ی جذب 30000 نیرو در این وزارتخانه داد

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده اردکان "دکترمحمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در آئین تجلیل از جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان اردکان، بزرگداشت فرهنگیان را تجلیل از تعهد ، ارزش آفرينان و صاحبان انديشه و قلم دانست.
وی ادامه داد : فرصت را مغتنم می شمارم تا بار دیگر از زحمات عزیزان معلم و بازنشستگان فرهنگی ، به عنوان انسانهایی تاثیرگذار در عرصه تعلیم و تربیت ،سپاسگزاری نمایم و جایگاه آنان را ارج نهم.
نماینده مردم اردکان افزود: افتخار می کنم که جزء کوچکی از خانواده بزرگ فرهنگیان هستم و بر خود فرض می دانم چون همیشه حامی این قشر از جامعه که به عنوان سربازانی متعهد در عرصه علم و دانش و فرهنگ کشور نقش محوری ایفا می کنند، باقی بمانم.
تابش با اشاره به سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: حاکمیت نیز باید نسبت به تکریم زنان و مردانی که در 30 سال گذشته برای ارتقاء علم و دانش فرزندان این دیار و تربیت آینده سازان کشورهمت گماشته اند، تلاش کند و در جهت تحقق خواستها و مطالبات آنان از هیچ کوششی فروگذار ننماید.
عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال 88 کل کشور از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی گفت:بودجه جاری پیش بینی شده برای این وزارتخانه 9300 میلیارد تومان است که با توجه به بودجه امسال آن که با اصلاحیه حدود 9000 میلیارد تومان بود ،رشد ی ندارد .
تابش با برشمردن 5700 میلیارد تومان کسری بودجه این وزارتخانه تا پایان امسال ، و با توجه به بودجه اختصاص یافته برای سال آینده آن،کسری بودجه آموزش و پرورش را حدود 4000 میلیارد تومان عنوان کرد ، وی خواستار بررسی ،تامین مطالبات و حل کسری بودجه آموزش و پرورش یک بار برای همیشه شد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 88، اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش را حدود 800 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به حجم کارهای عمرانی در این وزارتخانه این بودجه کفاف امور آن را نخواهد داد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مشکل استخدام معلمان حق التدریسی اظهار داشت : با پیگیریهای صورت گرفته در مجلس هفتم 40000 نفر از این معلمان ،جذب اموزش و پرورش شده اند که علی رغم این حرکت مثبت ،هنوز 53000 نفر دیگر در بلاتکلیفی به سر می برند.
تابش در عین حال از وزیر آموزش و پرورش خواست تانسبت به عمل به وعده های داده شده جهت استخدام 10000 نفر از معلمان حق التدریسی همزمان با دهه فجر اقدام موثری انجام دهد.
نماینده مردم اردکان همچنین از تدوین طرحی در مجلس با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد که مقدمات استخدام 30000 نیرو که سابقه کار و تدریس بالایی دارند را با اولویت مناطق محروم ، فراهم می کند.
محمدرضا تابش با انتقاد از عدم استفاده صحیح وبه جا از اعتبار اختصاص یافته از صندوق ذخیره ارزی جهت بازسازی و نوسازی مدارس،خواستار اجرای صحیح این قانون شد.وی در عین حال از مسئولان این وزارتخانه خواست با توجه به محدودیت در زمینه اعتبارات آموزش و پرورش،نسبت به مصرف بهینه منابع مالی و ارزی حداکثر توجه لازم را داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به پیشرفت روزافزون علم و وجود تکنولوژیهای جدید در جهان، خواست تا موسسات آموزشی نیز همگام با این پیشرفتها به ابزارهای لازم و مدرن مجهز شوند و معلمان نیز آموزشهای لازم را جهت بهره برداری از این تکنولوژیها را ببینند ،همچنین نظام آموزشی کشور نیز متناسب با تحول در عرصه جهانی و مقتضیات جامعه ایرانی،دستخوش تغییر شود تا بهره وری مطلوب تری در عرصه نظام آموزشی داشته باشیم.


یزدفردا