زمان : 22 Mordad 1398 - 23:45
شناسه : 152793
بازدید : 4800
پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه‌آهن رشت-انزلی به ۲۱ درصد رسید معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور: پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه‌آهن رشت-انزلی به ۲۱ درصد رسید

یزدفردا:عباس خطیبی پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه‌آهن رشت- انزلی را ۲۱ درصد اعلام کرد و گفت: این مسیر ریلی در ادامه راه‌آهن قزوین- رشت احداث خواهد شد.

به گزارش یزدفردا  به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، محمد باقر نوبخت به همراه نماینده مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی و معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از راه‌آهن رشت- انزلی و رشت- آستارا بازدید کردند.

عباس خطیبی راه‌آهن رشت- انزلی را تکمیل‌کننده کریدور ریلی شمال- جنوب دانست و گفت:‌ این مسیر ریلی در ادامه راه‌آهن قزوین- رشت احداث خواهد شد و یکی از پروژه‌های ریلی اولویت‌دار شرکت ساخت وتوسعه محسوب می‌شود.

وی در خصوص ادامه مسیر ریلی راه‌آهن قزوین-رشت توضیح داد و افزود:  این مسیر ریلی با اتصال به بندر انزلی از یک سو و اتصال به بندر کاسپین از سوی دیگر به طول ۴۰ کیلومتر که ۲۵ کیلومتر آن از ایستگاه رشت تا ایستگاه پیر بازار مشترک است، امتداد خواهد یافت.

خطیبی پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه‌آهن رشت- انزلی را ۲۱ درصد اعلام و اظهار داشت: هم اکنون عملیات اجرایی در دو قطعه ۶ و ۷ در حال انجام است.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن با تاکید بر اهمیت این مسیر ریلی برای اقتصاد منطقه و ترانزیت بین‌الملی کالا و مسافر گفت:‌ نوبخت با توجه به ابعاد ملی و بین‌‌المللی بهره‌برداری از این خط‌آهن حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور را برای تکمیل هرچه سریع‌تر این مسیر ریلی اعلام کرد.

خطیبی بازدید از مراحل تجهیز کارگاه قطعه اول راه‌آهن رشت- آستارا را بخش دیگری از این سفر دانست و بیان داشت: عملیات اجرایی در منطقه صومعه سرا آغاز شده است و با توجه به اهمیت این مسیر ریلی به عنوان تکمیل کننده کریدور ریلی شمال- جنوب و مزایای بهره‌برداری  از آن برای ایران و کشورهای منطقه، همکاری بخش‌های مختلف دولت لازم است.