زمان : 19 Mordad 1398 - 14:02
شناسه : 152505
بازدید : 6179
برگزاری جشنواره علی آباد نگین پیشکوه بخشدار مرکزی تفت خبر داد: برگزاری جشنواره علی آباد نگین پیشکوه "علی احمدیان" بخشدار مرکزی تفت از برگزاری جشنواره علی آباد نگین پیشکوه در روز 21/05/1398 از ساعت 10 الی 20 در روستای علی آباد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی تفت، "علی احمدیان" با اعلام خبر برگزاری جشنواره علی‌آباد نگین پیشکوه در روستای علی‌آباد بخش مرکزی شهرستان تفت گفت: شورای اسلامی و دهیاری علی آباد و بخشداری مرکزی تفت با همکاری فرمانداری شهرستان ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، جهاد کشاورزی ، گروه گردشگری گل انار و صندوق خرد زنان روستایی علی آباد اولین دوره جشنواره علی‌آباد نگین پیشکوه در تاریخ 21/05/1398 از ساعت 10 الی 20 در این روستا برگزار خواهد کرد.

بخشدار مرکزی تفت ادامه داد: این جشنواره با رویکرد آشتی با طبیعت برگزار خواهد شد و در حاشیه آن پیرامون کاشت و برداشت گندم، گردو و خیار سبز روستای علی‌آباد برنامه‌هایی به نمایش درخواهد آمد.

احمدیان در ادامه به بیان اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری پایدار و روستاگردی، برند سازی محصولات روستایی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید محصولات داخلی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

بخشدار مرکزی تفت افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این جشنواره برنامه‌هایی در حوزه گردشگری کودک و نوجوان، برگزاری تور از گندم تا نان، بازی‌های بومی محلی، میزبانی از عشایر و آشنایی با سبک زندگی آن‌ها برگزار خواهد شد.

احمدیان با اشاره به برپایی غرفه‌های فروش محصولات زنان روستایی در این جشنواره، گفت: به‌منظور حمایت از اشتغال خانگی بانوان روستایی و با برنامه‌ریزی صندوق خرد زنان روستایی علی‌آباد، غرفه‌هایی برای فروش محصولات تولیدی بانوان روستایی در نظر گرفته‌شده است.

بخشدار مرکزی تفت از برگزاری کارگاه‌های آشتی با طبیعت با حضور سمن‌های فعال محیط زیستی در حاشیه این جشنواره خبر داد.

احمدیان در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون جشنواره‌های متعددی در این بخش برگزار که با استقبال خوب مردم روبرو شده است و با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته و با توجه به تدوین تقویم گردشگری بخش مرکزی شهرستان تفت برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.