زمان : 17 Mordad 1398 - 22:11
شناسه : 152333
بازدید : 4946
قصابان ماده داعش هم به دام افتادند!!! قصابان ماده داعش هم به دام افتادند!!!
 
سه زن فرانسوی عضو داعش که پیش از این در سوریه حضور داشتند از سوی نیرو‌های امنیتی ترکیه بازداشت شدند.

به گزارش تسنیم، سه شهروند زن فرانسوی که پیش از این در سوریه به عنوان بخشی از سازمان تروریستی داعش فعالیت می‌کردند، در ترکیه بازداشت شدند.

این سه زن به همراه نه فرزند خردسالشان به طور غیرقانونی وارد استان کیلیس ترکیه شده بودند. بر اساس اعلام مقامات ترکیه، هر سه زن شهروند فرانسه هستند. دستگیرشدگان از سوی پلیس اینترپل مورد بازجویی قرار گرفته و هویت آن‌ها شناسایی شده است. همه بازداشت شدگان از ترکیه اخراج خواهند شد.

یکی از بازداشت شدگان که ۶۱ سال سن دارد، پیش از این به عنوان عضو داعش در عملیات‌های این گروه در عراق شرکت کرده بود.

به گفته یک منبع امنیتی، یکی از زنان بازداشت شده، با افراد رده بالای داعش که طراحی حمله به باشگاه شبانه باتاکلان در نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس را بر عهده داشتند، ارتباط نزدیکی دارد. این زن همسر کوین گونوت شهروند فرانسوی عضو داعش است که در ماه مه گذشته در عراق به دلیل عضویت در داعش اعدام شد. در جریان حمله داعش به باشگاه شبانه باتاکلان و چند مکان دیگر در پاریس در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند. اخیرا دست کم ده‌ها عضو خارجی داعش توسط نیرو‌های امنیتی ترکیه دستگیر شده و در انتظار اخراج از این کشور هستند.

در نخستین سال‌های پس از آغاز درگیری سوریه در سال ۲۰۱۱، ترکیه مهمترین نقطه ورود جنگجویان خارجی‌ای بود که به دنبال پیوستن به گروه‌های شبه نظامی در سوریه و عراق بودند. بعد‌ها آنکارا کنترل‌های مرزی را سخت‌تر کرد و دستگیری‌ها و استرداد‌های گسترده را انجام داد. در سال‌های اخیر، تروریست‌های داعش چندین حمله مسلحانه و بمب گذاری در ترکیه انجام داده اند.