زمان : 14 Mordad 1398 - 15:41
شناسه : 152034
بازدید : 3151
متوسط صدور مجوز ۴.۳ روز است/ ۳۰چالش صنعت با نظام مالیاتی را نهایی کردیم متوسط صدور مجوز ۴.۳ روز است/ ۳۰چالش صنعت با نظام مالیاتی را نهایی کردیم

یزدفردا:معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: متوسط صدور جواز در داخل وزارتخانه بطور متوسط ۴.۳ روز است

به گزارش یزدفردا به نقل از شاتا،سعید زرندی در گفت وگوی تلفنی با برنامه تیتر امشب با موضوع موانع تولید گفت: البته برخی مجوزها منوط به اخذ موافقت دستگاه هایی مثل محیط زیست است که کمی صدور مجور را زمان بر می کند.
وی گفت: برای جواز تاسیس برخی واحدها که مواد اولیه آن از نفت و پتروشیمی است باید دستگاه های مسئول موافقت برای تامین مواد اولیه آن را بدهند لذا این استعلامات زمان صدور مجور را کمی طولانی می کند.
معاون طرح و برنامه همچنین گفت: نزدیک به ۳۰ چالش اصلی بخش صنعت با نظام مالیاتی جمع آوری و در جلسه ای با حضور رییس سازمان مالیاتی مطرح شد.
زندی گفت: امیدواریم قوانین مرتبط با مالیات هرچه سریعتر در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.
وی افزود: این که بیش از ۶۰ در صد مالیات کشور بر دوش بخش صنعت است را باید با کمک مجلس و سازمان مالیاتی حل کنیم
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت همچنین در خصوص برنامه های وزارتخانه در خصوص تولید گفت: محور اصلی برنامه ها بر مبنای نهضت ساخت داخل دنبال می شود.
وی گفت : در ساختار وزارتخانه ، مرکز ساخت داخل ایجاد شده که بطور ویژه و متمرکز همه امور داخلی سازی را پیگیری کند.
زرندی افزود: آیین نامه های مربوط با قانون حداکثراستفاده از توان داخل که به تازگی ابلاغ شده در حال نهایی شدن است.
وی به نمایشگاهی که اخیرا در راستای نهضت ساخت داخل برگزار شده اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه ۲ هزار نیاز تولید که قبلا واردات می شده شناسایی شد و صدها میلیارد قرارداد برای داخلی سازی آن منعقد شده است.