زمان : 09 Mordad 1398 - 00:59
شناسه : 151687
بازدید : 4510
زنگنه: آیین‌نامه اجرای افزایش ظرفیت پتروپالایشگاهی تدوین می‌شود/ ۲۰ مرداد استفاده از کارت سوخت آغاز می‌شود زنگنه: آیین‌نامه اجرای افزایش ظرفیت پتروپالایشگاهی تدوین می‌شود/ ۲۰ مرداد استفاده از کارت سوخت آغاز می‌شود

یزدفردا:وزیر نفت با اشاره به تصویب کلیات طرح افزایش ظرفیت پتروپالایشگاهی در مجلس، گفت: در رابطه با پتروپالایشگاه‌ها صحبت و مقرر شد؛ آیین‌نامه اجرای این قانون با همکاری طرف‌های ذی‌ربط تدوین و پس از تصویب در دولت، اجرایی شود.

به گزارش یزدفردا  به نقل از ایرنا، «بیژن نامدار زنگنه» روز سه شنبه پس از حضور در نشست مشترک با نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس و مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)  اظهار کرد: مهمترین نکته‌ای این جلسه سه جانبه، پیام نمادین آن درخصوص عزم تمامی اجزای نظام برای همدلی و تکمیل ظرفیت‌های یکدیگر در شرایط ویژه فعلی برای مقابله با تحریم‌ها و عبور سربلندانه از این وضعیت بود.   

 وی افزود: سال‌هاست در وزارت نفت با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) همکاری جدی داریم، در این جلسه نیز بر ادامه همکاری‌ تمامی اجزای نظام برای عبور از تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کنونی تاکید شد تا با لطف الهی و پشتیبانی مردم در بخش‌های توسعه‌ای و عملیاتی جاری مانند صدور نفت و فرآورده‌های نفتی و پروژه‌ها و توسعه‌ای طرح‌ها و اجرای منظم پروژه‌ها موفق ظاهر شویم.

وزیر نفت با اشاره به تصویب کلیات طرح افزایش ظرفیت پتروپالایشگاهی در مجلس، ادامه داد: در رابطه با پتروپالایشگاه‌ها نیز در این جلسه صحبت و مقرر شد؛ آیین‌نامه اجرای این قانون با همکاری طرف‌های ذی‌ربط تدوین و پس از به تصویب دولت هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وزارت نفت بیش از ۱۵ میلیون لیتر اضافه تولیدِ بنزین دارد

وی یادآورشد: اکنون وزارت نفت روزانه بالای ۱۵ میلیون لیتر اضافه تولید بنزین دارد که این اضافه تولید ذخیره شده و قرار است میزان صادرات افزایش پیدا کند. علاوه بر این اضافه تولید در نفت سفید، گازوئیل و سوخت جد وجود دارد و به لحاظ پالایش وضعیت خوبی داریم.

استفاده از کارت سوخت اجباری می‌شود

زنگنه در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه اجرای طرح استفاده از سوخت با استفاده از کارت، توضیح داد: ۲۰ مرداد استفاده از کارت سوخت آغاز می‌شود اما به دلیل ایجاد مشکلات احتمالی برای دارندگان خودرو مانند عدم تهیه کارت سوخت یا هر مشکل دیگر  به آن‌ها فرصت‌ داده می‌شود اما در نهایت استفاده از کارت سوخت اجباری خواهد شد.

وزیر نفت عنوان کرد: حدود ۷۰۰ هزار کارت سوخت به در منازل شهروندان رفته است که به دلیل نبودن در خانه یا هر دلیل دیگر به ادارات پست برگشت خورده‌اند لذا خواهشمندیم افرادی که هنوز کارت سوخت ندارند با مراجعه به ادارات پست کارت خود را دریافت کنند.

زنگنه همچنین افزود: وزارت نفت روزانه ۵۰ هزار کارت سوخت جدید صادر می‌کند تا طرح استفاده از کارت سوخت تکمیل  شود.