زمان : 16 Tir 1398 - 22:50
شناسه : 151157
بازدید : 4116
تسهيلات تشويقي براي رانندگاني كه اقدام به توزيع بار از مقصد بندر امام مي‌كنند مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد خبر داد: تسهيلات تشويقي براي رانندگاني كه اقدام به توزيع بار از مقصد بندر امام مي‌كنند مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد از اختصاص تسهيلات تشويقي براي رانندگاني خبر داد كه اقدام به توزيع بار از مبدا بندر امام خوزستان به مقصد يزد يا ساير شهرهاي كشور مي‌كنند.

.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد، علي عليخاني در جلسه‌اي با رئيس و جمعي از اعضاي انجمن صنفي رانندگان و شركت‌هاي حمل و نقل بار استان يزد، اظهار داشت: به دليل تحريم‌هاي ظالمانه‌اي كه اكنون در كشور ما رخ داده، اكنون در شرايط خاصي قرار داريم.

وي عنوان كرد: بخشي از محموله‌هاي مورد نياز كشور از طريق بندر امام وارد كشور مي‌شود كه بايد به سرعت بين استان‌هاي مختلف توزيع شود كه توزيع به موقع آن نيازمند يك عزم ملي است.

علی عليخاني خاطرنشان كرد: همه استان‌ها موظف شده‌اند تا سيستم نقل و انتقال بار خود را با اولويت حمل كالاهاي اساسي براي توزيع بار از مقصد بندر امام خوزستان بسيج كنند.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد با بيان اينكه اين اتفاق در يزد نيز افتاده و رانندگان بسياري براي انجام اين ماموريت مهم اعلام آمادگي كرده‌اند، افزود: اگر كالاهاي اساسي متعلق به يزد باشد، در اولويت قرار مي‌گيرد اما اگر باري براي يزد نبود، حمل و نقل بار به ساير استان‌هاي كشور نيز توسط رانندگان يزدي انجام مي‌شود.

وي با اشاره به سياست‌هاي تشويقي كه براي اين مهم در نظر گرفته شده است، عنوان كرد: به ازاي هر دو بارنامه‌اي كه از مبدأ بندر امام صادر شود، براي پلاك ماشين، يك جفت لاستيك تشويقي به راننده تعلق مي‌گيرد و يك سرويس تعويض روغن موتور نيز به نرخ دولتي در بندر امام انجام مي‌شود.

عليخاني با اشاره به ديگر امتيازاتي كه براي اين رانندگان در نظر گرفته خواهد شد، گفت: در زمينه كارت هوشمند و ساير خدمات نيز، اولويت و تخفيف زماني براي رانندگان شركت كننده در اين طرح در نظر گرفته خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه اطلاع‌رساني بسياري در اين زمينه انجام شده است،‌ افزود: با توجه به اینکه دسترسي خوبی به شماره های راننده ها در يزد وجود داشت، روابط عمومی اداره کل، پيامك های مختلفی در راستای اطلاع رساني، به همه آنها ارسال کرده است.

عليخاني همچنين از اطلاع‌رساني در قالب بنرهاي بزرگ در ترمينال‌هاي حمل بار و برخي نقاط شهري، خبر داد.

وي در پایان، تاكيد كرد: رانندگاني كه به بندر امام مراجعه مي‌كنند، هيچ معطلي ندارند و به محض ورود بارگيري انجام مي‌شود و ظرف كمتر از 24 ساعت، كار بارگيري انجام خواهد شد.