زمان : 15 Tir 1398 - 07:14
شناسه : 151144
بازدید : 4715
مالیات از محورهای اقتصاد مقاومتی است مالیات از محورهای اقتصاد مقاومتی است مالیات یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت برای تامین بودجه های کشور است و تکیه بر آن برای کاهش وابستگی بودجه های جاری کشور به درآمدهای نفتی از محورهای اقتصاد مقاومتی است.

یزد- ایرنا- رییس اداره دارایی میبد در برنامه میز خدمت این هفته میبد گفت: با افزایش شفافیت اقتصادی امکان شناسایی فرارهای مالیاتی در کشور میسر می شود و درهمین راستا طرح جامع مالیاتی به عنوان یک طرح همه جانبه و یکی از طرح های مهم کشور اقتصادی کشور اجرا گردید.

ماشاءالله حکیمی افزود: اداره امور مالیاتی میبد نیز همگام با سیاست های سازمان امور مالیاتی، اقدامات متعددی درحوزه های سخت افزاری و نرم افزاری با افزایش سرانه زیر بنای اداری، تغییر و به روزرسانی تجهیزات و خرید سیستم های جدید رایانه ای، اصلاح شبکه های ارتباطی و آموزش نیروی انسانی برای اجرای طرح جامع مالیاتی اجرایی و عملیاتی کرده است.

وی ادامه داد: به دنبال اجرای طرح جامع مالیاتی کلیه پرونده های حقوقی و حقیقی این اداره در سامانه یکپارچه بارگذاری و حسابرسی می شود.

رییس اداره دارایی میبد در ادامه تصریح کرد: در سال ۹۷ تعداد ۲ هزار و ۲۱۳ مورد معادل ۶۱ درصد اظهارنامه الکترونیکی توسط مودیان مالیاتی گروه سوم تکمیل و به صورت مقطوع تعیین شده که پرونده آنها بدون حسابرسی مورد پذیرش و اوراق تسویه آنها صادر شده است.

وی آمار کلی اظهارنامه الکترونیکی صاحبان مشاغل را چهار هزار و ۸۲ مورد اعلام کرد و افزود: با تلاش همکاران تعداد ۸۸۱ فقره چک های برگشتی معادل ۱۸ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان معوقات مالیاتی وصول گردیده است و در این ارتباط معوقات مالیاتی کاهش چشمگیری داشته است.

حکیمی همچنین میزان مراجعه مودیان به هیئت های حل اختلاف مالیاتی در سال ۹۷ را ۴۶۸ مورد و در سال ۹۶، ۷۴۶ پرونده عنوان کرد که حدود ۴۵ درصد روند کاهشی داشته است.

رییس اداره دارایی میبد همچنین آمار اظهارنامه های الکترونیکی ارسالی مودیان مالیات بر درآمد ارزش افزوده حقوقی را یک هزار و ۲۰۳ مورد و اشخاص حقیقی یک هزار و ۳۲ مورد اعلام کرد.

وی افزود: در بخش صدور منابع غیرمستقیم در سال ۹۷ بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون بابت ۳ درصد عوارض ارزش افزوده داخل حریم و آلایندگی سهم شهرداری ها و دهیاری ها می باشد که از این میزان حدود ۱۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان سهم شهرداری میبد، یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان شهرداری بفروئیه، ۵۲۳ میلیون تومان شهرداری ندوشن، یک میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان دهیاری رکن آباد، یک میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان دهیاری مرکزی بیده، ۵۶۰ میلیون تومان دهیاری حسن آباد، ۵۶۷ میلیون تومان دهیاری مهر آباد، ۵۴۵ میلیون تومان دهیاری حجت آباد و یک میلیارد و ۴۱۵ سهم سایر دهیاری ها بوده که به حساب آنها واریز گردیده است.

به گفته رئیس اداره دارایی میبد میزان وصولی عوارض شهرستان میبد نسبت به سال قبل ۳۶ درصد افزایش داشته است.