زمان : 13 Bahman 1387 - 18:51
شناسه : 15110
بازدید : 3877
از اختيارات و اعتبارات دولت استفاده بهينه کنيم از اختيارات و اعتبارات دولت استفاده بهينه کنيم

Emami41@yahoo.com

یزدفردا "محمد امامی :اين روزها در آستانه سفر رييس جمهور محترم وهيئت محترم دولت، زياد از «مصوبات سفر رييس جمهوري يا هيئت دولت » سخن گفته مي شود و به زودي نمايندگان محترم مردم نيز در اين خصوص با رييس جمهور محترم ديدار خواهند داشت.
به نظر مي رسد خوب است نمايندگان محترم مردم اين معنا را به رييس جمهور برسانند که :
مصوبات سفر نبايد همان فعاليت هاي جاري دستگاههاي دولتي باشد ، چرا که اغلب اين نوع اقدامات بدون مصوبه هم محقق خواهد شد. مصوبات سفر بايد مواردي باشد که امکان اجراي آن پروژه از راههاي طبيعي و معمولي امکان پذير نيست و حتما بايد با اختيارات هيئت دولت و يا با تخصيص اعتباري اضافه تر از اعتبارات موجود اجرا گردد.
باورکنيم بالا بردن تعداد مصوبات ، فارغ از توجه کافي به محتوا و چگونگي اجراي آن ، نه دردي را از مردم و جامعه برطرف خواهد کرد و نه افتخاري براي دولت محسوب مي شود. اين که پيش از سفر ليست پروژه ها و برنامه ها از دستگاهها اخذ شود و همان ها را در ليست مصوبات قرار دهند اقدامي نيست که مردم از خدمتگزاران خود انتظار دارند، بلکه خدمتگزاراني در مسير اجراي وظايف خود موفق ترند که بتوانند گلوگاههاي اجرايي طرح هاي توسعه اي را شناسايي کرده و آن بخش از مشکلات را که در مسيرهاي عادي قابل رفع نيست ، با اختياراترييس جمهوري و هيئت دولت و اعتبارات ويژه مرتفع نمايند.
بي ترديد در اين ميان موضوع انتقال آب و ايجاد اشتغال به عنوان دو موضوع حياتي براي مردم قانع استان يزد در اولويت خواهد بود. مسئولان و نمايندگان مردم بايد توجه داشته باشند که در فرصت سفر هيئت دولت از اختيارات و اعتبارات دولت ، به نفع مردم و استان يزد استفاده بهينه کنيم.
یزدفردا