زمان : 27 Khordad 1398 - 16:07
شناسه : 150902
بازدید : 3300
"اجماع گفتمانی، برنامه محوری و ارائه الگوی برتر اداره استان در چارچوب حکمرانی خوب استاندار يزد بر تحقق سه دیدگاه در استان تاكيد كرد : "اجماع گفتمانی، برنامه محوری و ارائه الگوی برتر اداره استان در چارچوب حکمرانی خوب «محمدعلي طالبي» در نشست مشترك با فرماندارن،بخشداران،مشاوران و مديران كل استانداري يزد بر توجه به موضوعاتي از جمله برنامه محوري،تقويت انسجام اجتماعي،تسهيل در معيشت مردم،جهت دهي تسهيلات به سمت ايجاد اشتغال مولد در شهرستان ها و تكميل پروژه هاي نيمه تمام تاكيد كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، بعد از ظهر روز يكشنبه 26 خردادماه ۹۸، نشست مشترك فرمانداران،بخشداران،مشاوران و مديران كل استانداري يزد به رياست استاندار و در سالن كوثر برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست با اشاره به سابقه ادغام دو معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و مشکلاتی که در این خصوص ایجاد شده، گفت: اميد است با تفكيك معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع  زمينه هاي فعاليت در اين عرصه تقويت و با توجه به  شرايط پيش رو در مسير تحقق اولويت ها و توسعه استان گام برداريم و مديران ،فرماندارن و بخشداران و مشاوران نیز، در این خصوص همكاري حداكثري  داشته باشند.
« محمدعلي طالبي» با اشاره به این نکته که" به رویداد سه اتفاق در استان تاکید دارم" افزود:ضروريست بحث "اجماع گفتماني" در رابطه با مباحث كلان توسعه استان شکل گیرد و فرایند "برنامه محوري" در استان به وجود آيد كه طرح موضوع آمايش ،همفكري و فراهم ساختن زمينه اظهار نظر  نخبگان و مديران در اين حوزه  اتفاقي ارزشمند است.
وي ادامه داد: مسير حركت برنامه آمايش سرزمینی استان بر مبناي كسب نظرات و ديدگاه هاي همه نخبگان است و این مهم در فرایند برنامه محوري در استان مد نظر خواهد بود.
استاندار یزد سپس سومین اصل فراروی استان را، مقوله " ایجاد الگوی برتر برای اداره استان" ذکر کرد و گفت: در این چارچوب نیز همه مدیران باید خود را متعهد به پایبندی به مبانی حکمرانی خوب بدانند و در این مسیر حرکت کنند.


*تقويت انسجام اجتماعي و مشاركت سياسي در استان با تاكيد بر انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی

 

عالي ترين مقام اجرايي استان خاطرنشان كرد: در حوزه سياسي بايد موضوعات تقويت انسجام اجتماعي و مشاركت سياسي با توجه به در پيش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی جلوه گر شود چرا که در دوره قبل انتخابات مجلس، افزايش مشاركت بسيار خوبي را در استان شاهد بودیم و اين جايگاه  بايد حفظ شود.

"طالبي" ادامه داد: در بحث انتخابات آنچه از فرماندران و بخشداران انتظار مي رود بي طرفي به معناي تام و تمام كلمه است و اينكه با جديت در برگزاري انتخاباتي سالم ، قانونمند و با  مشاركت حداكثري مردم تلاش كنند.
وي افزود: اولويت استان در بحث اقتصادي حفظ اشتغال موجود  و توجه به جهت دهي تسهيلات به سمت ايجاد اشتغال مولد در شهرستان ها است و بايد  از اين نكته اطمنيان خاطر حاصل شود كه تسهيلات ارائه شده در جهت اشتغال زایی نيروهاي بيكار شهرستان خواهد بود تا بتوان آمار بيكاري را كاهش داد.
استاندار يزد گفت: جمع بندي صورت گرفته درباره طرح هاي نيمه تمام به شهرستان ها ارائه و فرمانداران مسئول پيگيري اين موضوع هستند و  نماينده اي در استانداری نيز براي پيشبرد اين موضوع معرفي خواهد شد تا  با پايش ماهيانه اين طرح ها ميزان پيشرفت و پيگيري پروژه ها رصد شود.
"طالبي" افزود:در بحث جلب نظرسرمايه گذاران، فرمانداران موظف هستند تا در حوزه هاي مختلف از جمله صنعت و گردشگري تلاش كنند و نگاه آنها معطوف به جذب شركت هاي بزرگ سرمايه گذاري و سرمايه هاي كلان  باشد  و در اين راستا ظرفيت هاي هر شهرستان شناسایی و به سرمايه گذاران معرفي گردد.


*حساسيت فرماندارن و بخشداران  نسبت به  مقوله تنظيم بازار و تسهيل معيشت مردم


استاندار يزد اظهار داشت: فرماندارن و بخشداران براي موضوع تنظيم بازار و تسهيل در معيشت مردم تلاش كنند و  از سوي ديگر آمادگي لازم  براي مواجه با هر شرایطی را داشته باشند.
« محمدعلي طالبي» افزود:در حوزه عمراني بحث تكميل پروژه هاي نيمه تمام عمراني و  واگذاري به بخش خصوصي در اولويت است و مديريت منابع آب در موضوعات مهم با تعامل فرمانداران و مديران نيازمند توجه همه جانبه است.
"طالبي" بر نظرخواهي از فرمانداران در مصوبات كميته امور زيربنايي تاكيد و  يادآور شد: هيچ موضوعي بدون موافقت فرمانداران در دستور كار شوراي برنامه ريزي و توسعه استان قرار نگيرد و مكانيزمي براي نظرخواهي مناسب در اين زمينه طراحي شود.
وي گفت: برخي  برنامه هاي عمومي در استان در حال برنامه ريزي است  كه بايد همه دستگاه ها فارغ از مسئوليت تخصصي به آن توجه كنند و مهم ترين موضوع در اين راستا مسئوليت پذيري نسبت به برگزاري انتخابات است.
عالي ترين مقام اجرايي استان ادامه داد: فعال سازي ستاد اربعين در استان و شهرستان ها و حمايت از برگزاري همايش بين المللي پيرغلامان حسيني در اوايل شهريور نيز از ديگر موضوعات مورد نظر است.


*پايش فضاي رسانه اي استان با هدف انعكاس شفاف موضوعات و پاسخگويي مناسب


استاندار يزد در ادامه بر تمركز مجموعه استانداري بر فعاليت هاي ستادي و حوزه مسئوليت هاي خود تاكيد و بيان كرد:ادارات و دفاتر استانداري هر كدام داراي شرح وظايف مستقل هستند اما جزيره اي جداگانه به حساب نمي آيند و برايند فعاليت و عملكرد آنها بايد در راستاي اهداف كلان استان و تقويت يكديگر باشد و در این مسیر هیچگونه اصطکاک و اختلاف نظری پذیرفته نیست.
"طالبي"  افزود:در شرايط فعلي لازم است فضاي رسانه اي و مجازي به صورت مرتب در حوزه مسئوليت هاي مختلف مورد پايش قرار گرفته و هر كجا نیاز به پاسخگويي، انعكاس و يا پيگيري موضوعات مردمي است ، به شكلي شفاف اقدام شود.
وي خطرنشان كرد:  با توجه به محدودیتهای قانونی، هیچ نيروي جديدي تحت هيچ شرايط و عنواني به فرمانداري ها،بخشداري ها و واحدهاي استانداري اضافه نخواهد شد و در این خصوص تعدیل نیرو نیز خواهیم داشت.
« محمد علي طالبي » اظهار داشت:از معاونين، مديران و مسئولان درخواست داريم كه جايگاه بخشداران را حفظ و تقويت كنند و بخشداران نيز براي پيگيري مسائل، هماهنگي لازم را با فرمانداران داشته باشند.
عالي ترين مقام اجرايي استان در ادامه گفت: مديران  و فرمانداران ارتباط خوب و نزديكي با پرسنل داشته و جلسات داخلي را در مجموعه هاي مختلف شكل دهند تا در قالب تعامل هاي شكل گرفته،  حل مسائل سرعت بيشتري به خود بگيرد.
"طالبي" بر لزوم  پاسخگويي دستگاه هاي اجرايي به مكاتبات نمايندگان مجلس شورای اسلامی تاکید و افزود: ارتباط با رسانه ها و اصحاب مطبوعات  از سوي تمام بخش ها تقويت شود و هيچ محدوديتي در اين زمينه  قابل پذيرش نيست و بايد بيان دستاوردها ،عملكرد، و پاسخگويي به سوالات به شكل شفاف صورت گيرد.
استاندار يزد در پایان اين جلسه ضمن تشکر از همه فرمانداران، مدیران، بخشداران و مشاورین استانداری،  بر توجه فرمانداران  و بخشداران به گزارش هاي تحليلي از وقايع سياسي و اجتماعي،نظارت بر بودجه دهياري ها، سركشي به ادارات شهرستاني،نظارت بر عملكرد پرسنل، صرفه جويي در هزينه ها، ارتباط رو در رو  و حضور در جمع هاي مردمي  تاكيد كرد و خواستار ارتباط موثر و نزدیک مدیران اجرایی با جامعه و برقراری پلهای ارتباطی با مردم و شنیدن نظرات، پیشنهادات و نقدهای آنان و بهره مندی از حداکثر توان مشارکت مردم در پیشبرد امور شد.
لازم به ذکر است در پایان این نشست، "اکرم فداکار" به عنوان معاون توسعه منابع و " سید مسعود عظیمی" به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری معارفه و احکام خود را دریافت نمودند.