زمان : 27 Khordad 1398 - 12:56
شناسه : 150898
بازدید : 3584
افتتاح سه دفتر تسهیل‌گری و توسعۀ محلی در یزد مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد خبر داد: افتتاح سه دفتر تسهیل‌گری و توسعۀ محلی در یزد «فخرالسادات خامسی‌هامانه» از افتتاح سه دفتر تسهیل‌گری و توسعۀ محلی شهرستان یزد در تیر ماه امسال خبر داد.

به گزارش اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد، مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد از آغاز به کار دفاتر تسهیل‌گری و توسعۀ محلی در سه منطقه حاشیه‌نشین «حسن‌آباد»، «اسکان» و «کشتارگاه قدیم» یزد در نیمۀ نخست تیر ماه اطلاع داد.
«فخرالسادات خامسی‌هامانه» در جلسۀ هماهنگی و معرفی ناظر استانی دفاتر تسهیل‌گری و توسعۀ محلی با کارشناسان اجتماعی فرهنگی استانداری، در خصوص دفاتر تسهیل‌گری توضیح داد: انجام برنامه‌هایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مشارکت، دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی با هدف تکمیل بانک اطلاعات حوزه‌های مختلف در مناطق حاشیه‌نشین، رصد آسیب‌های اجتماعی، نیازسنجی محلات هدف، نهادسازی و و گروه‌سازی مردم در محلات، انجام برنامه‌هایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مشارکت، سرمایه و نشاط اجتماعی و در مجموع ارتقای چند بُعدی ‌منطقه تشکیل خواهد شد.
به گفتۀ وی، دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی با بهره‌گیری از حضور شش کارشناس متخصص در حوزه‌های اقتصاد، حقوق، جامعه‌شناسی، مددکاری، شهرسازی و اجتماعی پس از ورود به محله ضمن انجام سرشماری و تکمیل پرسشنامه‌های مربوطه، اهداف کلی داتر تسهیل‌گری را تحت نظارت دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری و ناظر ملی طرح طی فرآیند و شرح خدمات مشخص انجام خواهد داد.
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری اظهار امیدواری کرد که دفاتر تسهیل‌گری و توسعۀ محلی کانونی برای تجمیع فعالیت‌های محله در حوزه‌های اجتماعی فرهنگی باشد و باعث شود از موازی‌کاری‌های فرآوان در امر توسعۀ مناطق حاشیه‌نشین جلوگیری شود.
خامسی خاطرنشان کرد: تلاش اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری، ناظر ملی دفاتر و مدیران و کارشناسان دفاتر تسهیل‌گری و توسعۀ محلی شناسایی ظرفیت‌های محله و مردم‌محلی و آگاه‌سازی، توانمندسازی و ظرفیت‌سازی در منطقه است؛ به‌گونه‌ای که در نهایت مردم محلی خود متولیان امر توسعه در محلات خود باشند.
همچنین راهبر و ناظر استانی دفاتر تسهیل‌گری در دیدار با مدیرکل امور اجتماعی و کارشناسان دفتر امور اجتماعی استانداری ضمن بیان توضیحاتی از روال کاری دفاتر در بازه‌های زمانی مختلف، توضیحاتی در خصوص هم‌افزایی، همراهی و همکاری کارشناسان جهت پیشبرد اهداف دفاتر تسهیل‌گری و اجرای برنامه‌های ارتقای محلی بیان کرد.