زمان : 10 Bahman 1387 - 23:11
شناسه : 15087
بازدید : 3007
راه‌چمنی: بعيد می‌دانم میرحسین كانديدا شود راه‌چمنی: بعيد می‌دانم میرحسین كانديدا شود


محمد رضا راه‌چمني رئيس هيئت موسس حزب همبستگي با شناختي كه از ميرحسين موسوي دارم بعيد مي‌دانم كه در شرايط فعلي كانديداي رياست جمهوري دهم شود.
فارس: رئيس هيئت موسس حزب همبستگي با بيان اينكه اصلاح‌طلبان فعلا يك كانديدا آن هم كروبي را دارند، گفت: ديگر كانديداها كه عنوان اصلاح طلب هستند و مطرح هستند خودشان رسما اعلام كانديداتوري نكرده‌اند و تنها اعلام مي‌كنند كه شايد كانديدا شوند.

محمد رضا راه‌چمني رئيس هيئت موسس حزب همبستگي با شناختي كه از ميرحسين موسوي دارم بعيد مي‌دانم كه در شرايط فعلي كانديداي رياست جمهوري دهم شود.

وي افزود: اين شرط ها نشان مي‌دهد كه اين افراد به اين نتيجه نرسيده‌اند كه به صحنه انتخابات دهم بيايند، لذا ما فعلا يك كانديدا آن هم كروبي را داريم.

رئيس هيئت موسس حزب همبستگي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا همه اصلاح طلبان بصورت يكپارچه از كروبي حمايت نكردند؟ گفت: اين طبيعي است كه همه اصلاح طلبان به يك شكل فكر نكنند و همانطور كه در جبهه اصولگرا سليقه‌هاي مختلفي وجود دارد در ميان اصلاح‌طلبان نيز سليقه‌هاي مختلفي وجود دارد.

راه‌چمني با بيان اينكه افراد زيادي از كروبي حمايت كرده‌اند، گفت: افراد اصلاح طلبي كه رسما از كروبي حمايت نكردند موافق ايشان هستند و حتي بسياري از اين افراد در دولت خاتمي وزير، استاندار و معاون وزير بودند اما به دليل محدوديت‌هايي كه دارند تا زماني كه خاتمي نظر خود را اعلام نكند اين افراد موضع خود را علني نمي‌كنند، در حالي كه بسياري از اين افراد در ديدارهاي خود با كروبي حمايت خود را از ايشان اعلام كرده‌اند.

وي افزود: يكي از وزراي دولت خاتمي قرار بود مسئول ستاد انتخاباتي كروبي شود، اما بدليل عدم اعلام نظر خاتمي فعلا حضور وي تا روشن شدن وضعيت خاتمي منتفي شده است اما بسياري از مسئولان در دولت خاتمي حمايت خود بطور غير مستقيم كروبي را به وي اعلام كرده‌اند.

عضو ارشد شوراي مركزي حزب همبستگي ادامه داد: اگر آقاي خاتمي اعلام كند كه كانديداي انتخابات دهم رياست جمهوري دهم نيست همه اين افراد با آقاي كروبي كار خواهند كرد و اجماع اصلاح‌طلبان بر روي كروبي است.

راه‌چمني با اشاره به ميرحسين موسوي گفت: با شناختي كه از موسوي دارم بعيد مي‌دانم كه در شرايط فعلي كانديداي رياست جمهوري دهم شود اما ممكن است كانديد هم شود اما آنچه كه مسلم است در صورت عدم حضور خاتمي بيشتر اصلاح‌طلبان به سمت آقاي كروبي ميايند.

وي با اشاره به حضور افرادي همچون كرباسچي، عبدي و كديور در ستاد انتخاباتي كروبي گفت: وقتي فردي كانديد مي‌شود، فقط اعضاي آن حزب از وي حمايت نمي‌كنند و اعضاي احزاب ديگر نيز از وي حمايت خواهند كرد و طبيعي است اين افراد اشخاصي هستند كه در گذشته از خاتمي حمايت مي‌كردند و امروز در ستاد كروبي حضور دارند و از ايشان حمايت مي‌كنند.