زمان : 22 Khordad 1398 - 08:24
شناسه : 150825
بازدید : 3785
اولین ماه بازار صنایع دستی شهرستان بافق برگزار شد اولین ماه بازار صنایع دستی شهرستان بافق برگزار شد اولین ماه بازار صنایع دستی شهرستان بافق همزمان با هفته صنایع دستی در صحن ورودی امامزاده عبدالله (ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "لیلی رنجبر" مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق در خصوص  برگزاری این ماه بازار گفت: به مناسبت هفته صنایع دستی، میراث فرهنگی شهرستان با توجه به آنکه مقرر نموده در سال 98 هر ماه یک روز بازار صنایع دستی برگزار نماید، اولین روز این بازار را در محل امامزاده عبدالله(ع) به عنوان یکی از جاذبه های معنوی و پر بازدید شهرستان بافق دائر نمود.

وی با بیان اینکه این روز بازار شامل 14 غرفه از صنایع دستی بود، افزود: این صنایع دستی شامل پته دوزی، حصیر بافی، مس، مینای مس، سفال سرامیک، چلنگری، انواع هنرهای رایج در شهرستان و محصولاتی که مجدد احیا شده است مانند کاربافی بود.

رنجبر با اشاره به این موضوع که شهرستان بافق در نظر دارد در نمایشگاه منطقه ای زیلو میبد نیز با 2 غرفه شرکت کند، خاطر نشان کرد: اغلب هنرمندان ما به عنوان مربیان صنایع دستی با میراث فرهنگی شهرستان همکاری و در نمایشگاه های مختلف نیز شرکت می کنند.

وی برگزاری کلاس های آموزشی در رشته های مختلف صنایع دستی چون پته دوزی، مینای مس، سفالگری و حصیر بافی را از جمله برنامه های تابستانه میراث فرهنگی برای علاقمندان به یادگیری هنر صنایع دستی عنوان کرد و اظهار داشت: اما عمده تمرکز ما بر روی هنر حصیر بافی می باشد، چرا که هنر اصیل شهرستان بافق است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق در پایان یادآور شد: از اول تیرماه 98 کلاس های آموزشی میراث فرهنگی شهرستان آغاز خواهد شد و علاقمندان می توانند جهت ثبت نام با شماره 32432199 تماس حاصل فرمایند.