زمان : 21 Khordad 1398 - 19:19
شناسه : 150814
بازدید : 3496
کارگاه آموزشی چاپ دستی «به وقت رنگ» در کتابخانه امام علی(ع) یزد برگزار شد با حضور پرشور کودکان عضو کتابخانه؛ کارگاه آموزشی چاپ دستی «به وقت رنگ» در کتابخانه امام علی(ع) یزد برگزار شد کارگاه آموزشی چاپ دستی با عنوان «به وقت رنگ» ویژه کودکان ۸ تا ۱۰ سال در بخش کودک کتابخانه امام علی(ع) یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این کارگاه مریم فیاض، کتابدار بخش کودک کتابخانه به بیان تکنیک‌های جذاب و ساده برای چاپ دستی پرداخت و کودکان حاضر در کارگاه با استفاده از مقوا، نخ، کاغذ و رنگ، مهر و استامپ‌هایی را برای چاپ درست کردند.
این کتابدار یزدی در ارتباط با برگزاری این کارگاه گفت: تکنیک چاپ یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های ایجاد ارتباط بصری در جهان است که چندین قرن قدمت دارد.
وی افزود: در این تکنیک هنرمند از برجستگی که بر روی چوب، کاغذ، فلز، پلاستیک و سایر مواد به وجود می‌آورد، نقش خود را بر روی سطوح مختلف می‌اندازد و کودکان وقتی این تکنیک را آموختند می‌توان به آنها  آزادی عمل داد تا از رنگ‌ها و فرم‌های مختلف برای رنگ‌آمیزی استفاده کنند.
به گفته این کتابدار یزدی، هدف از برگزاری کارگاه «به وقت رنگ»، پرورش خلاقیت و آموزش رنگ‌شناسی و استفاده از رنگ‌های مختلف به کودکان بود.