همان طور که ملاحظه می فرمایید در یکی از بنرها تعداد کل مصوبات ۲۱۳ عدد اعلام شده که از این میان ۱۸۹ مصوبه اجرایی گردیده است. اما در بنر دوم تعداد مصوبات اجرایی شده ۱۹۱ مورد اعلام شده است. همچنین با جمع این رقم با تعداد مصوبه های در دست اقدام و اجرایی نشده به عدد ۲۱۵ می رسیم.
نکته جالبتر اینجاست که درصد پیشرفت مصوبات ۷۸ درصد اعلام شده، در حالی که این مقدار با هیچ کدام از دو روایت ارائه شده از تعداد مصوبات اجرائی شده و کل (هر دو مورد ۸۸ درصد) همخوانی ندارد.
با توجه به مطالب فوق الذکر چند سوال به وجود می آید:
۱- چطور است که بعد از گذشت تنها دو سال از سفر اول هیئت دولت به استان، در مورد تعداد مصوبات روایات مختلفی ایجاد شده است؟
۲- آیا در مرحله طراحی و چاپ این بنرها، یک ماشین حساب سالم در دسترس مسئولین قرار نداشته تا با یک تقسیم ساده چنین اشتباهی در درصد گیری رخ ندهد؟
۳- آیا مسئولین استان توقع دارند مردم به محتوای گزارشی، که در تیتر خود چنین اشتباهات فاحشی دارد، اعتماد کنند؟
یزدفردا "امیدواریم مسئولین محترم با دقت و وسواس بیشتری به بحث اطلاع رسانی توجه نموده و حال که با اعتقاد به بنر های تبلیغاتی و رسانه ملی و عدم توجه به رسانه های محلی در صدد اطلاع رسانی و دفاع از خدمات صادقانه دولت عدالت محور هستند این توصیه را مد نظر داشته باشندکه دفاع نکردن بمراتب بهتر است از بد دفاع کردن است.
چرا که توجه داشته باشیم که علت اصلی عدم اقبال عمومی به دیگر کاندیداها خصوصا اقای هاشمی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مقابل احمدی نژاد ، بد دفاع کردن اطرافیان ایشان از مواضعشان بوده وهمین نکته نیز می تواند امروز مهلک ترین ضربه را بر پیکر دولت نهم وارد آورد .
لیکن مهمترین مسئله این است که اطلاع رسانی صحیح و صادقانه را با استفاده از شیوه های نوین اطلاع رسانی و بهره برداری از پتانسیل موجود رسانه ها از پروژه های عملیاتی شده دولت نهم که درجهت رفاه حال جامعه بوده و دفاع از تمامی خدمات ارائه شده و تصمیمات اتخاذ شده در اندک زمان باقی مانده از عمر این دولت ، می تواند مردم را بیش از پیش در جهت حمایت از این دولت در انتخابات آتی ترغیب نموده ونظر مساعد آنان را جلب نماید .
نیم نگاهی به بد دفاع نمودن اکیپ اطلاع رسانی دولت نهم با بنر های تبلیغاتی در استان یزد که توسط همکار فردائیمان حامد اسحاقی از ابرکوه تهیه شده است می اندازیم :
یزدفردا