زمان : 09 Khordad 1398 - 17:15
شناسه : 150689
بازدید : 5885
احیای آخرین شب از لیالی قدر در مسجد جامع کبیر یزد به همّت هیئت انصار ولایت دارالعباده؛ احیای آخرین شب از لیالی قدر در مسجد جامع کبیر یزد مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع کبیر یزد با حضور آیت‌الله آیت‌اللهی، برخی از مسئولین استان و جمع زیادی از مردم دارالعباده به همّت خادمان اهل بیت(ع) در هیئت انصار ولایت برگزار شد.

مردم روزه‌دار و مؤمن، با حضور در مسجد جامع کبیر یزد، آخرین شب قدر را با قرآن بر سر گرفتن، دعا و نیایش، تلاوت قرآن و بهره‌گیری از معارف اهل بیت(ع) احیا گرفتند و تعجیل در فرج امام عصر و تقدیر نیکو برای سال آینده خود را از خداوند متعال خواستار شدند.

 سخنران مراسم، آیت‌الله آیت‌اللهی در این مراسم، از هیئت امنا و حامیان مسجد جامع یزد به خاطر برپایی چنین مراسم باشکوهی تشکر کرد و گفت: بعد از مرحوم وزیری این مسجد، چنین مجلسی به خود ندیده. شأن مسجد جامع کبیر یزد، برگزاری چنین مجالسی است و امیدواریم در طی سال اینگونه مجالس بلکه باشکوه‌تر برگزار شود و مایه افتخار شهر ما باشد.

وی سپس به بیان چهار دستورالعمل خداوند برای رستگاری انسان پرداخت و گفت: قرآن می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ». اگر مؤمنین بخواهند به فلاح و رستگاری برسند باید به این چهار دستور عمل کنند: اهل صبر بودن، تبادل صبر با یکدیگر، رابطه‌ داشتن و تقوا داشتن.

وی در ادامه سه معنا برای عبارت «رابطوا» بیان کرد و افزود: طبق روایات یکی از معانی رابطه داشتن این است که با امام زمانتان رابطه داشته باشید. کلید رسیدن به فلاح و رستگاری، رابطه با امام است.  

 تلاوت مجلسی استاد مهدی شایق از قرّاء برجسته یزدی، قرائت دعای جوشن کبیر با نوای حجت‌الاسلام نجیمی، روضه‌خوانی حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد و مداحی محسن‌‌محمدی‌پناه بخش‌های دیگری از این مراسم بود.

 گفتنی است: هیئت انصار ولایت یزد از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه، هر شب در محل مسجد جامع یزد مراسم «دورهمی شب‌های شهر خدا» را برگزار می‌کند و پذیرای مهمانان ماه خدا در این ماه معنوی است.