زمان : 26 Farvardin 1398 - 20:49
شناسه : 150098
بازدید : 4513
استقبال گسترده مردم و مسئولان از اولین بیمارستان خرس عروسکی در یزد در سایه تلاش جمعی دانشجویان جوان استقبال گسترده مردم و مسئولان از اولین بیمارستان خرس عروسکی در یزد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، با برگزاری بیمارستان خرس عروسکی، محیطی را فراهم نمودند تا کودکان در قالب بازی های کودکانه ضمن یادگیری مسائل بهداشتی و درمانی، ترسشان از فضاهای بیمارستانی و درمانی کاهش یابد.

طرح بیمارستان خرس عروسکی برای اولین بار در استان در سالن باقر العلوم(ع) در روزهای بیست و یکم تا بیست و سوم فروردین ماه به همت کانون خیریه امام علی (ع)، انجمن اسلامی نسل نو، انجمن علمی پزشکی و سایر انجمن های علمی با استقبال پرشور کودکان ٣ تا ٧ سال و بازدید مسولین دانشگاهی و استانی از این طرح به پایان رسید.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ضمن تشکر از مسئولان برگزاری این برنامه گفت:

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد، اعضای انجمن علمی پزشکی و اعضای کانون امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی یزد در این سه روز نشان دادند آمادگی کار تیمی و اجتماعی را دارند. از دیگر سو این همگرایی و در کنار هم بودن یک نمونه ای از اعتماد به جوانان بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

فخرالسادات خامسی ضمن تقدیر از معاون فرهنگی دانشجویی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در برگزاری این برنامه تصریح کرد: این چنین همگرایی کادر اجرایی دانشگاه با دانشجویان ستودنی است و با اطمینان خاطر می گویم که برگزاری هرنوع برنامه دانشگاهی با این تیم قدر به خوبی قابل انجام است.

خامسی با اشاره به برگزاری موفق و استقبال خوب مردمی از این بیمارستان اظهارامیدواری کرد: برگزاری این برنامه تجربه موفقی بود تا این طرح استانی به پایلوت کشوری تبدیل شود و در آینده با استقبال گسترده تر مردم و مسئولین مواجه خواهد شد.

آرش قدیریان به عنوان یکی از مسئولان برگزاری tbh آشنایی کودکان ۳ تا ۷ سال با محیط درمانی و کاهش ترس کودکان از این محیط را مهمترین هدف برگزاری این برنامه عنوان کرد و افزود: در این برنامه سعی شد آموزش های سلامت و بهداشت فردی در قالب بازی برای کودکان انجام شود، همچنین کارگاههای آموزشی فرزندپروری ویژه والدین برگزارشد.

قدیریان خاطرنشان کرد: اتاق پزشک، دندانپزشک، تزریقات و پانسمان، اتاق عمل، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و اتاق آموزش اعضای بدن به کودکان از مهمترین بخش های این بیمارستان عروسکی بود.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ کودک در بیمارستان خرس عروسکی یزد پذیرش شدند افزود: با توجه به برنامه های جانبی کارشناسان مرکز بهداشت استان یزد برای والدین کودکان و ارزیابی کودکان توسط پرسشنامه های کارشناسان این مرکز و همچنین اهدای پکیج غذای سالم و بسته های سلامت دهان و دندان به کودکان، این برنامه در سطح کشور منحصر به فرد بوده است.

اسماعیل ساجدی، دیگر مسئول برگزاری این برنامه گفت:

خوشبختانه در فررودين ماه ٩٨ با همراهى دفتر امور اجتماعى و فرهنگى استاندارى و  معاونت هاى بهداشت و معاونت فرهنگى دانشجويى علوم پزشكى يزد و سازمان فرهنگى اجتماعى و ورزشى شهردارى و همت و همكارى بيش از ١٥٠ نفر از دانشجويان علوم پزشكى يزد  از گروه هاى مختلف سياسى، فرهنگى، علمى به عنوان ركن اصلى اجرايى شدن اين طرح در يك بازه زمانى ١ ماهه كه منجر به برگزارى اين در طرح در ٣ روز و ٥ شيفت شد و مشخصا ميتوان به حضور فعال اعضاى انجمن اسلامى نسل نو، كانون خيريه امام على(ع) و انجمن هاى علمى به ويژه انجمن علمى پزشكى اشاره كرد، شاهد برگزارى رويداد اولين بيمارستان خرس عروسكى در يزد با پذيرش بيش از ٥٠٠ كودك ٣-٧ سال و والدينشان بوديم كه در نوبه ى خود بزرگترين نمونه ى اجرا شده كشورى اين طرح بشمار مى آمد كه اين خود شاهدى بر نتيجه ى اعتماد به جوانان و ايجاد زمينه براى اجراى طرح هاى دانشجويى و همچنين توانايى بالاى دانشجويان اين دانشگاه در مشاركت هاى اجتماعى مى باشد.

به گفته وی نقطه عطف برگزارى اين مراسم همراهى و همكارى دانشجويان از گروه هاى مختلف و تلاش براى هرچه بهتر برگزار شدن اين پروژه و ماحصل اين وحدت، استقبال گسترده مردم، رضايت و بازخورد بسيار خوب مراجعين از قسمت ها و بخش هاى مختلف اين برنامه بود.

ساجدی ابراز امیدواری کرد در سال هاى آتى با رفع نواقص به عنوان اولين تجربه و حمايت ها و توجه بيشتر مسئولين اين طرح و نمونه هاى مشابه آن هرچه بهتر برگزار شود.