زمان : 20 Farvardin 1398 - 22:33
شناسه : 150036
بازدید : 7237
دامپزشکی نقشی خطیر در رونق تولید بر عهده دارد مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: دامپزشکی نقشی خطیر در رونق تولید بر عهده دارد دامپزشکی به عنوان متولی اصلی حفاظت از سرمایه های دامی کشور نقش خطیری را در رونق اقتصاد جامعه بر عهده دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد: علی اکبر حدادزاده تصریح کرد: دامپزشکی با نظارت بر مراکز پرورش و تولید دام و طیور و حفاظت از سرمایه های دامی، نقشی خطیر در رونق تولید و حفظ اقتصاد جامعه بر عهده دارد.

حدادزاده با بیان آنکه سرمایه های دامی بعد از نفت بیشترین نقدینگی را به خود اختصاص داده است؛ مبارزه با بیماری های واگیر دار و مشترک بین انسان و دام را از مهمترین وظایف دامپزشکی بر شمرد و افزود: کنترل و پیشگیری از شیوع انواع بیماری های مهلک مشترک و دامی از طریق نظارت مستمر بر واحدهای پرورش، کشتار، فراوری، حمل و توزیع انواع فراورده های خام دامی و حصول اطمینان از رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای در این واحدها از دیگر حوزه های خدمت رسانی این ارگان می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سلامت و حلیت مواد غذایی در سلامت جسم و روان افراد جامعه و در نتیجه رسیدن به جامعه ای با اقتصاد پویا اظهار داشت: دامپزشکی در حوزه نظارت بر فراورده های خام دامی نیز  با جدیت تمام و از طریق بازرسی کارشناسان دامپزشکی در مراکز بسته بندی و عرضه این محصولات مشغول خدمت رسانی به آحاد جامعه می باشد.

این مقام مسئول در پایان گفت: امیدواریم با تلاش بیشتر در سال جاری، نسبت به تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید جامه عمل بپوشیم.