زمان : 06 Bahman 1387 - 19:34
شناسه : 15001
بازدید : 3816
پهناي باند اينترنت موجود نيازهاي کشور را برطرف مي‌کند  پهناي باند اينترنت موجود نيازهاي کشور را برطرف مي‌کند

یزدفردا" عبدالمجيد رياضي در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در حال حاضر پهناي باند اينترنت کشور نيازهاي کشور را بطور کامل برطرف مي‌کند. دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات تصريح كرد: استان‌ها بايد تلاش کنند تا از اين پهناي باند موجود به نحو مطلوب استفاده کنند و در اختيار مردم بگذارند.

 به گزارش ايسنا "وي درباره اقدامات وزارت ICT براي امنيت شبکه‌هاي اينترنتي، گفت: در گذشته بسياري از سايت‌ها حتي سايت‌هاي دستگاه‌هاي دولتي در خارج از کشور ميزباني مي‌شد که اين هم مشکلات امنيتي و اقتصادي براي کشور ايجاد مي‌کرد و هم ضريب اطمينان را خيلي پايين مي‌آورد، ولي با اقدامات انجام شده در حال حاضر بيش از 80 درصد ميزباني سايت‌هاي دستگاه‌هاي دولتي در داخل کشور انجام مي‌شود.

رياضي همچنين از افتتاح 30 طرح ويژه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: اين طرح‌ها به‌زودي به مردم معرفي مي‌شوند. وي با بيان اينکه چندين پروژه اساسي و زيربنايي در زمينه فناوري اطلاعات تعيين و به تصويب هيئت‌دولت نيز رسيده، گفت: ايجاد زيرساخت‌هاي دولت الکترونيک، کارت هوشمند ملي، پورتال ملي، شبکه ملي اينترنت و امنيت فناوري اطلاعات و ارتباطات از جمله اين پروژه‌هاست که اميدواريم در بودجه سال آينده اعتبار خوبي به آنها داده شود، البته برخي از اين پروژه‌ها پنج ساله است.

رياضي درباره آخرين وضعيت شبکه ملي اينترنت نيز عنوان کرد: شبکه ملي اينترنت ابعاد و اجزا مختلفي دارد که هر کدام يک پروژه است، به عنوان مثال شبکه ملي IP، شبکه‌هاي مترواترنت استاني و IDCهاي استاني از اجزا اين طرح هستند که اگر اين‌ها اجرا شود، شبکه ملي اينترنت شکل مي‌گيرد.

یزدفردا