زمان : 06 Bahman 1387 - 19:15
شناسه : 14998
بازدید : 4958
مصوبات سفر هيات دولت در بخش راه و ترابري استان يزد تشريح شد مصوبات سفر هيات دولت در بخش راه و ترابري استان يزد تشريح شد


یزدفردا "مدير كل راه و ترابري يزد گفت: هيات دولت در سفر به استان يزد پنج مصوبه در اين بخش به تصويب رساند.
رضايي مطالعات احداث كنارگذر شهرهاي زارچ و اشكذر را از نخستين مصوبات هيات دولت بيان كرد و افزود: مطالعات امكان سنجي طبق برنامه انجام و تامين اعتبار شده و اين مصوبه 100 درصد اجرايي شده است.
وي اضافه كرد: همچنين مطالعات مرحله اول و دوم اين طرح در انتخاب پيمانكار آن مشخص و مرحله اجرايي آن از يك ماه قبل شروع شده است.
وي از ديگر مصوب هيات دولت به استان را انجام مطالعات امكان سنجي تبديل محور يزد- بافق و تفت- ابركوه- سورمق به بزرگراه ذكر کرد و گفت :اين پروژه از محل اعتبارات وزارت راه و ترابري در حال ساخت است.
رضايي ساخت محور ديهوك به راور را از ديگر مصوبات هيات دولت به استان عنوان كرد و گفت: اين يك محور ترانزيتي است كه بنادر جنوبي را به خراسان رضوي و آسياي ميانه متصل مي كند.
وي اظهار داشت: مطالعات اين پروژه انجام شده و 100 درصد اجرايي شد.
رضايي اضافه كرد: وزارت راه 50 كيلومتر آن را به مناقضه گذاشته است و پيمانكار آن هم مشخص شده است.وي احداث راه اصلي بهاباد ( بافق ) - در بندر- نايبند را از ديگر مصوبات هيات دولت بيان كرد و افزود: اين از جمله محورهاي مركزي كشور است كه نقش مهمي را در برقراري ارتباط با شرق و غرب استان خواهد داشت .
رضايي اظهار داشت: عمليات اجراي آن سال 86 شروع شد و اين پروژه 100 درصد اجرايي شده و پنج درصد پيشرفت فيزيكي دارد و دو پيمانكار در آنها مشغول به كار هستند.
وي با بيان اينكه مصوبه پنجم شامل پنج پروژه مطالعه ابركوه به مروست، ابركوه به جرقوئيه و محور ندوشن به ورزنه است افزود: عمليات اجرايي آن از سال 86 آغاز شد و 20 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.وي گفت: مطالعات سنجي طبس به بشروئيه و پيرحاجات به عشق آّباد هم انجام شده است.

یزدفردا