زمان : 28 Esfand 1397 - 12:24
شناسه : 149841
بازدید : 3034
برگزاری ۲ دوره آموزشی " آمادگی در برابر مخاطرات " توسط هلال احمر میبد  رئیس جمعیت هلال احمر میبد خبر داد: برگزاری ۲ دوره آموزشی " آمادگی در برابر مخاطرات " توسط هلال احمر میبد رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد از برگزاری دو دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات توسط هلال احمر میبد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ کمال بناء رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد اظهار داشت : در این ۲دوره۸ساعته که در موسسه خیریه باب الحوائج یخدان و جمعیت هلال احمر برگزارشد، ۳۹نفر از فراگیران  با مباحثی چون اقدامات لازم قبل ، حین و بعد از حوادث و مخاطراتی چون زلزله ، سیل ،طوفان، خشکسالی ، حوادث شیمیایی و مواد اکتیویته و .... آشنا شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد گفت :  شرکت کنندگان همچنین نحوه رسم نقشه خطر، ارزیابی خطر سازه ای و غیر سازه ای ، تخلیه منزل و کمک به اعضای آسیب پذیر منزل در شرایط اضطراری  و..‌‌.  را فرا گرفتند.

وی اضافه کرد: باید آموزش ها در برابر مخاطرات و حوادث مختلف جدی گرفته شود و با بهره گیری از آموزش ها آحاد جامعه را با مهارت ها آشنا کرد تا در مواقع سخت امداد رسانی بهنگام انجام شود.

بناء خاطرنشان کرد: با نهادینه کردن آموزش ها مدیریت بحران به بخشی از فرهنگ عمومی و رفتاری تبدیل می شود در این راه کمک دیگر نهادها همچون اموزش و پرورش و دهیاری ها و .... تاثیرگذارترین شریک در انجام ماموریت های هلال احمر می باشند