زمان : 17 Esfand 1397 - 19:05
شناسه : 149659
بازدید : 6063
علم‌الهدی: هر کسی از بیانیه رهبری تخلف کند، خائن به ظهور امام زمان است علم‌الهدی: هر کسی از بیانیه رهبری تخلف کند، خائن به ظهور امام زمان است

امام جمعه مشهد با بیان اینکه با اشاره به بیانیه گام دوم تاکید کرد: رهبری قدم آخر را مشخص کردند و آن، زمینه‌سازی برای طلوع خورشید ولایت عظمی است و اگر مسئولیتی به دست گرفته شود و مسیر عوض شود، شما در مسیر تعجیل فرج خیانت کردید.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد گفت: روز اول ماه رجب، سالروز ولادت امام باقر (ع) است. این روز مبارک و این عید سعید را به همه مسلمانان تبریک عرض می‌کنم. سیره سیاسی امام باقر (ع) برای ما، بهره‌برداری دارد و آن، بهر‌ه‌برداری از نقطه عطف است. ایشان در نقطه عطف تاریخ اسلام حضور داشتند. بنی امیه سقوط کرده بود و بنی عباس هنوز به قدرت نرسیده بود و انقلاب فرهنگی توسط امام باقر (ع) انجام شد.

قوی‌ترین قدرت‌های استکباری در مقام سلطه بر منطقه از ما شکست خورده‌اند

وی ادامه داد: این شرایط موقعیتی را فراهم کرد که در پی انقلاب فرهنگی، اسلام به صورت فرهنگ و برنامه عملی در عمق جان مسلمانان جای بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه این نقطه عطف برای ما بیداری ایجاد می‌کند، اظهار داشت: گذشت چهل سال از انقلاب برای ما یک نقطه عطف ایجاد کرده است یعنی به موضع اقتدار در عرصه بین‌المللی به ویژه منطقه رسیده‌ایم که قوی‌ترین قدرت‌های استکباری در مقام سلطه بر منطقه از ما شکست خورده‌اند. در حوزه پیشرفت علمی، به قله‌ای رسیده‌ایم که در کنار کشورهای پیشرفته قرار گرفته‌ایم.

تنها کشور و ملت مستقلی هستیم که هیچ قدرتی برای ما تصمیم نمی‌گیرد

علم‌الهدی افزود: استقلالی که در چهل سال گذشته برایش جان داده و هزینه داده‌ایم، ما را به تنها کشور و ملت مستقلی درآورده است که خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و هیچ قدرتی برای ما تصمیم نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه رهبری هم این نقطه عطف را به متذکر شده و هم یک سند بالادستی برای چهل سال آینده تنظیم کردند، تصریح کرد: در این بیانیه مشخص شد که ما کجای قضیه هستیم و بعد، راهبرد آینده به عنوان یک سند بالادستی چهل سال آینده‌ای که مسیر را طی کنیم، جلوی ما گذاشتند و آرمان و هدف نهایی در چهل سال دوم را هم برای ما مشخص کردند و آن، ایجاد تمدن نوین اسلامی و ایجاد زمینه‌سازی جهان برای طلوع خورشید حضرت بقیه‌الله (عج) است.

هر کسی مسئولیتی را می‌پذیرد، بیانیه گام دوم باید جلوی چشم‌هایش باشد

خطیب نماز جمعه این هفته مشهد با بیان اینکه با این هدف و آرمان، هرکسی که از این سند و آرمان تخلفی کند و برخلاف این سند، مسیر، جریان و حزب دیگری را تعیین کرد، خائن به ظهور حضرت امام زمان (عج) است، خاطرنشان کرد: رهبری قدم آخر را مشخص کردند و آن، زمینه‌سازی برای طلوع خورشید ولایت عظمی است و اگر مسئولیتی به دست گرفته شود و مسیر عوض شود، شما در مسیر تعجیل فرج خیانت کردید.

علم‌الهدی با بیان اینکه بیانیه رهبری مانیفست است و باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت:‌ این بیانیه تمام شدنی نیست و هر کسی مسئولیتی را می‌پذیرد، بیانیه گام دوم باید جلوی چشم‌هایش باشد زیرا برای عمل کردن است. خصوصیاتی که رهبری در این سند مطرح کردند، دو اقتضا دارد؛ یک اقتضا برای مردمی است که می‌خواهند مسئول و برنامه‌ریز تعیین کنند که باید آنها فردی را انتخاب کنند که با این سند سنخیت داشته باشد.

دستگاه قضایی مبارزه جدی‌تری با انواع فسادها در کشور داشته باشد

وی اضافه کرد: خود رهبری یا هر کسی که مسئولی را می‌خواهد تعیین کند، باید محتوا و الزامات این سند را لحاظ کند. این سند همزمان با تعیین رئیس قوه قضاییه همراه شده است. رهبری فقیهی که درس دستور خارج خوانده، دکتر است و ۳۵ سال مسئولیت‌های عالی قضایی داشته است و... به مسئولیت ریاست دستگاه قضا تعیین کردند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تمنا از دستگاه قضا این است که مبارزه جدی‌تر با انواع فسادها در کشور داشته باشد و با تیزبینی جریاناتی در دستگاه‌های قضایی به کار بگیرد که دست مفسد را در همان لحظه اول بگیرد، عنوان کرد: مبارزه واقعی باید در دو بستر صورت بگیرد؛ یکی در درون دستگاه‌های درون حکومتی است که مفسد در آنها نفوذ کرده است و دیگری، فساد در جریانات و بسترهای اجتماعی است.

اگر همت مردم نباشد، قشر مستضفین از دست می‌روند

علم‌الهدی با اشاره به سخنان اخیر روحانی یادآور شد: رئیس‌جمهور پریروز در گیلان، نکته‌ای را فرمودند که در کالا کمبود نداریم و مشکل در توزیع است. این مشکل توزیع از کجا آمده است آقای رئیس‌جمهور؟ این مشکل فساد در تدبیر و نظام اجرایی است. اینکه شما می‌گوید انبارها پر از کالاهای اساسی است. ۹۰ درصد گوشت از داخل تامین می‌شود ولی ممکن است خانواده‌هایی دو، سه ماه گوشت نخورده باشد ولی چه کسی این توزیع را در دست جریان دلال و فساد قرار داده است؟

وی به نزدیک شدن عید نوروز اشاره و بیان کرد: عید نیکوکاری هر سال جشن بود ولی امسال جشن نیست. امسال دستگیری است. برادران و خواهران با همت قیام کنید زیرا اگر همت شما نباشد، قشر مستضفین از دست می‌روند و برای آنها شادی و عید به وجود آورید. مردم همیشه در صحنه بودند و با یک حرکت جهادی وارد جشن نیکوکاری شوید.