زمان : 15 Esfand 1397 - 13:28
شناسه : 149622
بازدید : 3621
کلید خوردن طرح «رودبان» در راستاي پاكسازي بستر رودخانه ها در استان يزد در ١٣ اسفند روز ملی آب انجام شد کلید خوردن طرح «رودبان» در راستاي پاكسازي بستر رودخانه ها در استان يزد صبح روز دوشنبه 13 اسفند 97 با حضور مديرعامل شركت سهامي آب منطقه اي يزد و فرماندار شهرستان تفت و با همکاری شهرستان های تفت و مهریز طرح «رودبان» به منظور پاكسازي و تميز سازي بستر رودخانه ها از زباله و نخاله با مشاركت مردم كليد خورد.

به گزارش روابط عمومي شركت سهامي آب منطقه اي يزد؛ مدیرعامل شركت سهامي آب منطقه‌ای یزد در مراسم کلید خوردن طرح رودبان اظهار داشت: این طرح به‌منظور پاكسازي و حفاظت کیفی از رودخانه‌ها، ساماندهی، رفع تصرفات، جلوگیری از برداشت بیش‌ازحد مصالح رودخانه‌ای، همکاری در آزادسازی مسیر رودخانه‌ها، همکاری در طرح‌های گردشگری، کنترل کیفیت آب و اندازه‌گیری ارتفاع آب رودخانه ها آغاز شده است.

همچنين اين طرح با هدف احیاء، بازسازی و آماده‌سازی رودخانه‌ها جهت صیانت از طبیعت با مشارکت مردم، زباله‌ها و مصالح ریخته شده در بستر رودخانه‌ها و سیلاب‌ها را پاک‌سازی مي نماید.

محمد مهدي جوادیان زاده با اشاره به اینکه طول رودخانه‌های استان بيش از ٢٨٠٠ کیلومتر است اعلام داشت جهت هرگونه ساخت و ساز و يا خريد ملك در حریم رودخانه‌ها حتماً از آب منطقه‌ای استعلام گرفته شود تا ضمن رعایت حریم رودخانه‌ها مشکلی جهت ساخت و سازها نيز پیش نیاید.

وی در ادامه افزود: جهت اجرای این طرح نیاز به فرهنگ‌سازی تو سط رسانه هاي جمعي داریم كه صداوسیما با پخش فعالیت رودبان‌ها و مطبوعات با انعكاس اين طرح می‌تواند نقش مهمی در این فرهنگ سازی را ایفا نمایند.

وي تصریح کرد: با توجه به افزایش نزولات جوی در سال جاری نسبت به سال قبل، نیازمند توجه بیشتر به پاک‌سازی مسیر رودخانه‌ها و حفظ و حراست از آنان به‌عنوان یک موجود زنده خواهد بود.