زمان : 04 Bahman 1387 - 22:05
شناسه : 14962
بازدید : 3508
مجازات اعدام شش نفر از متهمین قاچاق مواد مخدر، سرقت مسلحانه و زنای به عنف در استان یزد اجرا شد مجازات اعدام شش نفر از متهمین قاچاق مواد مخدر، سرقت مسلحانه و زنای به عنف در استان یزد اجرا شد



یزدفردا :شش نفر از محکومين اعدام در زندان مرکزي يزد به دار مجازات آويخته شدند.

به گزارش یزدفردا به نقل از اداره کل روابط عمومي و اطلاع رساني قوه قضائيه :دادستان عمومي و انقلاب يزد با اعلام خبر فوق افزود: يک نفر از اعدام شدگان فردي به نام چ ـ‌ ر بود که در سالهاي گذشته مبادرت به 14 فقره سرقت مسلحانه از چندين بانک و صندوق قرض الحسنه و ايجاد ناامني در استان نموده بود و با تلاش پيگير نيروي انتظامي دستگير و بازداشت شده بود که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي يزد به اعدام محکوم شده بود.

وي افزود: يکي ديگر از اعدام شدگان با نام الف ـ‌ ص علاوه بر زناي به عنف به ايجاد مزاحمتهاي مختلف براي بانوان و نواميس مردم مي‌پرداخت که در دادگاه کيفري استان به اعدام محکوم و حکم صادره توسط ديوانعالي کشور ابرام شده بود.

وي افزود: الف ـ‌ ب نيز مبادرت به تجاوز به عنف به يک دختر خردسال نموده بود که پس از دستگيري در دادگاه کيفري استان محاکمه و به اعدام محکوم شده بود.

وي همچنين گفت: سه نفر از اعدام شدگان صبح امروز از سوداگران مرگ بودند که به دار مجازات آويخته شدند.

قضاوتي در ادامه تأکيد کرد: اعدام شدگان به انحاء مختلف موجبات اخلال در نظم عمومي و حتک حيثيت جامعه را فراهم نموده بودند که با قاطعيت دستگاه قضايي و دست تواناي قانون، به دار مجازات آويخته شدند.

وي در پايان برخورد قاطع با قانون شکنان، مخلين نظم اجتماعي، حتک حيثيت کنندگان اجتماع و قاچاقچيان و توزيع کنندگان مواد مخدر را از وظايف اصلي دادگستري کل استان يزد عنوان نمود و ابراز اميدواري کرد در سايه تعاليم ديني، هرگونه جرم و جنايت در ذهن افرادي که مستعد انجام جرم هستند ريشه‌کن شود.

البته در گزاش ارائه شده به بومی یا غیر بومی بودن افراد اشاره ای نشده است و در مورد سارق مسلح بانک ها با استناد به اخبار یزدفردا در موقع دستگیری فرد مذکور غیر بومی بوده است .

یزدفردا