زمان : 04 Bahman 1387 - 19:26
شناسه : 14956
بازدید : 2187
محمدرضا تابش: عده‌‏اي با تمام توان قصد دارند مانع حضور خاتمي و موسوي در انتخابات رياست جمهوري شوند محمدرضا تابش: عده‌‏اي با تمام توان قصد دارند مانع حضور خاتمي و موسوي در انتخابات رياست جمهوري شوند


خاتمي و موسوي نگران آينده كشور هستند

یزدفردا :نماينده مردم اردكان تاكيد كرد: راه برون رفت كشور از وضعيت فعلي برگزاري انتخاباتي سالم، آزاد ،عادلانه، رقابتي و با مشاركت حد اكثري مردم است.

محمدرضا تابش در واكنش به شكست سكوت ميرحسين موسوي پس از 20 سال، اظهار داشت: ايشان وضع اداره كشور را به نحوي ديده‌‏اند كه تشخيص داده‌‏اند در اين شرايط به تشريح ديدگاه‌‏هايشان بپردازد.
دبيركل فراكسيون خط امام(ره) مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ديدار چهار سال پيش اعضاي اين فراكسيون در مجلس هفتم با مهندس موسوي در آستانه انتخابات رياست جمهوري نهم خاطرنشان كرد: در آن زمان هنوزآقاي خاتمي در مسند رياست جمهوري حضور داشتند. اما ما نگراني‌‏هايي نسبت به آينده كشور پس از پايان رياست جمهوري ايشان داشتيم و اعمال محدوديت‌‏هايي نسبت به حضور ديدگاه‌‏هاي مختلف در عرصه سياسي كشور و وقوع برخي سوء مديريت‌‏ها و نامطلوب شدن فضاي حاكم بر كشور را درآينده پيش‌‏بيني مي‌‏كرديم. از همين رو در ديدارمان با مهندس موسوي، از ايشان خواستيم تا كانديدا شده و وارد عرصه شوند اما متاسفانه وي در آن مقطع، دعوت بسياري از دلسوزان را نپذيرفت.
تابش ادامه داد: به نظر مي‌‏رسد كه ايشان هم نگراني‌‏هاي آن روز ما را تصديق كرده‌‏ و نابساماني‌‏هايي را در كشور شاهد است كه مهر سكوت خود را شكسته و به بيان تجربيات و ديدگاه‌‏هاي‌‏شان براي اداره بهتر كشور پرداخته ‌‏است.
تابش با اعتقاد بر اينكه احتمال حضور موسوي در عرصه انتخابات رياست جمهوري به نسبت گذشته افزايش يافته است، تاكيد كرد كه مهندس موسوي به شدت، نسبت به حفظ اصل انقلاب و مديريت اجرايي كشور، نگران است.
نماينده اردكان در عين حال با تاكيد بر اينكه سخنگوي موسوي نيست و نمي‌‏تواند به جاي او در خصوص حضور قطعي‌‏اش در انتخابات، حرفي بزند، تصريح كرد: البته تحليل من اين است كه زمينه‌‏هاي حضور ميرحسين موسوي نسبت به گذشته بيشتر شده است و شكستن سكوت‌‏شان به منزله اعلام آمادگي نسبي وي براي حضور در صحنه است كه اين امر نشات گرفته از دغدغه ها و نگراني‌‏هاي او نسبت به اداره كشور،به فراموشي سپردن آرمانهاي انقلاب وبرآورده نمودن خواستها و مطالبات مردم مي‌‏باشد.
دبيركل فراكسيون خط امام (ره) با اشاره به اينكه مهندس موسوي در دوران نخست وزيري خود، از سرمايه هاي اجتماعي براي اداره كشور كمك مي‌‏گرفتند، يادآورشد: مهندس موسوي با استفاده از اعتماد مردم به حاكميت، كارهاي بزرگي را سامان داد و با كمترين درآمد ارزي كشور، بر بحرانها و مشكلات اقتصادي فائق آمد ومردم نيز عليرغم وضعيت جنگي كشور بيشترين رضايتمندي را داشتند، اين در حالي است كه كشور ما در سالهاي اخير از بيشترين درآمد ارزي برخوردار بوده و با وجود آنكه ثبات و امنيت موجود با قبل قابل مقايسه نيست اما شاخص‌‏هاي اقتصادي‌‏مان در بدترين وضعيت قرار دارد و نارضايتي مردم گسترده است.
وي با اشاره به مذاكرات خاتمي و موسوي، ادامه داد:در پي دعوت گروههاي اصلاح طلب و قشر وسيعي از مردم ،ايشان توافق كرده‌‏اند تا يك نفرشان براي برون رفت از وضعيت موجود كشور و اصلاح رويه‌‏ها، وارد عرصه شوند ،اما اينكه نهايتاً كدام يك از آنها وارد عرصه شود، هنوز معلوم نيست وبستگي به شرايط آينده كشور دارد.
وي با تاكيد بر احساس نگراني خاتمي و موسوي نسبت به وضعيت حاد كشور كه ورودشان به اين عرصه خطير و موضع گيري‌‏هاي روشنگرانه اشان را باعث شده‌‏، خاطرنشان كرد: اين موضوع سبب مي‌‏شود تا افكار عمومي نسبت به مسائل موجود در كشورو سوء مديريت‌‏ها آگاه شود و انشا الله با حضور تعيين كننده خود براي رفع اين مشكلات چاره جويي كند.
تابش در واكنش به انتشار اخباري مبني بر احتمال معاون اولي ميرحسين موسوي در صورت كانديداتوري خاتمي، گفت: من چيزي در اين باره نمي‌‏دانم. هنوز هم زمان زيادي براي تصميم گيري هست. نكته مهم آن است كه اين آقايان براي حضور در صحنه اعلام آمادگي كرده و نگراني‌‏هايشان را مطرح كرده و مي‌‏كنند البته عده اي كه تفكر امام ( ره) وآرمانهاي انقلاب اسلامي كه نشات گرفته از خواستهاي تاريخي مردم است را بر نمي‌‏تابند و مناصب حكومتي را براي تحقق سليقه و فكر و منافع گروه خود مي خواهند با تمام توان قصد دارند تا مانع جلوگيري از حضور اين عزيزان در عرصه انتخابات آينده رياست جمهوري شوند.
به گفته وي، بر اساس نتايج نظرسنجي‌‏هاي انجام شده كه عمدتاً از سوي مراجع رسمي است در صورت حضور قطعي يكي از اين آقايان و حمايت ديگري از وي، پيروزي اصلاح طلبان، مسجل خواهد بود. البته بايد ديد كه چقدر فضاي كار و فعاليت براي آنها امكان پذير خواهد بود. البته بسياري از دوستداران نظام و انقلاب نگران اين مساله هستند و به آقايان حق مي‌‏دهيم كه درشرايط پيچيده كنوني و انواع و اقسام تهديدها و تخريب ها و بد اخلاقي‌‏ها نتوانند سريعاً تصميم گيري كرده و براي حضور در صحنه اعلام آمادگي قطعي كنند. با اين وجود اميدواريم و دعا مي‌‏كنيم، شرايط مطلوب براي حضورشان فراهم گردد تا انشا الله انتخاباتي رقابتي،عادلانه،سالم و با مشاركت حد اكثري مردم برگزار شود.

یزدفردا