زمان : 08 Esfand 1397 - 12:06
شناسه : 149493
بازدید : 4900
هیچ عاملی نباید عشق و رضایت کامل به نقش معلمی را از ما بگیرد. مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد: هیچ عاملی نباید عشق و رضایت کامل به نقش معلمی را از ما بگیرد. " دکتر دانافر" در جمع دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان شهید پاکنژاد گفت: ارزشها و اصول غیر قابل تغییر هستند و هیچ عاملی نباید عشق و رضایت کامل به نقش معلمی را از ما بگیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " عباسعلی دانافر" در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش یکی از نهادهای مهم جامعه است و در کنار نهاد خانواده وظیفه آماده کردن نسل کودک و نوجوان را برای اداره فردای جامعه به عهده دارد .
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: خانواده و آموزش و پرورش به عنوان دو نهاد مهم در جامعه هستند که اگر این دو نهاد وظایفشان را درست انجام دهند جامعه به سمت صلاح  و پیشرفت پیش خواهند رفت.
دانافر افزود : یکی از وظایف آموزش و پرورش سیاستگذاری،سرمایه گذاری،برنامه ریزی و ساماندهی نیروی انسانی بزرگسال برای تربیت نسل کودک و نوجوان یعنی آماده کردن کودکان و نوجوانان جهت اداره ی فردای جامعه است.
وی با اشاره به اینکه عوامل زیادی دست به دست هم می دهند تا آموزش و پرورش موفقی داشته باشیم گفت: محتوای درسی،فضای آموزشی وسایل کمک آموزشی، کادر و معلم کارآزموده و تربیت شده از جمله این عوامل هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد : مهمترین رکن در نهاد تعلیم و تربیت معلم است و دانشگاه فرهنگیان وظیفه آماده کردن معلم شایسته را بر عهده دارد لذا تربیت معلم حساسیت و ضرورت و اهمیت زیادی دارد.
دانافر گفت : وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسان است و معلم خوب در این راستا نقش و رسالت مهمی بر عهده دارد و  باید سه صلاحیت مجموعه آموزشها ی کسب شده، صلاحیت و مهارت های حرفه ای و صلاحیت های فردی و اخلاقی و صفات شخصیتی را داشته باشد.
این مقام مسئول نقش معلمان در تربیت انسان ها  برای آینده جامعه و در طول دوره خدمت خود را بی بدیل دانست و افزود : عدالت ،صداقت،جدیت و قاطعیت در عین مهربانی و زلال بودن،قانونمندی،وفاداری،توجه به ارتباط با خدا و تولی و تبری نسبت به ارزش ها و اصول دینی و اعتقادی،اعتماد به نفس،و توجه به استعدادها و توانائیها،آراستگی، تندرستی و سلامت جسمی و روحی،مطالعه و به روز بودن ،صبر و بردباری و دلسوزی از ویژگی های بارز یک معلم باید باشد.
دانافر با اشاره به اینکه  معلم باید ثابت قدم باشد گفت: ارزشها و اصول غیر قابل تغییر هستند و هیچ عاملی نباید عشق و رضایت کامل به نقش معلمی را از ما بگیرد و معلم باید مثبت و فعال باشد نه منفی و منفعل .
وی در پایان تصریح کرد : معلم خوب معلمی است که  عاشقانه عمل می نماید و از وظایف قانونی و نقش تعریف شده ای که بر عهده اش گذاشته شده است،  فراتر عمل می کند.