زمان : 03 Bahman 1387 - 17:08
شناسه : 14941
بازدید : 2086
قالیباف: مجلس گزارش دیوان را پیگیری کند قالیباف: مجلس گزارش دیوان را پیگیری کند



یزدفردا "شهردار تهران گفت: از سال 85 بیشترین پیگیری در خصوص تبصره 13 را انجام دادیم و به نتیجه نرسیدیم. حال با توجه به ارائه گزارش دیوان محاسبات به مجلس امیدوارم مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری کند تا این مباحث حل و فصل شود.

به گزارش مهر، دکتر محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های شهرداری منطقه 16 که امروز برگزار شد به خبرنگاران گفت: تبصره 13 بهترین تصمیمی بود که از سوی دولت و مجلس گرفته شد ولی اجرای آن به گونه ای اتفاق افتاد که امروز شاهد این مشکلات هستیم .

وی افزود: همانطور که بارها گفته ایم عملکرد تبصره 13 باید مورد بررسی قرار گیرد. گزارش دیوان محاسبات هم نشان می دهد که باید توجه بیشتری به این موضوع شود.

قالیباف در مورد بحثی که روز گذشته در شورای شهر تهران در ارتباط با نوسازی بافتهای فرسوده مطرح شد گفت: روز گذشته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران توضیحات کاملی ارائه داد. کاری که ما دنبال می کنیم بحث احداث 30 هزار واحد اعم از بخشهای مسکونی، اداری و سرانه های خدماتی است که هم اکنون بیش از 8 هزار و 500 واحد در حال ساخت است و کار تملک قریب به 18 هزار واحد انجام شده است.

وی افزود: در بعضی مواقع برخی سوالات و حرفها پیش می آید اما همانطور که بارها گفته ام موضوع بافت فرسوده کار بسیار سختی است که نیاز به حمایت دولت و مجلس دارد و امیدوارم با قانونی که مجلس تصویب کرده در 10 سال این کار در کل کشور انجام شود و حمایتهای لازم صورت گیرد.

به گفته قالیباف هم اکنون فایننس های مربوط به بافت فرسوده محقق نمی شود اما همانطور که قول دادم مرحله دوم طرح اعلام شد که کار در بخش سرمایه گذاری آن انجام می شود و بناست برای موضوع بافت فرسوده از سرمایه گذار خارجی هم استفاده کنیم.

شهردار تهران درباره قرارداد اخیر 450 میلیون یورویی شهرداری با طرف چینی گفت: ما تلاش کردیم تا حدود یک میلیارد یورو اعتبار برای فعالیتهای عمرانی در شهر تهران از یکی از بانکهای خارجی بگیریم.

وی ادامه داد: در سفری که اخیرا معاون مالی و اداری شهرداری تهران داشته 450 میلیون یورو قرارداد قطعی امضا شده و 550 میلیون یوروی دیگر نیز در دستور کار است تا به امضا برسد.

به گفته شهردار تهران 450 میلیون یورویی که قرارداد آن بسته شده شامل بافت فرسوده نمی شود و در خصوص برخی پروژه های عمرانی و تملک آن هزینه می شود اما در 550 میلیون یوروی بعدی حتما در بحث بافتهای فرسوده در دستور کار قرار می گیرد.

قالیباف در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره نداشتن آب و گاز و سند برخی واحدهای مسکونی گفت: ما معتقدیم که به همه تعهدات خود به مردم عمل می کنیم و همانطور که گفته بودیم به ازای هر روز تاخیر 20 هزار تومان خسارت می دهیم.

وی ادامه داد: در مورد خدمات آب و برق و گاز بخشی را ما باید پیگیری کنیم و بخشی را صاحبان ملک ها باید پیگیری کنند. در مورد سند هم ظرف 3 ماه امکان ارائه سند وجود ندارد همانطور که در پروژه نواب با گذشت بیش از 12 سال امروز من در حال پیگیری 2 هزارو 500 سند واحدهای این طرح هستم اما در مجموع مهم این است که کار بافت فرسوده در شهر تهران آغاز شده که فکر می کنم حرکت خوبی است اما حتما زمان خواهد برد.

قالیباف با اشاره به سند زیرساختی توسعه فضاهای کالبدی شهر تصریح کرد: طرح جامع شهرداری را مکلف کرده که طرح جامع فضاهای فرهنگی شهر را آماده کند، بعد از کارهایی که در خصوص این طرح انجام شد و همچنین بررسیها و مشاوره انجام گرفته این طرح به کمیسیون ماده 5 آمد و روز دوشنبه به طور کامل به تصویب رسید البته ما در توسعه فضاهای فرهنگی به سرعت و با شدت پیش می رویم و این طرح همه رویکردها و جهت های ما را دقیقتر می کند.

یزدفردا