زمان : 17 Bahman 1397 - 17:52
شناسه : 149110
بازدید : 6961
جلسه آموزشی رعایت موازین ذبح شرعی دام و طیور با حضور اساتید و طلاب در شهرستان میبد برگزار شد: جلسه آموزشی رعایت موازین ذبح شرعی دام و طیور با حضور اساتید و طلاب جلسه آموزشی رعایت موازین ذبح شرعی دام و طیور در راستای افزایش آگاهی اساتید و طلاب به ویژه ناظرین ذبح شرعی در کشتارگاه های استان صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد: نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان یزد، هدف از برگزاری این جلسه آموزشی را ارتقای سطح آگاهی روحانیان ناظر شرعی دام و طیور، از آداب و مسائل ذبح شرعی بیان کرد.

حجت الاسلام خامسی با بیان اهمیت و جایگاه ذبح شرعی از دیدگاه اسلام، آثار زیان بار عدم رعایت موازین ذبح شرعی و اهمیت حضور ناظرین شرعی در کنار ناظرین بهداشتی کشتارگاه ها، ذبح شرعی را یکی از مسائل مهم در کاهش بیماری ها معرفی نمود.

خامسی با اشاره به آنکه، مزیت های ذبح اسلامی در علم تغذیه به اثبات رسیده است؛ افزود: در صورت انجام ذبح شرعی، خون به طور کامل از بدن حیوان خارج شده و با کند شدن میزان فعالیت باکتری ها، میزان ماندگاری و فساد ناپذیری گوشت بالا می‌رود.

وی شرایط ذبح اسلامی را، مسلمان بودن ذبح‌کننده، رو به قبله بودن بدن حیوان، از جنس آهن بودن وسیله ذبح، ذکر نام خدا هنگام ذبح و قطع کامل چهار رگ برشمرد و بر رعایت این مسائل تأکید کرد.