زمان : 01 Bahman 1387 - 18:28
شناسه : 14892
بازدید : 2870
دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران: دوم خردادي ديگر در راه است دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران: دوم خردادي ديگر در راه است

دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران گفت:‌ انتخابات آينده دو قطبي خواهد بود و پيروزي اصلاح‌طلبان در گرو وحدت نظر و وحدت عمل آن‌هاست.

محمد سلامتي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: در جبهه اصلاحات همه‌ گروه‌ها و احزاب اين آمادگي را دارند كه با تفاهم ،‌يك كانديدا را به عرصه‌ انتخابات معرفي كنند؛ لذا اين زمينه وجود دارد و به احتمال قوي تحقق خواهد يافت. اما در جبهه‌ اصولگرايان با توجه به زمينه‌هاي عيني موجود و شعارهايي كه با شكست مواجه شده، قاعدتا نمي‌توانند به يك كانديدا برسند، به احتمال زياد حداقل با دو كانديدا وارد خواهند شد؛ چراكه بخش عمده‌اي از اين جناح نمي‌خواهند شريك مشكلات شناخته شوند.

وي افزود: در شرايط فعلي و در جريان كار تبليغاتي، مطالبي ممكن است مطرح شود كه به درستي تعبير و تفسير نشود، به گونه‌اي كه خيلي برداشت‌ها از آن صورت بگيرد، ‌در جبهه اصلاحات، ‌شخصيت‌ها و گروه‌ها از ظرفيت‌هاي بالايي برخوردارند كه مي‌تواند آن‌ها را به وحدت نظر برساند؛ بنابراين احتمال اين‌كه اصلاح‌طلبان به وحدت برسند بسيار زياد است.

وي درباره احتمال شكل‌گيري ائتلاف‌هاي جديد و فراگير گفت: ائتلاف بين دو جناح قطعا صورت نخواهد گرفت؛ اين امر هم غيرمنطقي و هم غير ملي است. اما در جبهه اصلاحات ، ائتلاف كامل‌تري محقق خواهد شد.

دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران همچنين درباره احتمال حضور ميرحسين موسوي و جذب‌ آراي بخشي از اصول‌گرايان گفت: اين امر احتمالش زياد است، اما نبايد اين حركت را يك ائتلاف ميان دو جناح تلقي كرد؛ چراكه طرز تفكر آقاي مهندس موسوي به گونه‌اي است كه مي‌تواند بخش عمده‌اي از اصولگرايان را جلب كند، چنانچه ديدگاه آقاي خاتمي مي‌تواند به جذب بخش خاصي از جناح مقابل بيانجامد.

وي درباره‌ تاثير حضور چهره‌هاي برجسته‌ هاشمي، ناطق و ميرحسين موسوي نيز گفت: ‌فعال بودن احزاب و گروه‌ها و نيز شخصيت‌ها با توجه به ظرفيت و نفوذي كه در جامعه دارند بسيار موثر است، ضمن آن‌كه از سوي اقشار مختلف جامعه مورد قبول هستند؛ بنابراين حضور افراد و گروه‌هايي كه اين پتانسيل‌ها را دارند بايد در عرصه انتخابات و مناسبات اجتماعي حضور به هم برسانند كه مردم بتوانند در سرنوشت خود مشاركت خوب و جدي داشته باشند؛ چراكه طيف گسترده‌اي از مردم ، در انتظار هستند كه ببينند، چهره‌ها و شخصيت‌هاي برجسته چه تحليل‌ها و ديدگاه‌هايي راجع به انتخابات دارند كه براساس آن گام‌هاي خود را در جهت تعيين سرنوشت‌شان بردارند.

وي ادامه داد: اصولگرايان بعد از چهار سال مديريت، مي‌توانند برنامه‌اي را اعمال كنند و كارهايي را انجام دهد كه تاثير برخي سياست‌ها تعديل شود، طبيعتا بسياري از چهره‌ها به دليل احساس مسووليتي كه در برابر مردم دارند، از اين موضع حمايت خواهند كرد.

سلامتي با بيان اين‌كه " احتمال مي‌رود كه انتخابات آينده دوقطبي شود" تاكيد كرد: به نظر من شرايط و زمينه‌هايي وجود دارد كه "دوم خرداد" ديگري به وقوع بپيوندد و انتخاباتي دو قطبي شكل بگيرد.

وي همچنين درباره‌ عوامل منجر به پيروزي جبهه اصلاحات گفت: جبهه اصلاحات با وحدت نظر و وحدت عمل به پيروزي مي‌رسد؛ چراكه عملكرد بخشي از اصول‌گرايان مورد تاييد مردم نيست؛ بنابراين زمينه اجتماعي براي موفقيت اصلاح‌طلبان در صورت انسجام وجود دارد.

وي با اظهار بي‌اطلاعي از برخي اخبار منتشر شده مبني بر زمان اعلام تصميم سيدمحمدخاتمي در زمينه كانديداتوري گفت: اين برمي‌گردد به تصميم ايشان و رايزني‌هاي كه انجام‌ مي‌دهند.