زمان : 19 Dey 1397 - 14:19
شناسه : 148528
بازدید : 8629
پست قرنطینه دامپزشکی ابرکوه در کنترل بیماری آنفلوانزا نقشی مؤثر دارد بازدید مدیرکل دامپزشکی استان یزد از پست قرنطینه شهرستان ابرکوه پست قرنطینه دامپزشکی ابرکوه در کنترل بیماری آنفلوانزا نقشی مؤثر دارد مدیر کل دامپزشکی استان یزد به همراه معاون فرماندار شهرستان ابرکوه از پست قرنطینه این شهرستان، واقع در محور ابرکوه به استان فارس و اصفهان بازدید و به بیان اهمیت این پست پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد: علی اکبر حدادزاده ضمن بازدید از جایگاه این پست، ضمن بیان نقش مهم قرنطینه در کنترل و پیشگیری از بیماری ها گفت: نظارت های صورت گرفته بر حمل دام، طیور و سایر نهاده های دامی توسط پست قرنطینه ابرکوه به عنوان یک شهرستان مرزی، نقش مؤثری در کنترل و جلوگیری از ورود بیماری به استان و سایر نقاط کشور را دارا می باشد.

حدادزاد تصریح کرد: با توجه به اهمیت کنترل بیماری آنفلوانزا، نظارت بر حمل طیور زنده و کود مرغی در مبادی ورودی و خروجی این شهرستان و مقابله با محموله های قاچاق فاقد مجوز، جایگاه این پست را ارتقاء داده است.

وی گواهی بهداشتی حمل را یکی از ابزارهای مؤثر در تأیید سلامت محموله های انتقالی و جلوگیری از انتشار بیماری برشمرد و اخذ آن را توسط دامداران و مرغداران جهت جابجایی محموله های دام وطیور زنده و فراورده های مرتبط ضروری خواند.

نامبرده در پایان با بیان نقش مهم دامپزشکی در حفظ سلامت جامعه و منابع غذایی مردم، از تلاشگران این عرصه تقدیر و تشکر نمود.