زمان : 04 Dey 1397 - 12:45
شناسه : 148232
بازدید : 6468
نتایج نشست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نتایج نشست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با حضور در جمع اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، خواستار برخورد با تخلفات ساختمانی از ابتدا و از هنگام شروع گودبرداری شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ، در آغاز این دیدار دکتر سالاری رئیس سازمان نقش معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری را در حمایت از سازمان برای استفاده از ظرفیت های انباشته مهندسان و سروسامان دادن به ساخت و سازها با هدف جلب رضایت عمومی بسیار مهم توصیف کرد.

وی حضور مجریا ن ذیصلاح را در بهبود روند و کیفیت ساخت و ساز موثر دانست و با برشماری دلایل عدم استقبال از دریافت پروانه ساختمان، پیشنهاد کرد: در جاهایی که آسیبی به ساختمان های مجاور وارد نمی شود و به مصالح عمومی شهر خدشه وارد نمی گردد و شاکی خصوصی ندارد ، بهتر است شهرداری در فضای بهتری با مردم برخورد کند و تقاضاهای تغییرات نقشه ابتدا  در کمیسیون ماده 5 مطرح و مجوز لازم داده شود.

به گفته رئیس سازمان، می توان برای تثبیت ساخت و ساز فنی-تخصصی نام مجریان ذیصلاح را نیز در پروانه درج کرد، وی همچنین خواستار تمرکز امور نظارتی سازمان و شهرداری و راه و شهرسازی براساس یک تفکر و شیوه واحد به صورت میدانی در مورد کلیه ساختمان ها اعم از پروانه دار یا غیرمجاز شد تا نتایج بازدیدها پس از ارزیابی در اختیار هیئت چهار نفره قرار گیرد و همه دستگاه ها تمکین کنند.

در ادامه این نشست پس از بیانات اعضای هیئت مدیره حول محورهای مرتبط با بهبود ساخت و ساز و افزایش عمر مفید ساختمان ها، مهندس صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار داشت: در ساخت و ساز با جان مردم و نسل های بعد سروکار داریم، باید امور براساس برنامه محوری تنظیم شود. وی از ایجاد کمیته ویژه ساماندهی ساخت و ساز متشکل از کارشناسان بخش خصوصی و حوزه های مربوطه در دستگاه های دولتی به عنوان یکی از این راهکارها نام برد.

برون سپاری بخش جلوگیری از تخلفات، توسط شهرداری ، ایجاد بانک اطلاعاتی از گزارش های ناظرین سازمان نظام مهندسی ساختمان برای طبقه بندی انواع تخلفات و تحلیل گزارش های کمیسیون های ماده صد از دیگر محورهای مورد تاکید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بود.

وی با تقدیر از شروع روند ساماندهی مالی و اداری و شفاف سازی در سازمان نظام مهندسی ساختمان اضافه کرد: بارها اعلام کرده ام که اینجانب به هیچکس و هیچ بنگاه اقتصادی و ... وابستگی ندارم و با هرنوع توصیه یا تخلفی از هر جایگاهی برخورد خواهم کرد. این مقام مسئول ضرورت تهیه نرم افزار و بانک اطلاعاتی ساختمان های بلند مرتبه استان را برای مدیریت هرگونه بحران  ناشی از حوادث غیرمترقبه که در آن کلیه نقشه های ساختمان ها و خدمات زیربنایی لحاظ شده باشد، یادآور شد.

مهندس صادقیان همچنین از ابتکار عمل سازمان برای بازسازی کارخانه درخشان به عنوان یک اقدام نمونه و پسندیده تجلیل کرد.