زمان : 25 Azar 1397 - 16:48
شناسه : 148052
بازدید : 3916
بازدید مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد از کارگاه بانوی کارآفرین برتر کشور در بهاباد بازدید مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد از کارگاه بانوی کارآفرین برتر کشور در بهاباد مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد به همراه فرماندار بهاباد از کارگاه صنایع تبدیلی شیر شرکت تعاونی طوبی بهاباد بازدید و در جریان مسائل، مشکلات و فعالیت های این کارگاه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ "فخرالسادات خامسی" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد به همراه "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد، "محمدهوشمند" معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری و "علی اکبر رحمتیان" مدیر جهادکشاورزی شهرستان از کارگاه صنایع تبدیلی شیر شرکت تعاونی طوبی بهاباد بازدید و در جریان مسائل، مشکلات و فعالیت های این کارگاه قرار گرفت.

مدیر شرکت تعاونی طوبی بهاباد در این بازدید مشکلات این تعاونی از جمله کمبود فضا برای توسعه کارگاه و تأمین شیر مورد نیاز را مطرح نمود.

"محبوبه محمدی" همچنین خواستار مساعدت برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تأمین اجتماعی تعدای از بانوان بکار گرفته شده در این کارگاه شد و گفت: در این کارگاه پنج نفر از بانوان مشغول فعالیت می باشند که سه نفرشان سرپرست خانوار هستند و تحت پوشش بیمه هایی به جز تأمین اجتماعی می باشند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهاباد به تسهیلات پرداختی جهت توسعه این کارگاه اشاره نمود و گفت: برای توسعه کارگاه از منابع مالی بلاعوض طرح تله فود سازمان فائو و تسهیلات مکانیزاسیون جهادکشاورزی، تجهیزات مورد نیاز این کارگاه خریداری شده تا بخشی از مشکلات آن ترمیم شود.

"علی اکبر رحمتیان" به موفقیت های مدیر این تعاونی اشاره نمود و گفت: این بانوی نمونه کارآفرین، در ارزیابی که توسط رئیس گروه کشاورزی و منابع طبیعی دفتر ترویج جهاد کشاورزی کشور انجام شد، جزء یکی از سه کاندیدای برتر تولید کننده کشوری در بخش بانوی کارآفرین می باشد.  

وی افزود: این بانوی کارآفرین از گلبرگ های زعفران که بدون استفاده خاصی تبدیل به زباله و یا علوفه دام می شد، اقدام به تهیه مربای زعفران نموده است. 

در این کارگاه انواع محصولات سنتی و محلی نظیر مربای زعفران، ترشی، آبلیمو، آبغوره و فرآورده های لبنی از قبیل انواع کشک، کره، روغن زرد، دوغ، پنیر و ماست تولید می شود که علاوه بر رفع نیازهای منطقه، به دیگر شهرستان های همجوار و استان های کشور صادر می شود.

گفتنی است "محبوبه محمدی" مدیر شرکت تعاونی طوبی بهاباد در بخش کارآفرین نمونه زن ، "زهرا سلطان پناه" در بخش بیولوژیک آبخیزداری و "حسن دهقان" کشاورز چاه کشاورزی شیهد چمران در بخش آب و خاک به عنوان کاندیدای برتر کشوری در سه بخش مذکور می باشند.