زمان : 24 Azar 1397 - 12:35
شناسه : 148025
بازدید : 4540
هفتمین جشنواره آیین های سنتی روستای رشکوئیه شهرستان تفت برگزار شد هفتمین جشنواره آیین های سنتی روستای رشکوئیه شهرستان تفت برگزار شد هفتمین جشنواره آیین های سنتی روستای رشکوییه شهرستان تفت استان یزد با عنوان لپوکلوخ و غذاهای سنتی روستا، جمعه 23 آذر ماه با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان و همچنین جمعی از روستائیان وگردشگران داخلی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ این جشنواره با هدف احیاء رسوم سنتی و قدیمی روستاهای استان، ترویج کار گروهی و ایجاد رقابتی سالم هرساله در روستای رشکوئیه از توابع بخش کهدوئیه-گاریزات شهرستان تفت برگزار می شود.

در حاشيه‌ي هفتمین جشنواره آیین های سنتی روستای رشکوئیه نمايشگاهي از توليدات و دستاوردهاي اهالي روستا در قالب غرفه‌هايي نیز برپا شد و گردهمايي مهمانان بومي و غيربومي در فضایي شاد و جذاب از ويژگي‌هاي این جشنواره بود.

دراین جشنوراه در کنار رقابت تهیه لپوکلوخ که شاخص اصلی آن بود، آئین بازی های محلی و سنتی نیز اجراء گردید و در آخر از شرکت کنندگان با غذاهای سنتی نظیر شولی و چای آتشی پذیرایی و به برندگان مسابقه جوایزی اهدا گردید.