زمان : 03 Azar 1397 - 18:29
شناسه : 147652
بازدید : 6770
نظارت بهداشتي دامپزشكي از ورود جوجه يك روزه به مرغداران تا مرغ كشتار شده در كشتارگاه و مراكز عرضه صورت می گیرد. رييس شبكه دامپزشكي شهرستان ابرکوه اعلام كرد: نظارت بهداشتي دامپزشكي از ورود جوجه يك روزه به مرغداران تا مرغ كشتار شده در كشتارگاه و مراكز عرضه صورت می گیرد. دكتر علی فاتحی نیا ضمن اعلام این خبر گفت: در راستاي اجراي ضوابط و مقررات بهداشتي و قرنطينه اي دامپزشكي، صنعت مرغداري شهرستان در تمامي مراحل توليد جوجه يك روزه ، ورود آن به مرغداري ها ، طول دوره پرورش ، كشتار و عرضه مرغ بسته بندي شده تازه و منجمد به مصرف كنندگان تحت نظارت و بازرسي بهداشتي كارشناسان دامپزشکی قرار دارد .

رييس شبكه دامپزشكي شهرستان ابرکوه اقدامات بهداشتي در خصوص تهيه جوجه يك روزه با كيفيت و مورد تاييد دامپزشكي مبداء ، ضد عفوني و آماده سازي مرغداري ، مايه كوبي و پيشگيري از بيماري ها در طول دوره پرورش را عاملی مهم در توليد مرغ سالم و در نتيجه تهيه گوشت سفيد با كيفيت جهت مصرف خانوار دانست و اذعان داشت: در محل كشتارگاه ها نیز مرغ های ارسالی جهت کشتار توسط کارشناسان دامپزشکی مورد بازديد قرار گرفته و در نهايت مرغ هاي مورد تاييد در بسته بندي هاي تازه و منجمد جهت عرضه به مراكز مجاز ارسال مي شود .

وی در ادامه افزود : شهرستان ابرکوه به علت موقعیت مناسب منطقه ای و آب و هوایی در استان دارای قابلیت های بالایی در زمینه پرورش طیور      می باشد که به همت مردمان سخت کوش این خطه و با عمل به توصیه ها و راهکارهای کارشناسان دامپزشکی توانسته است در این زمینه به موفقیت های چشمگیری دست یابد .

فاتحی نیا در پایان به مرغداران توصیه کرد به منظور موفقیت در امر تولید پایدار و جلوگیری از بروز بیماری های همه گیر در بین طیور و به تبع آن افزایش خطر شیوع بیماری های مشترک، به توصیه های دامپزشکی در زمینه رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای در تمامی مراحل کاری خود توجه نمایند.

لازم به ذکر است شهرستان ابرکوه دارای بیش از 60 واحد مرغداری فعال با ظرفیت بیش از یک میلیون  قطعه مرغ گوشتی و 4 واحد مرغ تخم گذار می باشد.