زمان : 02 Azar 1397 - 19:39
شناسه : 147625
بازدید : 6216
مشاور وزير آموزش وپرورش در امور سند تحول بنيادين ؛ريشه دار شدن هويت در كودكان با اجراي 130 برنامه در سند تحول بنيادين مشاور وزير آموزش وپرورش در امور سند تحول بنيادين ؛ريشه دار شدن هويت در كودكان با اجراي 130 برنامه در سند تحول بنيادين
یزدفردا:مشاور وزير آموزش وپرورش در امور سند تحول بنيادين ؛مشاور وزير آموزش وپرورش در امور سند تحول بنيادين گفت :براي انسجام هويت ايران اسلامي در كودكان در سند تحول بنيادين 130 برنامه تدارك ديده شده است.

 " رضا مددي " در استوديو الفباي اولين همايش ملي هويت كودكان ايران اسلامي  با اشاره به اينكه تحقق هويت دانش اموزان مهمترين اصل سند تحول بنيادين است گفت: تحقق هويت ملي، ديني، جنسي، قومي و محلي در طول 12 سال آموزش براي دانش آموزان درسند تحول بنيادين ديده شده است.

مشاور وزير آموزش و پرورش در امور سند تحول بنيادين آشنا كردن دانش آموزان با فرهنگ ملي، تقويت ويژ گي ها و خصوصيات دين داري در دانش آموزان و پرورش ويژ گي هاي انساني به عنوان انساني كامل را از اهداف سند تحول بنيادين برشمرد.

وي گفت: هويت مجموعه اي از باورها، بينش و اعتقادات است كه داشتن هويت ملي براي اعتماد به نفس و ريشه دار شدن ضرورت دارد.

مددي با اشاره به اينكه امروزه بحران هويت بسيار مسئله ساز شده است و كشور ما داراي فرهنگ و هويت هاي متفاوتي است گفت: هر فرد بايد نسبت به آرمان هاي كشورش احساس مسئوليت كند تا به دستاورد هاي هويت كمك شده و فرهنگ قومي محلي حفظ شود.

وي افزود: براي اجرايي شدن سند تحول بنيادين به مجموعه اي از برنامه ها نياز داريم كه آموزش و پرورش در اين راستا با وجود بيش130 برنامه  آن را تحت پوشش قرار مي دهد.

وي در ادامه گفت: آموزش و پرورش در اين راستا سند تحول بنيادين را منسجم كرده و با ابلاغ آن به همه ادارات براي تدوين سند تحول بنيادين كه هويت مهم ترين كليد واژه آن  است كوشش نموده است.