زمان : 06 Aban 1397 - 11:54
شناسه : 147225
بازدید : 5018
هوای یزد در شرایط نا سالم قرار دارد هوای یزد در شرایط نا سالم قرار دارد

حد مجاز ذرات معلق، 150 میکروگرم بر مترمکعب است که اکنون شاخص هوای استان یزد بیشتر از این میزان را نشان می‌دهد. 
شاخص کیفیت هوای سالم صفر تا 50 پاک ، 50 تا 100 سالم، 100 تا 200 ناسالم ، بیش از 200 هشدار و 300 میکرو گرم بحرانی و خطرناک است. 
اکسیدهای گوگرد، نیتروژن ، منو کسید کردن و ذرات معلق از عوامل تعیین‌کننده شاخص کیفیت هواست. 
 در همین ساعت میزان غلظت ریزگردها در یزد دو برابر حد مجاز، در شهرستان اردکان سه برابر و در شهرستان میبد یک و نیم برابر حد مجاز بوده است.

سیدمصطفی میرزاده  با اشاره به اینکه شاخص کیفیت هوای یزد در یک ساعت گذشته PM ۱۰ و مقدار ۳۴۴ میکروگرم بر مترمکعب ثبت شده است، گفت: سامانه بارشی که وارد استان شده همراه با وزش باد و گردوغبار بوده است.

مسئول ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا اداره کل سازمان محیط‌زیست استان یزد جهت سامانه بارشی را از سمت شمال غرب و غرب عنوان و اظهار داشت: این سامانه تا روز دوشنبه ادامه دارد؛ اما مدت تأثیرگذاری آن مشخص نیست.

میرزاده در پایان خاطرنشان کرد: ماندگاری این سامانه بستگی به‌ پیش‌بینی هواشناسی دارد و این شرایط به‌طور مداوم رصد و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

طبق آخرین اطلاعات به‌دست‌آمده از ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا ، شاخص کیفی هوا PM10 در یک ساعت گذشته 344 میکروگرم بر مترمکعب ثبت شد و به 2 برابر حد استاندارد رسید.  بنابراین شاخص کیفی هوا در محدوده هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفته است. 
 وضعیت هوای یزد به‌صورت مستمر و دقیق پالایش و نتیجه شرایط به‌طور مداوم اطلاع‌رسانی می‌شود و شهروندان برای تأمین سلامت خود باید همواره موارد را در نظر بگیرند. 
منابع:

فارس

ایرنا