زمان : 22 Mehr 1397 - 11:59
شناسه : 147007
بازدید : 4307
مراسم بزرگداشت شاعر جهانی در شهر جهانی یزد انجمن دوستداران حافظ یزد برگزار کرد مراسم بزرگداشت شاعر جهانی در شهر جهانی یزد در این مراسم که به همت انجمن دوستداران حافظ، شعبه یزد، با حضور انبوه علاقمندان به شعر و ادب پارسی و ارادتمندان این شاعر بزرگ برگزار شد، دکتر عبدالمهدی مستکین، مشاور عالی فرهنگی یونسکو، به سخنرانی پرداخت.

به مناسبت بیستم مهرماه، روز بزرگداشت حافظ، شاعر پرآوازه ایران و جهان، مراسم باشکوهی در شهر جهانی یزد برگزار شد.

در این مراسم که به همت انجمن دوستداران حافظ، شعبه یزد، با حضور انبوه علاقمندان به شعر و ادب پارسی و ارادتمندان این شاعر بزرگ برگزار شد، دکتر عبدالمهدی مستکین، مشاور عالی فرهنگی یونسکو، به سخنرانی پرداخت. وی در این سخنرانی به پنج موهبت حافظانه زیستن پرداخت و چند دیدگاه حافظ را در مورد چگونه زندگی کردن مورد بررسی و بحث قرار داد.

در ابتدای این مراسم محمدرضا کلان رئیس انجمن دوستداران حافظ یزد به حاضران خیرمقدم گفت و ضمن توضیحاتی آغاز رسمی فعالیتهای انجمن را اعلام کرد. در ادامه برنامه ها  که با سخنرانی مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همراه بود، سه تن از شاعران یزد، دکتر سیدمحمود الهام بخش، دکتر مجید پویان و احمدرضا قدیریان به شعرخوانی درباره حافظ پرداختند.

دکلمه شعر و تفأل به دیوان حافظ از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این شاعر و عارف بلندآوازه قرن هشتم هجری بود.

قابل ذکر است که انجمن دوستداران حافظ در یزد به تازگی به ثبت رسیده و این مراسم، نخستین فعالیت رسمی انجمن بود که با همکاری نهادها و ادارات مختلف برگزار شد.