زمان : 16 Mehr 1397 - 19:45
شناسه : 146887
بازدید : 5874
دیدار اعضا هیئت‌مدیره موسسه حامیان حیات پاک اشکذر با امام‌جمعه اشکذر دیدار اعضا هیئت‌مدیره موسسه حامیان حیات پاک اشکذر با امام‌جمعه اشکذر اعضای هیئت‌مدیره موسسه تازه تاسیس شده حامیان حیات پاک اشکذر با امام‌جمعه اشکذر دیدار کردند.

امام‌جمعه اشکذر با تشکر از تاسیس این موسسه این کار را ارزشمند دانست و گفت: در اسلام پاکیزگی محیط‌زیست اهمیت خاصی دارد و روایات زیادی به کشت نهال و محیط‌زیست سالم تاکید و درباره تخریب محیط‌زیست مذمت شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طالبیان افزود: یکی از مسائلی که در این روزها موردبحث است جلوگیری از تخلفات واحدها و مدیرانی است که به راه انحرافی می‌روند و توجهی به محیط‌زیست ندارند و این موسسه باید برای آگاهی بخشی و تاثیر گذاری بر فرهنگ عموم مردم تلاش کند.

و ی خواستار انجام کارهای تحقیقاتی، علمی و پژوهشی و همچنین دادن گزارش جامع و کامل و شکل‌گیری افکار عمومی به محیط‌زیست شد و خاطرنشان کرد: آلودگی ممکن است صنعتی نباشد ولی می‌تواند ناراحتی‌های مقطعی برای مردم ایجاد کند و توجیه مردم نسبت به اهمیت محیط‌زیست و خطرات آلایندگی و رعایت حداقل‌های لازم در محدوده شهر که محل سکونت مردم است از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان اشکذر در پایان با اشاره به عملکرد مسئولین و غفلت برخی از آن‌ها گفت: کار مهم و اساسی است و شاید ذهنیت این باشد که نتوان کاری انجام داد ولی این نباید باعث دلسردی شود و دست از فعالیت برداریم بلکه باید از راه‌های مختلف و جاهای مختلف و انعکاس آن موسسات محیط‌زیست و مراکز بالاتر قابل‌توجه قرار گیرد.

پیش از صحبت‌های امام‌جمعه، اعضای هیئت‌مدیره موسسه حامیان حیات پاک اشکذر، نظرات دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را بیان کردند که مهم‌ترین آن‌ها حمایت جدی مسئولین از این موسسه، تاسیس اداره محیط‌زیست شهرستان اشکذر، عدم برنامه بلندمدت مسئولین برابر استقرار صنایع و استفاده از آب‌های زیرزمینی، اعتراض به احداث پروژه یزد یک و آلایندگی واحدهای شهرک فولاد، آلایندگی زیاد و نامریی نیروگاه سیکل ترکیبی و استفاده تعدادی از صنایع از آب انتقالی است.

موسسه حقوقی حامیان حیات پاک اشکذر در تاریخ 24/5/97 با شماره 99 به ثبت رسیده و ازجمله اهداف این موسسه، آموزش عمومی درجه‌ات بالا بردن فرهنگ زیست‌محیطی شامل مدارس و دانشگاه‌ها و دیگر اقشار، تلاش در جهت حفظ محیط‌زیست طبیعی شهرستان، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، تحقیق، پژوهش و مطالعه در بخش‌های سلامت محیط‌زیست و پیگیری اقدامات قانونی با مجرمان محیط‌زیست در صورت لزوم پس از اخذ مجوز از مراجع زیربط است.