زمان : 07 Mehr 1397 - 23:19
شناسه : 146694
بازدید : 249841
با شرکت در مسابقه جهانی عکاسی "ویکی دوستدار یادمان‌ها"، یزد جهانی را معرفی کنیم فراخوان و دعوت عکاسان حرفه ای و شهروندان یزد: با شرکت در مسابقه جهانی عکاسی "ویکی دوستدار یادمان‌ها"، یزد جهانی را معرفی کنیم یزدفردا : شهروندان یزدی به خصوص عکاسان حرفه ای استان یزد تا ۱۵ مهر 1397 فرصت دارند تا با ارسال عکس‌های خود از یادمان‌های ایران(بناهای تاریخی و آثار باستانی منتخب) به خصوص استان یزد به وبسایت بین اللمللی ویکی‌پدیا، در مسابقهٔ جهانی "ویکی دوستدار یادمان‌"؛ بزرگترین مسابقه عکاسی دنیا شرکت کنند تا بناهای تاریخی و آثار باستانی یزد جهانی را با نام خود به جهان معرفی کنند.

 

تهیه و تنظیم : محمد حسین تقوایی زحمتکش


محمد حسین تقوایی زحمتکش یزدفردا یزدفردا :امسال ایران برای چهارمین بار به جمع کشورهای شرکت‌کننده در مسابقهٔ جهانی ویکی دوستدار یادمان‌ها می‌پیوندد. شما هم اگر به عکاسی از یادمان‌های تاریخی و فرهنگی ایران به خصوص ابنیه تاریخی یزد علاقمندید و می‌خواهید تصویر آن‌ها را از طریق دانش‌نامهٔ ویکی‌پدیا در دسترس دیگران قرار دهید می‌توانید در این رقابت شرکت کنید. دست به کار شوید.
تنها کافیست یادمان منتخب  را پیدا کنید؛ به محل یادمان بروید و به هر تعداد که می‌توانید عکس با کیفیت و خوب بگیرید؛ بین ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر به فهرست یادمان‌ها بازگردید و با استفاده از لینک بارگذاری، عکس‌های خود را برای یادمان مورد نظر بارگذاری کنید.

 لینک شرکت در ویکی دوستدار یادمان‌ها ۲۰۱۸ ایران

شما هم اگر به عکاسی از یادمان‌های تاریخی و فرهنگی ایران علاقمندید و می‌خواهید تصویر آن‌ها را از طریق دانش‌نامهٔ ویکی‌پدیا در دسترس دیگران قرار دهید می‌توانید در این رقابت شرکت کنید.
https://goo.gl/jiyf1e


درباره مسابقه ویکی دوستدار یادمان‌ها ۲۰۱۸ ایران
ویکی دوستدار یادمان‌ها یک مسابقهٔ عکاسی با موضوع یادمان‌های ثبت‌شدهٔ ملی است. هدف از این مسابقه گردهم‌آوردن عموم خواننده‌ها، کاربران ویکی‌پدیا، عکاسان و فرهنگ‌دوستان برای گرفتن عکس از یادمان‌های فرهنگی و بارگذاری آن در ویکی‌انبار برای استفاده در ویکی‌پدیا و بالا بردن دانش و آگاهی همگان است.
هر سال هیئت داوری محلی هر کشور ده عکس برتر را انتخاب می‌کنند و پس از آن عکس‌های برتر هر کشور در سطح جهانی با هم رقابت می‌کنند تا پانزده عکس برتر در سطح جهانی انتخاب شوند. 

 


مراحل شرکت در مسابقه

الف . یادمان را پیدا کنید
یادمان‌های نزدیک به خود را از طریق این فهرست پیدا کنید. یادتان باشد که ایران بیش از ۲۶هزار یادمان ثبت‌شده دارد. خود را محدود به یادمان‌های خیلی معروف نکنید.
لینک زیر فهرست کامل یادمان ها ایران به ترتیب استانها
https://goo.gl/NsgSJG
  

ب. به محل یادمان بروید
به محل یادمان بروید و به هر تعداد که می‌توانید عکس با کیفیت و خوب بگیرید. اگر دوربین‌تان دارای جی‌پی‌اس یا سامانهٔ موقعیت‌یاب جهانی‌ست، جی‌پی‌اس را قبل از گرفتن عکس فعال کنید.
ویکی‌پدیا:فهرست یادمان‌های ملی ایران/یزد
https://goo.gl/m8auyf

ج. عکس هایتان را بارگذاری کنید
بین ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر 1397 به فهرست یادمان‌ها بازگردید و با استفاده از لینک بارگذاری، عکس‌های خود را برای یادمان مورد نظر بارگذاری کنید.

 در جدول نام یادمان ذکر شده؛  مقابل هر یادمان, قسمت بارگذاری درج شده است بر روی آن کلیک نمایید و مراحل را ادامه دهید، عکس خود را آپلود نموده و مراحل را تا انتها ادامه دهید.

 https://goo.gl/m8auyf

 

 


مراحل ارسال عکس ئنحوه آپلود کردن عکس از یادمان (بر اساس یادمان(بناهای تاریخی منتخب) طبق لیست ویکی پدیا)   

۱- در ویکی‌پدیا: ویکی‌پدیا:فهرست یادمان‌های ملی ایران/یزد روی بنای تاریخی مورد نظرتان کلیک کنید (تمام بناها به تفکیک شهرستانهای استان یزد و  ترتیب حروف الفبا هرشهرستان با جدول جداگانه تنظیم شده است.) سپس بنای مورد نظر را در آن صفحه بیابید. در ردیفی که نام بنا آمده روی نحوه آپلود کردن عکس ویکی‌پدیا:ویکی دوستدار یادمان‌ها ۲۰۱۸ ایران/قوانین  کلیک کنید.(دقت کنید شما باید یک شناسه کاربری ویکی پدیا داشته باشید و قبل از بارگزاری عکس با شناسه خود وارد ویکی پدیا شوید. )

    ۲- در صفحه‌ی جدیدی که باز می‌شود روی Select media files to share کلیک کنید، عکس‌هایی را که می‌خواهید بارگذاری کنید را انتخاب کنید و روی open کلیک کنید. کمی صبر کنید تا تیک سبزرنگ ظاهر شود سپس روی continue کلیک کنید.


    ۳- در این قسمت کنار This file is my own work، و سپس next کلیک کنید.


    ۴- مرحله‌ی آخر: در Image title نامی برای تصویر انتخاب کنید و در قسمتی Date تاریخی که عکس را گرفته‌اید وارد کنید. در آخر با کلیک بر روی Publish عکس منتشر می‌شود

.




قوانین شرکت در مسابقه ویکی دوستدار یادمان‌ها ۲۰۱۸ ایران
رعایت قوانین زیر برای شرکت در رقابت در سطح کشوری و بین‌المللی الزامی است:

  1. همهٔ عکس‌ها را باید خودتان گرفته باشید.
  2. عکس را باید در فاصله زمانی ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ تا ۱۵ مهر ۱۳۹۷ بارگذاری کنید. عکس‌ها می‌توانند در هر زمان، حتی خارج از این بازهٔ یک‌ماهه، گرفته شده باشند، اما باید دقیقاً در این بازهٔ زمانی بارگذاری شوند. امکان بارگذاری عکس‌ها برای شرکت در مسابقه در ساعت ۲۳:۵۹:۰۰ به وقت تهران در روز ۱۵ مهرماه متوقف خواهد شد و این زمان تغییرپذیر نیست.عکس (های) بارگذاری شدهٔ شما باید روی ویکی‌انبار در دسترس باشد و اجازه استفادهٔ عمومی از آن توسط شما داده شده باشد.
  3. عکس‌های بارگذاری شده برای مسابقه باید مربوط به یکی از یادمان‌های فهرست‌شده برای مسابقه باشند. بیش از ۲۶۰۰۰ یادمان در شهرهای مختلف ایران در نظر گرفته شده‌اند. لطفاً برای پیداکردن فهرست یادمان‌ها در شهر/استان موردنظر خود به فهرست تهیه‌شده  صفحه استان خود مراجعه کنید.
  4. برای شرکت در مسابقهٔ جهانی، عکس شما باید جزو ده عکس برتر در سطح ملی (ایران) باشد.
  5. محل عکس‌برداری را به صورت واضح، در زمان بارگذاری عکس ذکر کنید.
  6.  تلاش کنید عنوان پرونده به فارسی یا انگلیسی و معنادار باشد و بتوان از روی عنوان موضوع و مکان عکس را تشخیص داد. (مثلاً file:dci-012345.jpg یک عنوان بدون معناست)
    توجه کنید که می‌توانید بیش از یک عکس برای شرکت در مسابقه ارسال کنید. برای این‌که واجد شرایط بردن جایزه باشید، باید راهی برای تماس با خودتان در اختیار ما قرار دهید. بهتر است که در تنظیمات‌تان نشانی ایمیل فعالی داشته باشید و گزینهٔ موافقت با دریافت ایمیل را هم انتخاب کرده باشید.
    اگر هیچ راه تماسی در اختیار برگزارکنندگان قرار ندهید یا خودتان هیچ واکنشی نشان ندهید عکس یا عکس‌هایتان در مسابقه باقی می‌مانند ولی مشمول دریافت جایزه نمی‌شوند. در این صورت هیئت برگزارکننده محلی تصمیم می‌گیرند که آیا عکس شما در بین ده عکس برنده قرار بگیرد یا نه.




شرایط داوری مسابقه عکاسی
هیئت داوری محلی عکس‌های مسابقه‌ی امسال را بر مبنای سه خاصیت ارزیابی خواهند کرد:

تکنیک عکاسی
کیفیت و تکنیک عکاسی به‌کار رفته در عکس‌ها یکی از مبناهای داوری است. ژرفانمایی (پرسپکتیو) صحیح به طوری که یادمان به درستی نشان داده شود، درجه‌ی وضوح عکس، و سایر تکنیک‌های عکاسی مورد توجه داوران خواهند بود. به عنوان یک اصل کلی، در اکثر موارد از اصول تکنیکی نگاره‌های برگزیده پیروی می‌کنند. برای دیدن لیست کامل اصول تکنیکی این عکس‌ها اینجا را بخوانید.

کاربرد در ویکی‌پدیا
یکی از هدف‌های اصلی برگذاری مسابقه‌ی ویکی دوست‌دار یادمان‌ها جمع‌آوری و ثبت یادمان‌های ملی ایران در دانش‌نامه‌ی ویکی‌پدیاست. به همین جهت، عکس‌ها از لحاظ کاربرد آن‌ها در دانش‌نامه‌ی ویکی‌پدیا ارزیابی می‌شوند. (نمای یادمان نباید غیرواقعی جلوه داده شود، جزئیاتی که توجه را از یادمان سلب می‌کنند نباید در عکس‌ها باشند، و غیره.)

اصالت
هزاران هزار عکس از برخی از یادمان‌های ایران در وب‌سایت‌های مختلف وجود دارند. هیئت داوری به دنبال عکس‌هایی هستند که نگاهی تازه به یادمان مورد نظر داشته باشند. نگاه تازه می‌تواند عکسی از یادمان در فصلی متفاوت از سال، در زمانی از روز با نور متفاوت، زاویه‌ای خاص از یادمان، و غیره باشد.

اسامی هیئت داوری محلی
اسامی هیئت داوری محلی تا ۱۵ مهر اعلام خواهد شد.


جوایز مسابقه عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها 2018 ایران
جایزه مسابقه در سطح ایران
تمام عکس‌هایی که در مسابقه شرکت می‌کنند توسط هیئت داوران بررسی می‌شوند و ده عکس به عنوان برترین‌های مسابقه‌ی ایران انتخاب خواهند شد. به کاربرانی که این عکس‌ها را بارگذاری کرده‌اند یک لوح تقدیر و بن چاپ عکس به ارزش ۱۰۰،۰۰۰ تومان (از طرف شرکت عکس‌پرینت) اهدا خواهد شد. عکس‌پرینت همچنین ده عکس برتر را روی تخته‌شاسی در سایز ۶۰ در ۴۰ سانتی‌متر چاپ خواهد کرد و به برندگان خواهد داد.
اگر کاربری مایل به فرستادن نشانی پستی خود به تیم برگزارکننده نباشد، لوح تقدیر به صورت الکترونیکی برای کاربر فرستاده خواهد شد. دقت کنید که اگر نشانی ایمیل در اختیار تیم برگزارکننده قرارداده نشود، متأسفانه امکان فرستادن جایزه وجود نخواهد داشت.

جوایز مسابقه در سطح جهانی
ده عکس برتری که توسط هیئت داوری محلی انتخاب می‌شوند و ایمیل حساب بارگذاری‌کننده‌ی آن‌ها در ویکی‌پدیا فعال است، در آبان‌ماه ۱۳۹۷ و توسط تیم محلی به تیم جهانی فرستاده خواهند شد. تیم جهانی با در نظر گرفتن سه معیار تکنیک عکاسی، تازگی نوع نگاه و میزان کاربرد عکس‌ها برای ویکی‌پدیا، در آذرماه پانزده عکس برنده در سطح جهان را معرفی خواهد کرد.
تمام پانزده برنده مسابقه در سطح جهانی لوح جهانی دریافت خواهند کرد. ده نفر اول در سطح جهانی جوایز دیگری نیز دریافت خواهند کرد که جزئیات آن‌ها در ذیل آمده‌است:

    نفر اول: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۱۵۰۰ یورو به همراه پرینت عکس برنده با امضای آقای پلاسیدو دومینگو، رئیس اروپانوسترا
    نفر دوم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۱۲۰۰ یورو
    نفر سوم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۱۰۰۰ یورو
    نفر چهارم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۸۰۰ یورو
    نفر پنجم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۵۰۰ یورو
    نفر ششم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۴۰۰ یورو
    نفر هفتم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۳۰۰ یورو
    نفر هشتم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۲۰۰ یورو
    نفر نهم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۱۰۰ یورو
    نفر دهم: جایزهٔ غیر نقدی تا سقف ۱۰۰ یورو

 

تاریخچه برگزاری مسابقه عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها 2018 ایران
ویکی دوستدار یادمان‌ها (انگلیسی: Wiki Loves Monuments) یک مسابقه عکاسی سالانهٔ بین‌المللی است که هر سال در ماه سپتامبر در سراسر جهان توسط اجتماع ویکی‌پدیا و با کمک ویکی‌مدیاهای محلی برگزار می‌شود. شرکت کنندگان از آثار تاریخی محلی و مکان‌های میراث فرهنگی در منطقه خود عکس می‌گیرند و آن‌ها را در انبار ویکی‌مدیا بارگذاری می‌کنند. هدف از این رویداد برجسته کردن بناهای تاریخی کشورهای شرکت‌کننده با هدف تشویق مردم به ثبت تصاویری از این یادمان‌ها و قرار دادن آن‌ها تحت یک مجوز آزاد است که پس از آن نه تنها در ویکی‌پدیا، بلکه در همه جا توسط همه مورد استفاده قرار گیرد.

نخستین مسابقهٔ ویکی دوستدار یادمان‌ها در سال ۲۰۱۰ در هلند به عنوان پروژهٔ آزمایشی برگزار شد. سال بعد به کشورهای دیگر اروپا گسترش یافت و طبق کتاب رکوردهای جهانی گینس، مسابقهٔ سال ۲۰۱۱ ویکی دوستدار یادمان‌ها رکورد جهانی بزرگ‌ترین رقابت عکاسی را شکست. این رقابت در سال ۲۰۱۲ با مجموع ۳۵ کشور شرکت‌کننده به فراسوی اروپا گسترش یافت. در طی ویکی دوستدار یادمان‌های ۲۰۱۲، بیش از ۳۵۰ هزار عکس از یادمان‌های تاریخی توسط بیش از ۱۵٬۰۰۰ شرکت‌کننده بارگذاری شد. در سال ۲۰۱۳، مسابقهٔ ویکی دوستدار یادمان‌ها، در شش قاره شامل قطب جنوب برگزار شد و مشارکت‌کنندگانی از بیش از ۵۰ کشور جهان داشت. مسابقهٔ سال ۲۰۱۶ توسط یونسکو پشتیبانی شد و ۱۰٬۷۰۰ شرکت‌کننده از ۴۳ کشور، ۲۷۷٬۰۰۰ عکس را را به مسابقه ارائه کردند.

 

فهرست یادمان‌های فرهنگی و تاریخی ایران به تفکیک استان
روی هر یک از استان‌های زیر کلیک کنید تا فهرست کامل یادمان‌های واجد شرایط شرکت در مسابقه در آن استان را ببینید.
آذربایجان شرقی  • آذربایجان غربی  • اردبیل  • اصفهان  • اصفهان دو  • البرز  • ایلام  • بوشهر  • تهران  • چهارمحال و بختیاری  • خراسان جنوبی  • خراسان رضوی  • خراسان رضوی دو  • خراسان شمالی  • خوزستان  • زنجان  • سمنان  • سیستان و بلوچستان  • فارس  • فارس دو  • فارس سه  • قزوین  • قم  • کردستان  • کرمان  • کرمانشاه  • کرمانشاه دو  • کرمانشاه سه  • کهگیلویه و بویراحمد  • گلستان  • گیلان  • لرستان  • مازندران  • مرکزی  • هرمزگان  • همدان  • یزد

 

 

 

 

لینک و آدرس اینترنتی مهم (کلیک کنید)

 

 

 برندگان ویکی دوست‌دار یادمان‌های ایران 2017
برندگان نهایی مسابقه‌ی ایران
هیئت داوری از بین پنجاه و هفت عکس راه‌یافته به دور نهایی مسابقه‌ی ایران، ده عکس زیر را به عنوان نماینده‌ی ایران برای رقابت جهانی انتخاب کردند:

 

یزدفردا محمد حسین تقوایی زحمتکش با شرکت در مسابقه جهانی عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها، یزد را به جهان معرفی کنیم

اول: مسجد شیخ‌لطف‌الله، اصفهان عکاس: Mohammad Tarem

 

یزدفردا محمد حسین تقوایی زحمتکش با شرکت در مسابقه جهانی عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها، یزد را به جهان معرفی کنیم

دوم: گور دختر، دشتستان عکاس: Heidar.pirine

 

یزدفردا محمد حسین تقوایی زحمتکش با شرکت در مسابقه جهانی عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها، یزد را به جهان معرفی کنیم

سوم: امامزاده هلال بن علی، آران و بیدگل عکاس: Mostafameraji

 

یزدفردا محمد حسین تقوایی زحمتکش با شرکت در مسابقه جهانی عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها، یزد را به جهان معرفی کنیم

چهارم: برج آزادی، تهران عکاس: Mohamad Omrani

 

 

یزدفردا محمد حسین تقوایی زحمتکش با شرکت در مسابقه جهانی عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها، یزد را به جهان معرفی کنیم

 

پنجم: خانه‌ی طباطبائی‌ها، کاشان عکاس: Mostafameraji

یزدفردا محمد حسین تقوایی زحمتکش با شرکت در مسابقه جهانی عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها، یزد را به جهان معرفی کنیم

ششم: مسجد امام، اصفهان عکاس: Mohammad Tarem

 

یزدفردا محمد حسین تقوایی زحمتکش با شرکت در مسابقه جهانی عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها، یزد را به جهان معرفی کنیم

هفتم: کاروانسرای چاه‌کوران، راور عکاس: Pourjafari

 

یزدفردا محمد حسین تقوایی زحمتکش با شرکت در مسابقه جهانی عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها، یزد را به جهان معرفی کنیم

 

هشتم: خلوت کریم‌خانی، تهران عکاس: Ania Mardrosyan

 

یزدفردا محمد حسین تقوایی زحمتکش با شرکت در مسابقه جهانی عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها، یزد را به جهان معرفی کنیم

 

نهم: قلعه اشتران، تویسرکان عکاس: Dolphinphoto5d
 

یزدفردا محمد حسین تقوایی زحمتکش با شرکت در مسابقه جهانی عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها، یزد را به جهان معرفی کنیم

 

دهم: کلیسای زورزور، ماکو عکاس: Davood80z


ویکی‌پدیا:فهرست یادمان‌های ملی ایران/یزد
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
< ویکی‌پدیا:فهرست یادمان‌های ملی ایران

۱۵۱۴۲== ابرکوه ==

آب‌انبار حاج حسین ابرکوه شهر ابرکوه، خ کمربندی، جنب استخر سر پوشیده
آرامگاه حاج علی اکبر مفخمی/ سردار مفخم ابرکوه یزد، شهرستان ابرکوه، بخش بهمن، روستای مهر آباد
آرامگاه ملا علی کرم ابرکوه یزد، شهرستان ابرکوه، محله پل کارون، غرب خیابان شهید باهنر، شمال خیابان و باغ خانه
امامزاده احمد ابرکوه شهر ابرکوه، خ شهید صدوقی، خیابان امامزاده احمد
باغ امید سالار ابرکوه شهر یزد، محله نظامیه، باغ محله
باغ امید وار ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش بهمن، دهستان اسفندار، روستای اسفند آباد
باغ سلطانی ابرکوه شهرستان ابرکوه، دهستان فراغه، روستای رحیم آباد
بقعه سید علی نقیبا ابرکوه شهرستان ابرکوه، شمالشرق شهرمحله نوادا
بقعه علی موسی الرضا ابرکوه شهر ابرکوه، خ شهید صدوقی، محله جهانستان
بقعه پیرحسین مدوئیه ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، روستای مدوئیه
حمام ملاحیدر مدوئیه ابرکوه شهرستان ابرکوه، روستای مدوئیه
خانه آقازاده ابرکوه محله دروازه میدان ابرقو
خانه ابوالقاسم عزیزی ابرکوه شهرستان ابرکوه، محله درب قلعه، کوچه شهید عزیزی، خانه ابوالقاسم عزیزی
خانه ابوطالبی ابرکوه شهر ابرکوه، میدان امام حسین (ع)، خ شهید باهنر، ک بافت قدیم، جنب حسینیه دروازه میدان
خانه ارزانی ابرکوه ابرکوه، خبابان نسقی، پشت باغ ارزانی
خانه اسدخان ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش بهمن، دهستان مهرآباد، روستای مهرآباد
خانه اسماعیل خانی ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش بهمن، شهر مهردشت، محله مهرآباد، کوچه روبروی تکیه علی‌اصغر
خانه امید سالار ابرکوه یزد، شهرستان ابرکوه، محله قدیمی دروازه میدان
خانه امیر عظیمی ابرکوه شهرستان ابرکوه، محله درب قلعه، کوچه بین مسجد نوساز و کوچه شهید خوشنوازی، پلاک ۳۸
خانه امینی ابرکوه شهر ابرکوه، خیابان امام زمان (عج)
خانه حاج سید حیدر عظیمی ابرکوه شهریزد، ابرکوه، خ شیهد بهشتی، کوچه بازار، جنب تکیه چهارده معصوم
خانه حاج مرتضی روحی ابرکوه شهر ابرکوه، خ بهشتی، محله بازار، جنب زمین معروف به مدرسه اکبری، پلاک ۳۷
خانه حاج میرزا حسن شمس ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش بهمن، دهستان اسفندار، روستای اسفند آباد
خانه حاج نایب ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش بهمن، دهستان اسفندار
خانه حاجی خان ابرکوه یزد، شهرستان ابرکوه، محله قدیمی دروازه میدان
خانه حسینی دوست ابرکوه شهرابر کوه، میدان امام حسین (ع)، خ شهید باهنر، ک بافت قدیم
خانه حمید عزیزی ابرکوه شهر ابرکوه، محله درب قلعه، خ شهید حسن اکرمی
خانه حیدری ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، دهستان تیرجرد، روستای مدوئیه، نرسیده به تکیه
خانه سلیمی ابرکوه شهرستان ابرکوه، خ شهید باهنر، کوی دروازه میدان
خانه سید حبیب زارعی ابرکوه شهرابرکوه، محله درب قلعه
خانه سید علی آقا ابرکوه شهر ابرکوه، میدان امام حسین، خ شهید باهنر، ک بافت قدیم
خانه شریفی ابرکوه ابرکوه، خیابان باهنر، محله دروازه میدان، کوچه آقا زاده
خانه صولت ابرکوه خ باهنر محله دروازه میدان
خانه عزیزآقا عزیزی ابرکوه شهرستان ابرکوه، خ شهید مفتح، کوچه شهید رسول عزیزی
خانه علی آقا عزیزی ابرکوه شهر ابرکوه، محله درب قلعه، ک شهید محمد صادق خوشنوازی، پ ۱۶
خانه فلاح‌زاده ابرکوه شهر ابرکوه، صفائیه، بالاتر از مدرسه فاطمیه (شهداء)
خانه قیومی ابرکوه یزد، شهرستان ابرکوه، محله درب قلعه، شرق حسینیه حضرت ابوالفضل (ع)
خانه محمد حسین روحی ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، خ شهید بهشتی، محله پای لوح
خانه محمدباقرعزیزی ابرکوه شهرستان ابرکوه، خ مفتح، محله درب قلعه، کوچه عزیزی
خانه مریم خانم ابرکوه ابرکوه، محله نظامیه
خانه ملک‌نیا ابرکوه شهر ابرکوه، میدان امام حسین، خ شهید باهنر، جنب نانوائی
خانه موسوی ابرکوه محله دروازه میدان، مقابل خانه آقازاده
خانه نحو و بیان ابرکوه شهر ابرکوه، محله درب قلعه، پ ۱۴۳
خانه و باغ عظیمی ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، دهستان فراغه، روستای صفی آباد
خانه کریمی ابرکوه شهر ابرکوه، محله درب قلعه، ک شهید میربقائی، پ ۶
خانه گبری ابرکوه شهرابرکوه، میدان امام حسین (ع)، خ شهید باهنر، کوچه بافت قدیم
خندق‌های سنگی قلعه سرورخان ابرکوه ابرکوه، بین خیابان شهید مفتح و خبابان صفائیه، غرب محله درب قلعه
دربند عظیمی ابرکوه شهر ابرکوه، بافت قدیم محله درب قلعه، حسینیه درب قلعه، کوچه علی محمد حسینیان
سرداب جهانستان ابرکوه شهر ابرکوه، میدان امام حسین (ع)، خیابان نسفی، محله جهانستان
سرداب رئیس‌آباد ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، دهستان تیجرد، روستای رئیس آباد
سرداب سهراب ابرکوه شهرابرکوه، جاده کمربندی، مزرعه دولت‌آباد
سرداب فتح‌آباد ابرکوه شهر ابرکوه، صحرای فتح‌آباد، سرداب فتح‌آباد
سرداب فیروزآباد ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، روستای فیروزآباد
سرداب مجیرآباد ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش بهمن، دهستان مهرآباد، روستای شهر آباد، صحرای مجیرآباد
سرداب هروک ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، دهستان تیرجرد، روستای هروک
سردر دروازه میدان ابرکوه شهرابرکوه، خ شهید باهنر، جنب مسجدآقا
سیدون گل سرخی ابرکوه شهرابرکوه، محله نبادان، بقعه سیدون گلسرخی
قلعه احمدآباد ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، دهستان تیرجرد، روستای احمدآباد، قلعه احمدآباد
قلعه اردی ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش بهمن، شهر مهردشت، محله اردی
قلعه بابک ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، دهستان تیجرد، روستای احمدآباد
قلعه باغ تیرجرد ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، دهستان تیجرد، روستای فیروزآباد
قلعه بدافت ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش بهمن، دهستان مهرآباد، روستای بدافت
قلعه تیزک ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، دهستان تیجرد، روستای تیزک
قلعه حسن‌خان ابرکوه ابرکوه، بخش بهمن، روستای مهر آباد،
قلعه خسروآباد ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکز ی، دهستان فراغه، روستای خسروآباد
قلعه رئیس‌آباد ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، روستای رئیس آباد
قلعه رباط ابرکوه یزد، حاشیه غربی شهرستان ابرکوه
قلعه رکن‌آباد ابرکوه شهر ابرکوه، صحرای رکن آباد
قلعه سردار ابرکوه شهر ابرکوه، محله مهر آباد، خ اصلی
قلعه سنی ابرکوه شهر ابرکوه، بخش مرکزی، محله بنادان، صحرای سنی
قلعه شهر سب ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، دهستان شهرسب
قلعه فیروزآباد ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، دهستان تیجرد، روستای فیروز آباد
قلعه‌هارونی ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش بهمن، دهستان اسفندار، روستای‌هارونی
محراب مقبره پیر حمزه سبزپوش ابرکوه ابرکوه، ابرقو
محوطه باستانی بهمن ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش بهمن، دهستان اسفندار، روستای اسفند آباد
محوطه تاریخی شهرآباد ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش بهمن، دهستان مهرآباد، ۵ کیلومتری غرب روستای شهر آباد
مزار پیرصدق پریسک ابرکوه شهرستان ابرکوه، آبادی فتح‌آباد
مسجد آقا (آقا سید علی مجتهد) ابرکوه دروازه میدان، ۱۰۰ متری میدان مرکزی شهر
مسجد امید سالار ابرکوه شهرابرکوه، خ شهید باهنر، کوچه بافت قدیم، جنب خانه امید سالار
مسجد بیرون ابرقو ابرکوه در کنار شهر ابر قو ۲۵۰ متری جنوب
مسجد جامع ابرکوه ابرکوه میدان مرکزی شهر
مسجد جامع مهرآباد ابرکوه شهرابرکوه، بهمن شهر (مهرآباد)، مجاور آرامگاه سردار مفخم
مسجد جامع هگ ابرکوه یزد، شهرستان ابرکوه، ۴ کیلومتری شهر ابرکوه، روستای هگ
مسجد حاج جمال ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش بهمن، شهر مهردشت، محله اردی
مسجد حاجی قاضی ابرکوه شهرابرکوه، خ امام خمینی، محله جهانستان
مسجد حسینیه ابرکوه شهرستان ابرکوه، محله نبادان، جنب بقعه سیدون علی نقیا، مسجد حسینیه
مسجد رضا عبدالله ابرکوه شهر ابرکوه، محله دروازه میدان
مسجد زهرائی ابرکوه شهر ابرکوه، محله دروازه میدان
مسجد سید حسین ابرکوه شهر ابرکوه، میدان امام حسین، خ شهید باهنر، کوچه بافت قدیم، جنب حسینیه دروازه میدان
مسجد شریفی ابرکوه شهر ابرکوه، محله دروازه میدان
مسجد شهرسب ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، روستای شهرسب
مسجد محله خواجو ابرکوه شهرابرکوه، میدان امام حسین، خ شهید باهنر
مسجد مریم‌آباد ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، روستای مریم آباد
مسجد پشت آسیاب ابرکوه شهرابرکوه، میدان امام حسین (ع)، میدان میراث، خ سرو، کوچه پشت آسیاب
مسجدهارونی ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش بهمن، روستای‌هارونی
مقبره اعلاء ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکزی، دهستان تیجرد، روستای فیروزآباد
مقبره طاووس‌الحرمین و منار مسجد نظامیه ابرکوه شهرابرقو
منزل حاج حسین آقا بصیری ابرکوه شهرابرکوه، خ باهنر، خیابان همت
کاروان‌سرای برد ابرکوه جاده سوریان به طرف ابرقو
کوشک اسفندیار خان ابرکوه شهرستان ابرکوه، بخش مرکز ی، دهستان تیرجرد، روستای فیروزآباد
کوشک امید سالار ابرکوه شهر ابرکوه، فلکه بهشت زهرا، کنار جاده یزد، ابرکوه
کوشک دولت‌آباد ابرکوه شهر ابرکوه، داخل شهر
کوشک عزت‌آباد ابرکوه شهر ابرکوه، داخل شهر
گنبد سنگی هگ ابرکوه روستای هگ، جنب گورستان
گنبد علی یا (عالی) ابرکوه ابر کوه، ابرقو، بخش مرکزی
یخچال آقا ابرکوه ورودی شهر ابرکوه، جنب خیابان شهید بهشتی
یخچال برزن ابرکوه شهر ابرکوه، ابتدای جاده مریم آباد، یخجال برزن
یخچال فتح‌آباد ابرکوه یزد، شهرستان ابرکوه، واقع در اراضی کشاورزی فتح‌آباد
توضیحشهرمکان
 

اردکان

توضیحشهرمکان
چهارطاقی عقدا (ساباط) اردکان قریه عقدا کنار جاده نائین
مسجد زیرده اردکان اردکان محله زیر ده
چهار سوق و مسجد حاج محمدحسین اردکان مرکز شهر روبروی مدرسه علمیه
حمام حاج محمد سعیدا و حمام قدیمی اردکان محله چرخاب مجاور حسینیه چرخاب
حسینیه و تکیه بازار نو اردکان جنوب شهر بافت قدیم
زیارتگاه چک چک اردکان اردکان بخش خرانق
مسجد حاج محمد سعیدا چرخاب اردکان محله چرخاب درمجاورت دربندصدرالفضلامجدا
خانه تقدیری اردکان اردکان، خ، حائری منزل تقدیری
کاروان‌سرای خرگوشی اردکان بخش عقداءبیابان خرگوشی سمت ش، ج باتلاق
کاروان‌سرای خرانق اردکان بخش خرانق
مسجد جامع اردکان اردکان بخش مرکزی جنب کتابخانه عمومی
مسجد جامع عقدا اردکان بخش عقداءمجاورت حسینیه
آب‌انبار رشتی عقدا اردکان اردکان برکنار راه اصلی ورودی عقدا
کاروان‌سرای رشتی اردکان بخش عقداءکنارراه اصلی ورودی عقداء
برج توت اردکان بخش خرانق دهستان زرین روستای توت
کاروان‌سرای ساغند اردکان بخش خرانق بالاترازروستای ساغند
کاروان‌سرای رباط پشت بادام اردکان بخش خرانق روستای رباط پشت بام
مسجد جامع و حسینیه خرانق اردکان بخش خرانق شهرستان اردکان
مسجد زردک اردکان اردکان ۱۰ کیلومتری شمال شهرستان اردکان آبادی دزک
کاروان‌سرای سنگی انجیره اردکان مجاورراه قدیمی یزد، ساغندوطبس
مسجد زین الدین اردکان شهرستان اردکان جنوب غربی حسینیه زین الدین
امامزاده سید محمد هفتادر اردکان بخش عقدا یک ک مرکز آبادی هفتادر
برج خواجه نعمت اردکان شهرستان اردکان، جنوب بافت قدیم عقدا
رباط انارستان اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، روستای نارستان
آب‌انبار حاج محمدرضا اردکان یزد، شهرستان اردکان، بلوار آیت ا… خامنه‌ای
امامزاده نورالدین احمد اردکان یزد، شهرستان اردکان، حد واسط شهر اردکان، عقدا، در محلی به نام گاپله
آب‌انبار دامنه کوه چک چک اردکان یزد، شهرستان اردکان، جاده فرعی طبس به چک چک، نزدیک نیایشگاه زرتشتیان چم
مسجد هلاکو اردکان شهرستان اردکان، روستای عقدا، محله هلاکو
حمام بزرگ و کوچک اردکان اردکان شهر اردکان، جنب مسجد جامع و روبروی موزه
حمام خرانق اردکان شهرستان اردکان، بخش خرانق، قلعه خرانق، ضلع شرقی قلعه
مجموعه آب‌انبارهای احمدآباد اردکان اردکان، احمدآباد، خیابان امام خمینی، کوچه شهید عبدالکریمی
خانه مرحوم آیت‌الله خاتمی اردکان اردکان، خیابان آیت ا.. ، خامنه‌ای، محله چرخاب، پلاک ۹۴
خانه ضیائی اردکان اردکان، محله چرخاب، کوچه انصاری، خانه محمد ضیائی
آب‌انبار حاجی نوت اردکان اردکان، خیابان حائری، جنب خانه تقدیری
آب‌انبار میر صالح اردکان اردکان، خیابان امام خمینی (ره)، دروازه میر صالح
دخمه‌های شریف‌آباد اردکان شهرستان اردکان، روستای دیلم، محله شریف‌آباد
دخمه دیلم اردکان شهرستان اردکان، در مجاورت جاده قدیمی (یزد، اردکان) روستای دیلم
خانه امیری اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، کوچه امیری، خانه سید حسن امیری
آب‌انبار بمانعلی اردکان اردکان، روستای ترک آباد، خیابان امام خمینی (ره)، کنار حسینیه بزرگ ترک آباد
حمام مردانه حاج رحمت‌الله اردکان اردکان، روستای ترک آباد، خیابان امام خمینی (ره)، کوچه حمام
آب‌انبار پشت ده اردکان اردکان، روستای ترک آباد، خیابان امام خمینی (ره) کوچه میثم، جنب مسجد پشت ده (گنبد سبز)
دخمه ترک‌آباد اردکان شهرستان اردکان، واقع در اراضی ترک آباد و در جنوب جاده سنتو
مسجد جامع قدیمی روستا سروسفلی اردکان ۲۵ کیلومتری شمال غرب اردکان، ضلع شمال غربی روستای سروسفلی، ضلع غربی حسینیه
حسینیه حضرت ابوالفضل سرو سفلی اردکان ۲۵ کیلومتری شمال غرب اردکان، روستای سرو سفلی، ضلع غربی مسجد جامع قدیم روستا
آب‌انبار ملا اردکان شهرستان اردکان، روستای ترک آباد، خیابان امام خمینی (ره) ، انتهای کوچه ملا
آب‌انبار حاج رحمت‌الله (قدیم) اردکان شهرستان اردکان، روستای ترک آباد، خیابان امام خمینی (ره) ، انتهای کوچه شرقی حسینیه
آب‌انبار چاه افضل اردکان شهرستان اردکان، بخش مرکزی، دهستان محمدیه، روستای چاه افضل
قلعه سرو سفلی اردکان ۲۵ کیلومتری شمال غرب اردکان، ضلع شمالی روستای سرو سفلی، پشت مسجد روستا
آب‌انبار سرو سفلی اردکان ۲۵ کیلومتری شمال غرب اردکان، ضلع جنوبی روستای سرو سفلی
آب‌انبار حاج آقا بابا اردکان اردکان، خیابان آیت ا… خامنه‌ای، خیابان آیت ا… فکور، کوچه شهید فتاحی
آب‌انبار توده منشوریه اردکان شهرستان اردکان، روستای ترک آباد، خیابان امام خمینی (ره) ، انتهای کوچه شرقی حسینیه
آب‌انبار حاج رحمت‌الله (جدید) اردکان شهرستان اردکان، روستای ترک آباد، خیابان امام خمینی (ره)، ضلع غربی قبرستان
آب‌انبار سه تایی اردکان شهرستان اردکان، شهر احمدآباد، خیابان امام خمینی، کوچه شهید سیفی
آب‌انبار پنج‌تایی اردکان شهرستان اردکان، شهراحمد آباد، بلوار امام خمینی، کوچه شهید مطهری
خانه دهقان اردکان شهرستان اردکان، شهراحمد آباد، خ آیت ا… فکور، خ امام خمینی، کوچه شهید محمود محمدی
خانه آیت‌الله فکور اردکان شهرستان اردکان، شهراحمدآباد، تقاطع بلوار امام خمینی و آیت الله فکور، کوچه ۲، پلاک ۳۱۲
خانه محمد رضایی اردکان شهرستان اردکان، شهر احمدآباد، خیابان امام خمینی، روبروی مسجد علیا، درب اول، سمت چپ
خانه رضایی اردکان شهرستان اردکان، شهر احمدآباد، خیابان آیت الله فکور، خ امام خمینی، پلاک ۷۳
خانه محمد نصیری اردکان شهرستان اردکان، شهر احمدآباد، خ آیت الله فکور، خ امام خمینی، کوچه اقبالی، پلاک آب ۱۱۰۰، ۶، ۱۴
مسجد جامع ترک‌آباد اردکان شهرستان اردکان، روستای ترک آباد، خیابان امام خمینی، ضلع شمالی حسینیه ترک آباد
خانه وکیل اردکان شهرستان اردکان، احمدآباد، بلوار امام خمینی ره، خ آیت الله فکور، روبروی مسجد جامع پلاک آب ۶۱۰۰، ۱۲، ۱۴
خانه شیخ میرصالح رضوی اردکان شهرستان اردکان، شهراحمد آباد، تقاطع بلوار امام و خیابان آیت الله فکور، جنب مسجد علیا
مسجد علیا اردکان شهرستان اردکان، شهر احمدآباد، تقاطع بلوار امام و خیابان آیت ا… فکور
آب‌انبار قلعه اردکان شهرستان اردکان، شهر احمدآباد، خیابان آیت ا… فکور
روضه خانه محله وسط اردکان شهرستان اردکان، شهراحمدآباد، خیابان آیت ا… فکور، بلوارامام خمینی، انتهای کوچه مجاورایستگاه اتوبوس اول
روضه خانه حاج حسن اردکان شهرستان اردکان، شهراحمدآباد، خ امام خمینی، خ آیت ا… فکور، کوچه شهید عسگری، جنب پلاک ۱۳۱۹۴
خانه اکبر پرنده اردکان شهرستان اردکان، شهر احمدآباد، خ آیت الله فکور، خ امام خمینی، جنب ایستگاه اتوبوس اول
بافت تاریخی شریف‌آباد اردکان شهرستان اردکان، بخش مرکزی، دهستان محمدیه، روستای شریف‌آباد
بافت روستای ترک‌آباد اردکان شهرستان اردکان، بخش مرکزی، دهستان محمدیه، روستای ترک آباد
بافت محلات خارج از حصاراردکان اردکان شهرستان اردکان، شهر اردکان
بافت روستای چاه افضل اردکان شهرستان اردکان، ۳۰ کیلومتری شمال غربی اردکان
بافت تاریخی شهر احمدآباد اردکان شهرستان اردکان، ۵ کیلومتری شمال شهر اردکان
بافت داخل حصار اردکان اردکان شهرستان اردکان، شهر اردکان
مزرعه میرزا حکیم اردکان شهرستان اردکان، بخش مرکزی، دهستان عقدا، ۱/۵ کیلومتری شمال جاده سنتو
زیارتگاه پیرهریشت اردکان شهرستان اردکان، بخش مرکزی، دهستان محمدیه، روستای هریشت
بافت روستای سروسفلی اردکان شهرستان اردکان، ۲۵ کیلومتری شمال غربی اردکان، روستای سرو سفلی
زردک (روستا) اردکان شهرستان اردکان، ۱۰ کیلومتری شمال شهر اردکان، زردک (روستا)
آب‌انبار زیرده اردکان اردکان، خیابان آیت الله خامنه‌ای، کوچه زیرده، جنب مسجد زیرده
آب‌انبار کوشکنو اردکان اردکان، خیابان آیت الله خامنه‌ای، کوچه حمام کوشکنو
آب‌انبار کرک اردکان اردکان، خ آیت الله خامنه‌ای، خ آیت الله فکور، کوچه شماره ۵۲، مقابل مسجد تیران
آب‌انبار شیر حسین اردکان اردکان، انتهای خیابان آیت الله خامنه‌ای، خ میرداماد، کوچه علی بیک
آب‌انبار مسعود اردکان اردکان، خیابان خامنه‌ای، کوچه مسعود، محله کوشکنو
آب‌انبار بازار نو اردکان اردکان، خیابان امام، کوچه شماره دو (کوچه بازار نور)
آب‌انبار جمی اردکان شهرستان اردکان، شهراحمدآباد، بلوار امام خمینی، کوچه شهید مطهری
آب‌انبار چهارسوق اردکان اردکان، خیابان آیت الله خامنه‌ای، محله زین الدین، بازارچه چهارسوق
قلعه چاه افضل اردکان شهرستان اردکان، بخش مرکزی، دهستان محمدیه، ضلع غربی روستای چاه افضل
آسیاب ترک‌آباد اردکان شهرستان اردکان، بخش مرکزی، ضلع شرقی قبرستان روستای ترک آباد، کنار مسیر ترک آباد به اردکان
حمام مردانه بازار اردکان اردکان بافت قدیم شهر اردکان، ورودی راسته بازار زرین
حمام زنانه حاج رحمت‌الله اردکان شهرستان اردکان، بخش مرکزی، روستای ترک آباد، کوچه حمام، ضلع شمالی مسجد جامع
خانه حاج حسین حیدری اردکان شهرستان اردکان، روستای ترک آباد، خیابان امام خمینی، کوچه آزادی، پلاک ۵
خانه احمد حاجی حسین اردکان شهرستان اردکان، روستای ترک آباد، خیابان امام خمینی، ضلع جنوب آب انبار ملا
قلعه تاریخی خرانق اردکان شهرستان اردکان، بخش خرانق، روستای خرانق
باغ اردکانیان اردکان اردکان، خ صدر آباد، جنب مجتمع فرهنگی مرحوم آیت الله خاتمی
چهارطاقی گورستان اردکان شهرستان اردکان، روستای ترک آباد، حاشیه خیابان امام (ره)، ضلع شمالی قبرستان
حسینیه خالومحمد اردکان اردکان، ضلع غربی محله تیران، مسیر اصلی کوچه خراسانی به دروازه خالوزمان
دربند مجد العلما اردکان اردکان، محله چرخاب، روبروی مسجد حاج رجبعلی
خانه افضلی اردکان اردکان، بلوار آیت الله خامنه‌ای، محله چرخاب، کوچه امجد، پلاک ۷۷
دربند صدرالفضلاء اردکان اردکان، محله چرخاب
خانه دکترامامی اردکان اردکان، محله چرخاب، دربند ضیائی
دربند ضیائی اردکان اردکان، محله چرخاب، کوچه ضیایی
خانه حاج عباس ثنایی اردکان اردکان، محله چرخاب، دربند حاج عباس ثنایی
خانه انصاری اردکان اردکان، بخش مرکزی، محله چرخاب، کوچه ضیایی
حمام ملاحسن اردکان اردکان، محله چرخاب، جنب مسجد حاج رجبعلی
دربند حاجی ملاتقی اردکان اردکان، محله چرخاب، ضلع غربی حسینیه بنی‌هاشمی
مسجد حاج رجبعلی اردکان اردکان، محله چرخاب، جنب دربند صدر الفضلاء
خانه سروری (مجدالعلما) اردکان اردکان، محله چرخاب، دربند مجدالعلماء
آب‌انبار استاد علی اردکان اردکان، خیابان حافظ، جنب مسجد امام حسین
قلعه زردک اردکان شهرستان اردکان، بخش مرکزی، روستای زردک
خانه کوچک عقدا اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، جنب حسینیه کوچک عقدا
حمام طالب اردکان اردکان، تقاطع بلوارآیت الله خامنه‌ای، خ آیت الله فکور
کاروان‌سرای ارجنان اردکان شهرستان اردکان، بخش مرکزی، روستای ارجنان
خانه صباغیان اردکان اردکان، خ آیت الله خامنه‌ای، محله چرخاب،
حسینیه کوچک عقدا اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، شهر عقدا
آب‌انبار طالب اردکان شهرستان اردکان، تقاطع بلوار آیت الله خامنه‌ای، خ آیت الله فکور
برج ارجنان اردکان شهرستان اردکان، بخش مرکزی، روستای ارجنان
آب‌انبار حاج آقا امام اردکان شهرستان اردکان، بلوار شهید بهشتی، کوچه جنب مسافربری مظلوم
گرمابه آخوند اردکان اردکان، کوچه شهید عاصی زاده، کوچه محمد علی شاکر، بازارچه مزرعه سیف
خانه نجاتی اردکان اردکان، خ آیت الله خامنه‌ای، میدان چرخاب، کوچه بنی‌هاشمی، پ ۲۹
خانه حسن دربندیان اردکان اردکان، خ آیت الله خامنه‌ای، حسینیه چرخاب، دربندمحمد تقی (ستایی)
آش خانه شمسی اردکان اردکان، خ آیت الله خامنه‌ای، محله چرخاب، کوچه بنی‌هاشم
آب‌انبارحاج احمد اردکان اردکان، میدان بسیج، محله چرخاب
خانه قاسم‌هاتفی اردکان اردکان، خ آیت الله خامنه‌ای، خ آیت الله فکور
آب‌انبارچاوش اردکان اردکان، ابتدای خ صدرآباد، روبروی کتابخانه عمومی آیت الله فاضل اردکانی
خانه‌هاشمی اردکان اردکان، خ آیت الله خامنه‌ای، محله چرخاب، میدان بنی‌هاشمی، دربندپارسا (بنی‌هاشمی)
آب‌انبار حاج صادق اردکان اردکان، انتهای خ امام خمینی
دربند حکیم‌باشی اردکان اردکان، خ خامنه‌ای، مجاورمسجد جامع
خانه حسن‌هاتفی اردکان اردکان، خ آیت الله خامنه‌ای، کوچه حائری، پ ۵۲
خانه فتوحی اردکان اردکان، میدان بسیج، کوچه شهیدحاجی احمدی، روبروی مسجد چرخاب، پ ۲
آب‌انبار بهادش‌آباد اردکان اردکان، کشتخوان، محله بهادش آباد
خانه حسین مظلوم اردکان اردکان، خ امام ره، خ حائری، محله تیران، کوچه آب انبار علی نقی
خانه فاطمه حائریان اردکان اردکان، محله چرخاب، خ آیت الله خامنه‌ای، کوچه محله زیرده
خانه یاسینی اردکان اردکان، خ امام خمینی، کوچه مینائی، دربندیاسینی، پ ۷۹
خانه احمد شاکر اردکان اردکان، خ آیت الله خامنه‌ای، داخل میدان، پ ۲۱
خانه سعیدی اردکان اردکان، خ امام خمینی (ره)، کوچه ضیائی
خانه قدیمی شمسی اردکان اردکان، محله چرخاب
خانه مهدی آسائی اردکان اردکان، خ امام خمینی، کوچه ضیائی، پ ۳
آب‌انبار شیرو خط اردکان شهراردکان، کشتخوان، محله شور آباد
خانه بیطرف اردکان شهراردکان، میدان بسیج، کوچه شهید حاج احمدی، کوچه ضیائی، پ ۱۶
برج حاجی نوت اردکان شهراردکان، کشتخوان، محله مهدی‌آباد
آب‌انبار توسلی اردکان شهراردکان، خ میرداماد، کوچه برج علی بیگ، جنب تکیه محله علی بیگ
خانه فتوحی اردکان شهراردکان، خ خامنه‌ای، ناحیه ۳، کوچه شماره ۱۴، پلاک ۶۷
دبیرستان شرف اردکان شهر اردکان، خ امام خمینی، خ ملاعارف
خانه افخمی اردکان شهراردکان، خ آیت الله فکور
آب‌انبار سلامت اردکان شهرستان اردکان، بخش مرکزی، روستای شریف‌آباد
آب‌انبار گشتاسب اردکان شهرستان اردکان، روستای شریف‌آباد
خانه جهان بانی اردکان شهر اردکان، محله چرخاب، خانه جهان بانی
خانه علی اکبر شاکر اردکان شهر اردکان، خ خامنه‌ای، ک خراسانی، ک شهید فتاحی، پ ۳
خانه معصومه دهقان اردکان شهر اردکان، خ آیت الله فکور، محله تیران، بن‌بست محتسبی، پ ۵۳
خانه محمد علی متقی اردکان شهراردکان، میدان بسیج، ک شهید حاجی احمدی، ک ضیایی
خانه محمد میرشمسی اردکان شهر اردکان، خ خامنه‌ای، ک خراسانی، پ ۶۵
خانه دکتر محبوبی اردکان شهر اردکان، محله چرخاب، جنب حسینیه بنی‌هاشمی
خانه شعبانعلی اخوتیان اردکان شهر اردکان، بلوار آیت الله خامنه‌ای، ک جنب آب انبار حاجی علی نقی، پلاکهای ۹ و ۵۵
خانه عباس ابو محمدی اردکان شهر اردکان، محله تیران، خ آیت الله فکور
آب‌انبار خدابخش اردکان شهر اردکان، خ امام خمینی، خ دکتر شریعتی، بن‌بست شماره ۲۱، مجاور پ ۳
چاپارخانه عقدا اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان عقدا، خ رباط ابوالقاسم رشتی، جنب رباط اداره پست عقدا
خانه اقبال اردکان شهر اردکان، بلوار آیت الله خامنه‌ای، دربند اقبال
خانه شفیعی اردکان شهر اردکان، خ آیت ا… خامنه‌ای، خ آیت ا… فکور، ک شماره ۵۴۶، بن‌بست شهید عباس پور، پلاک ۳۶ و ۵۵۶
خانه محمد دایی زاده اردکان شهر اردکان، کوی خراسانی، کوچه رفیعی، پلاک ۴۳
خانه عبدالخالق کهفی اردکان شهر اردکان، خ امام خمینی، خ سینا، بن‌بست کهفی، پلاک ۶۴
خانه حسن فتوحی اردکان شهر اردکان، محله چرخاب، کوچه خاتمی (مجد)، پلاک۹۶
خانه احمد خانی اردکان شهر اردکان، خ شهید قانعی، جنب مسجد جامع اردکان، پلاک ۴۰
حمام زنانه کوشکنو اردکان شهرستان اردکان، محله کوشکنو، گرمابه کوشکنو
مازاری سنایی اردکان شهرستان اردکان، بلوار آیت الله خامنه‌ای، محله کوشکنو
قلعه سروعلیا اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان نارستان، روستای سروعلیا
کاروان‌سرای اله‌آباد اردکان شهرستان اردکان، بخش خرانق، دهستان اله آباد، روستای اله آباد
کاروان‌سرای ریزو اردکان شهر اردکان، کیلومتری ۱۲۵ جاده یزد، مشهد، غرب جاده، مجموعه ریزو
قلعه الله‌آباد اردکان شهرستان اردکان، بخش خرانق، دهستان اله آباد، روستای اله آباد
خانه رستم بلیوانی اردکان شهر اردکان، شریف‌آباد، کوچه شهید مروتی، پلاک ۳۱
آب‌انبار مجد العلماء اردکان شهر اردکان، محله چرخاب، ابتدای کوچه مجد (خاتمی)، آب انبار مجد العلماء
آب‌انبار سلطان اردکان شهر اردکان، محله چرخاب، آب انبار سلطان
آب‌انبار جنت‌آباد اردکان شهر اردکان، جاده سنتو، خیابان عباسی
آب‌انبار توت اردکان شهرستان اردکان، بخش خرانق، دهستان زرین، روستای توت
قلعه چاه نو اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان عقدا، کیلومتری ۱۷ جاده نائین، مجموعه چاه
آب‌انبار شماره یک چاه نو اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان عقدا، کیلومتری ۱۰جاده نائین، مجموعه چاه نو
آب‌انبار حاجی خدیجه اردکان شهر اردکان، محله قملاق
آب‌انبار چاه ریگ اردکان شهر اردکان، محدوده چاه ریگ
کاروان‌سرای توت اردکان شهرستان اردکان، بخش خرانق، دهستان زرین، روستای توت
آب‌انبار حاج میر حسین اردکان شهر اردکان، صدرآباد، جنب دبیرستان شاکر
آب‌انبار علی حاجی غلام اردکان شهر اردکان، روبروی قبرستان
آب‌انبار کهنه اردکان شهر اردکان، بلوار آیت ا… خامنه‌ای، خ میرداماد، ک برج علی بیگ
آب‌انبار حوض گور اردکان شهر اردکان، محدوده رباط گور
آب‌انبار جلیل آقا اردکان شهر اردکان، خیابان سعدی
حسینیه سفلی اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان عقدا، روستای هفتادر، محله سفلی
حسینیه مزرعه نو اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان نارستان، روستای مزرعه نو
مسجد کچیب اردکان شهر اردکان، بلوار آیت ا… خامنه‌ای، کوچه دبیرستان آیت ا… خاتمی
خانه حکیم‌باشی اردکان خ شهید قانعی، محله بالاده، ک مسجد جامع، دربند حکیم‌باشی
آب‌انبار حاج عبدالغفور اردکان شهرستان اردکان، بخش مرکزی، دهستان فهرج، روستای فهرج
آب‌انبار قملاق اردکان شهر اردکان، بلوار آیت اله خامنه‌ای، ابتدای خ شهید بوستانی، ک قملاق
حسینیه علیا اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان هفتادر، روستای هفتادر، محله علیا
قلعه اصیل اردکان شهر اردکان، کشتزار اصیل
خانه فرید اردکان شهر اردکان، بلوار آیت الله خامنه‌ای، محله چرخاب، ک شهید حاج احمدی، روبروی آب انبار حاج احمد
آب‌انبار مرز بان اردکان شهرستان اردکان، بخش مرکزی، خیابان شهید باهنر، کوچه شماره ۳۶، مجاور پلاک ۶۳۱
مسجد چادک اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان هفتادر، روستای هفتادر، محله سفلی
آب‌انبار محله چرخاب اردکان شهر اردکان، محله چرخاب، ک آیت الله خاتمی
آب‌انبار شیر حسین اردکان شهر اردکان، محله بازار نو، جنب حسینیه
آب‌انبار خدا مراد اردکان شهر اردکان، کشتزارهای عصمت
آب‌انبار اردشیری اردکان شهر اردکان، کشتزارهای عصمت
آب‌انبار شهریار اردکان شهر اردکان، بخش عقدا، دهستان عقدا، روستای هفتادر، محله صدر
آب‌انبار هفتادر اردکان شهر اردکان، بخش عقدا، دهستان عقدا، روستای هفتادر
آب‌انبار آسیاب شفیع‌آباد اردکان شهر اردکان، بلوار آیت الله خاتمی، تقاطع جاده ترانزیت
آب‌انبار چهاربازار اردکان شهراردکان، کشتزار زردک
خانه حاج ابوطالب اردکان شهر یزد، بلوار آیت ا… خامنه‌ای، کوچه کردیها
کاروانسرای چاه ریگ اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان نارستان، روستای چاه ریگ
برج چاه ریگ اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان نارستان، روستای چاه ریگ
آب‌انبار حاجی شیخ اردکان شهر اردکان، جاده سنتو، جنب صنایع چوب و فلز (چوفا)
محوطه قلعه خاکی ۳ اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان نارستان، مجموعه چاه ریگ
محوطه قلعه خاکی ۲ اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان نارستان، مجموعه چاه ریگ
محوطه قلعه خاکی ۱ اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان نارستان، مجموعه چاه ریگ
آب‌انبار حوض چهارفرسخ اردکان شهرستان، اردکان، بخش خرانق، ۱۷۰ کیلومتری جاده یزد به مشهد، ۱۰۰ م شرق جاده
آب‌انبار دق اردکان شهرستان ارکان، بخش مرکزی، کشتزار اصیل
آب‌انبارهای زردگ اردکان شهرستان اردکان، بخش مرکزی، محله زردگ
بازارچه علی بیک اردکان شهر اردکان، خیابان میرداماد، کوی علی بیک
ساباط صداقت اردکان شهر اردکان، محله میدان سنگ
آب‌انبار آقا شمس اردکان شهر اردکان، محله بازارنو
مسجد جامع هفتادر اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان هفتادر، روستای هفتادر، محله سفلی
آب‌انبار حاج محمدرضا اردکان شهر اردکان، خیابان باهنر
آب‌انبار سعید اردکان شهر اردکان، محله دروازه سیف
آب‌انبار میدان سنگ اردکان شهر اردکان، بلوار آیت اله خامنه‌ای، خ شهید قانعی
برج حاج ابوالقاسم اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان هفتادر، روستای هفتادر، روستای هفتادر، محله علیا
خانه شیرین اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان هفتادر، روستای هفتادر، محله سفلی
خانه اسماعیل رفیعی اردکان شهرستان عقدا، بخش عقدا، شهر عقدا، محله شمس
خانه قاضی جلال الدینی اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان هفتادر، روستای هفتادر، محله سفلی
مکتب خانه حاجی فاطمه خانم اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان هفتادر، روستای هفتادر، محله سفلی
خانه حاجی ابراهیم اردکان شهرستان اردکان، بخش عقدا، دهستان هفتادر، روستای هفتادر، محله حاج آقا

بافق

توضیحشهرمکان
امامزاده عبدالله بافق ورودی شهر بافق از سمت یزد
مسجد جامع بافق و مدرسه علمیه بافق محله قدیمی بافق خ مسجد جامع
کاروان‌سرای خان پنج بافق کنارجاده قدیمی یزد، بافق
تپه قاضی میر جعفر بافق شرق شهرستان بافق
گرمخانه مسجد جامع مهاباد بافق مرکز شهر بهاباد، مجاور خ اصلی شهر
کاروان‌سرای جنب میدان خان بافق شهرستان یزد، بافق، میدان باق
حسینیه حوض قاضی‌ها بافق شهرستان یزد، بافق، خ مسجد جامع، حسینه، حوض قاضی‌ها
باغ تیتو بافق بافق، بلوار امام حسین، کوی حوض آقا محمد تقی
برج مبارکه بافق شهرستان بافق، کشتخوانهای روستای مبارکه
حمام قلعه بافق شهرستان بافق، بخش بهاباد، حمام قلعه، جنب مسجد جامع بهاباد
برج حاجی‌آباد بافق شهرستان بافق، بخش بهاباد، روستای حاجی‌آباد
آب‌انبار حاجی‌آباد بافق شهرستان بافق، بخش بهاباد، روستای جاجی آباد
حمام حاجی‌آباد بافق شهرستان بافق، بخش بهاباد، روستای حاجی‌آباد
قلعه باقرآباد بافق شهرستان بافق، روستای باقرآباد
آسیاب باقرآباد بافق شهرستان بافق، روستای باقرآباد
دینگ خانه باقرآباد بافق شهرستان بافق، روستای باقرآباد
خانه وحشی بافقی بافق شهربافق، خ مسجد جامع، میدان خان
حسینیه کاکامیر بافق شهربافق، خ شیخ محمد تقی بافق، کوچه شهید متولی
حسینیه و آب‌انبار بازو بافق شهربافق، خ شیخ محمد تقی بافقی، کوچه شهید زینلی، کوچه سید محسن میر سلیمانی
آسیاب فاضلیه بافق شهرستان بافق، بخش مرکزی، روستای فاضلیه
حسینیه قنبریه بافق شهربافق، خ محمدیه، ک قنبریه
حمام کاکامیر بافق شهربافق، خ شیخ محمدتقی بافقی، کوچه شهید متولی
زیارتگاه پیرمراد بافق شهربافق، خ شیخ محمد تقی بافقی
برج باقرآباد بافق شهرستان بافق، بخش مرکزی، روستای باقرآباد
برج برکوئیه بافق شهرستان بافق، بخش مرکزی، روستای برکوئیه
برج شیطور بافق شهرستان بافق، بخش مرکزی، روستای شیطور
آب‌انبار آقا محمد تقی بافق شهربافق، بلوار امام علی (ع)، امام علی ۶ (کوچه خلوت سلمان، کوچه شهید قنبری زاده
آب‌انبار و نمازخانه پای پتک بافق شهر بافق، خ مسجد جامع، کوچه شهید باقری، آب انبار و نمازخانه پای پتک
ساباط قلعه بافق شهربافق، خ محمد تقی بافقی، محله قلعه
ساباط مسجد جامع بافق شهر بافق، خ مسجد جامع، جنب مسجد جامع
قلعه شهرآباد بافق شهر بافق، کمربندی بهاباد، جنب پمپ بنزین لطفی
باغ حمص بافق شهر بافق، ک پشت فرمانداری، خانه حمص (روبروی باغ عمارت)
حسینیه و نمازخانه خواجه‌ها بافق شهر بافق، میدان امامزاده عبدالله، ک شهید بهشتی، ک خواجه‌ها
برج چاه خور بافق ۵۵ کیلومتری جاده یزد به بافق، مجاور ریل قطار، منطقه چاه خاور
آب‌انبار خانیا بافق شهر بافق، خ مسجد جامع، ک دفتر امام جمعه بافق
آب‌انبار کاکامیر بافق شهر بافق، خ شهید محمد تقی بافقی، ک شهید متولی
قلعه چوگان بافق شهرستان بافق، کیلومتری ۷۵ جاده بافق، بهاباد، ابتدای جاده فضل‌آباد
قلعه ده عسگر بافق شهرستان بافق، بخش بهاباد، دهستان آسفیج، روستای ده عسکر، کوچه عبداللهی، قلعه ده عسکر
برج حاجی ملا زینل بافق شهرستان بافق، بخش بهاباد، دهستان آسفیج، روستای ده عسگر، برج حاجی ملا زینل
آب‌انبار قلعه بافق شهر بافق، خ شهید محمد تقی بافقی، محله قلعه
میدان خان بافق شهر بافق، بخش مرکزی، جنب امامزاده عبدالله، میدان خان
باغ عمارت بافق شهر بافق، منطقه پشت فرمانداری
آب‌انبار حوض رحیم بافق شهر بافق، ابتدای خیابان مهدیه

تفت

توضیحشهرمکان
گنبد شیخ جنید تفت روستای توران پشت
مسجد شاه‌ولی تفت شهر تفت میدان امام خیابان ساحلی
قدمگاه فراشاه تفت در کنار جاده تفت به ده شیر
مجموعه تاریخی شیخ علی بلیمان تفت واقع در دهکده بیداخوید یزد
مجموعه امام شاه ولی، مسجد و بقعه و نخل تفت  
کاروان‌سرای دهشیر تفت کنار روستای دهشیر
مسجدحاج حضرت امامزاده سیدشمس الدین بناک تفت روستای بنادک سادات، شهرستان تفت، بخش مرکزی
قلعه حسین‌آباد شفیع پور تفت بخش نیرروستای حسین ابادشفیع پور
مسجد قدیمی توران پشت تفت بخش نیر، ۶۰ کیلومتری خارج شهر تفت، روستای توران
سنگ نبشته‌ها و نقوش روی سنگ تفت جاده یزد، شیراز ۳ ک روستای دهشیر
عمارت و باغ نمیر صدری تفت خ امام خمینی (ره) محله باغ گلابدان
گورستان توران پشت تفت ۶۰ کیلومتری جنوب شهرستان تفت، ضلع شرقی روستای تئران پشت
مجموعه بیدستان توران پشت تفت شهرستان تفت، دهستان دهشیر، روستای بیدستان
دخمه زرتشتیان تفت یزد، شهرستان تفت، روستای چم
سنگ‌نگاره‌های رمه کوه نصرآباد تفت یزد، شهرستان تفت، بخش نصرآباد، روستای مهدی‌آباد، دامنه رمه کوه
آب‌انبار برسویه تفت شهر تفت، خیابان امام خمینی (ره)، ابتدای کوچه برسویه جنب ساختمان سپاه پاسداران، آب انبار برسویه
امامزاده عبدالله بن طیار تفت شهرستان تفت، روستای بنافت دیزه
زیارتگاه پیربابا شرف‌الدین تفت شهر تفت، خیابان امام خمینی (ره)، روبروی بیمارستان شهید بهشتی
آب‌انبار شاه علی تفت شهرستان تفت، خیابان آموزش و پرورش، جنب حسینیه گرمسیری
آب‌انبار پیر بابا شرف‌الدین تفت شهر تفت، مجاور خیابان امام خمینی (ره)، جنب آستان شرف الدین، روبروی بیمارستان شهید بهشتی
آب‌انبار روستای زین‌آباد تفت شهرستان تفت، جاده ترانزیت (یزد، تفت) روستای زین‌آباد
گورستان قدیمی شواز تفت شهرستان تفت، بخش نصرآباد، روستای شواز
سنگ‌نگاره‌های دره گنج تفت شمال غرب شهرستان تفت، دره گنج
سنگ‌نگاره‌های هس بخته شواز تفت شهرستان تفت، روستای هس بخته شواز
آتشکده و مدرسه مبارکه تفت شهرستان تفت، جاده یزد، تفت روستای مبارکه
باغ علی نقی خان تفت تفت، محله ده نو
آب‌انبار باغ گلابدان تفت تفت، خیابان شهدا
مسجد قدمگاه تفت تفت، خ جمهوری اسلامی، محله گرمسیر
حسینیه باغ گلابدان تفت تفت، خیابان شهدا، محله باغ گلابدان
حمام شوده تفت تفت، محله شوده
حمام باغ گلابدان تفت تفت، خیابان شهدا، محله باغ گلابدان
مدرسه علمیه جعفری تفت تفت، خ جمهوری اسلامی، محله گرمیسر
خانه شیخ‌الاسلامی تفت تفت، خیابان ۲۲بهمن، خ ۱۲بهمن، محله پاچنار
مسجد ملاحیدر تفت تفت، خیابان جمهوری اسلامی، محله گرمسیر
خانه رزاقیان تفت تفت، خیابان جمهوری اسلامی، محله گرمسیر، جنب مسجد ملا حیدر
آب‌انبار چهار بادگیری تفت تفت، خیابان ۲۲ بهمن، محله دربند میرزا
حسینیه محله گرمسیر تفت تفت، خیابان جمهوری اسلامی، محله گرمسیر
حمام دربند میرزا تفت تفت، محله دربندمیرزا
خانه انتظاری تفت تفت، محله راحت آباد، خ اتحاد، جنب کوچه گلریز، پ ۸
مسجد جامع طزرجان تفت شهرستان تفت، بخش مرکزی، دهستان شیرکوه، روستای طزرجان
خانه ترقی تفت تفت، محله راحت آباد، خ اتحاد، روبروی کوچه دلشاد
باغ و عمارت حافظی تفت شهرستان تفت، بخش مرکزی، روستای طزرجان، محله باغ بهشت
آسیاب سرده تفت شهر تفت، خ امام خمینی، محله سرده
آتشکده سرده تفت شهر تفت، محله سرده
خوابگاه آموزش و پرورش تفت شهر تفت، محله راحت آباد
مدرسه راحت‌آباد تفت شهر تفت، محله راحت آباد
آب‌انبار بازار امام تفت شهر تفت، بازار امام
آب‌انبار باغ مورتین تفت شهر تفت، محله گرمسیر
حسینیه حسینی تفت شهر تفت، محله حسینی
مسجد غریب تفت شهر تفت، شمال انتهای جاده کمربندی تفت به ابرکوه
مسجد غیاث‌آباد تفت شهرتفت، محله غیاث آباد
مسجد چهارده معصوم تفت شهر تفت، محله سرده
مسجد شوده سفلی تفت شهر تفت، محله شوده سفلی (بازار امام)
آب‌انبارسلطان‌آباد تفت شهر تفت، محله سلطان آباد
دبستان خدابخش چم تفت شهرستان یزد، جاده یزد، تفت، روستای چم، مجاور آتشکده چم
آب‌انبار صیف الدین تفت شهرستان تفت، ۵ کیلومتری جاده ابرکوه
غار اسلامیه تفت شهرستان تفت، بخش مرکزی، دهستان پیش کوه، روستای اسلامیه، ۳۰ کیلومتری شرق اسلامیه
مسجد و حسینیه نصرآباد تفت شهرستان تفت، بخش مرکزی، دهستان نصرآباد، روستای نصرآباد، خ اصلی، ک مسجد جامع و حسینیه
کاروان‌سرای اعلایی تفت شهر تفت، میدان شاه ولی
مسجد جامع اسلامیه تفت شهرستان تفت، بخش مرکزی، دهستان پیشکوه، روستای اسلامیه، محور تاریخی
آتشکده چم تفت شهرستان تفت، بخش مرکزی، روستای چم
قلعه اردان تفت شهرستان تفت، بخش مرکزی، دهستان دهشیر، روستای اردان
خانه داد تفت شهرتفت، محله غیاث آباد
آرامگاه شیخ عزالدین داوود تفت شهرستان تفت، بخش مرکزی، دهستان نصرآباد، روستای نصرآباد
آرامگاه چهل دختران تفت شهرستتان تفت، بخش مرکزی، دهستان توران پشت، روستای توران پشت
خانه باغ کاکا تفت یزذ، تفت، بخش مرکزی، خ آیت الله کاشانی، ابتدای کوچه بوعلی، پلاک دو شهرداری و آب ۳۶۳، خانه باغ کاکا
آرامگاهی شخصیت گمنام تفت شهرستان تفت، روبروی پلیس راه اتوبان یزد، تفت
مسجد باغ گلابدان تفت شهر تفت، محله باغ گلابدان
باغ صدری فیض‌آباد تفت شهرستان تفت، بخش مرکزی، دهستان پیشکوه، روستای فیض آباد
باغ صدری محمدآباد تفت شهرستان تفت، بخش مرکزی، دهستان پیشکوه، روستای محمدآباد، روبروی مسجد اعظم روستا، باغ صدری
باغ مظفری تفت شهرستان تفت، بخش مرکزی، دهستان پیشکوه، روستای اسلامیه، ک مسجد فاطمیه، انتهای کوچه
حسنیه شواز تفت شهرستان تفت، بخش مرکزی، دهستان نصرآباد، روستای شواز
حمام طزرجان تفت شهرستان تفت، بخش مرکزی، دهستان شیرکوه، روستای طزرجان، کوی طالقانی
قلعه رشکوئیه تفت شهرستان تفت، بخش نیر، دهستان گاریزات، روستای رشکوئیه
باغ فرهنگ تفت شهرستان تفت، بخش مرکزی، دهستان شیرکوه، روستای طزرجان، خ فرهنگ، حسینیه بزرگ طزرجان

خاتم

توضیحشهرمکان
آرامگاه شیخ عبداله مروست کنار میدان ورودی شهر از طریق هرات
آرامگاه شیخ بهاءالدین مروست روستای مبارکه
قلعه‌هاشم‌آباد خاتم شهرستان خاتم، جاده قدیم یزد به اصفهان ۷۰ کیلومتری روستای ندوشن، روستای‌هاشم‌آباد
قلعه محمد باقری هرات خاتم شهرستان خاتم، شهر هرات، خیابان امام خمینی (ره)، روبروی خیابان بنیاد خاتم
رباط یاغمیش (یغمیش) خاتم شهرستان خاتم، جاده قدیم یزد به اصفهان نزدیک شهر هرات، روستای‌هاشم‌آباد
آرامگاه معروف به شیخ کله پریده خاتم شهرستان خاتم، شهر هرات، روستای چاهک
قلعه همدان خاتم شهرمروست، مزرعه همدان
قلعه تقی‌آباد خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان
قلعه مبارکه خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، روستای مبارکه
قلعه کوشک خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان
قلعه جوادآباد خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان، شمال شرق مروست
قلعه قاسم‌آباد خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، روستای قاسم‌آباد
مسجد حاجی قاسم خاتم شهر مروست، بافت تاریخی، محله آهنگر خانه
قلعه عشرت‌آباد خاتم شهرستان خاتم، شمال شرق بخش مروست، دهستان هرابرجان
گنبدی خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، بافت تاریخی شهر مروست
خانه وقفی خاتم شهرستان خاتم، بخش مرکزی، شهر مروست، مقابل مسجد جامع
مسجد جامع احمد خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان، روستای ترکان
کوه نقارخانه خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، شهر مروست
برج اداره خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان، روستای هرابرجان
قلعه سیدآباد خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، شهر مروست، مزرعه سیدآباد
برج نصرالله خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان، روستای ترکان، محله علی ملا علی‌ها
حسینیه میان ده ترکان خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان، روستای ترکان، محله وسط (میان ده)
مسجد جلال خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان، بافت قدیم روستای ترکان، محله حاجی علی‌ها
مسجدکربلائی محمدهاشم خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان، روستای ترکان
خانه رسولی‌ها خاتم شهرستان خاتم، بخش مرکزی، دهستان فتح‌آباد، روستای فتح‌آباد
کاروان‌سرای شعبه خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، شهر مروست، کنار قلعه تاریخی مروست
مسجدهاشم‌آباد خاتم شهرستان خاتم، بخش مرکزی، دهستان فتح‌آباد، روستای‌هاشم‌آباد
مسجد رحمت‌آباد خاتم شهرستان خاتم، بخش مرکزی، دهستان فتح‌آباد، روستای رحمت آباد
قلعه حسین‌آباد هرات خاتم شهرستان خاتم، بخش مرکزی، دهستان فتح‌آباد، روستای حسین‌آباد
محوطه چاهک خاتم شهرستان خاتم، بخش مرکزی، دهستان چاهک، جنوب و جنوب شرقی روستای چاهک
آرامگاه شریف السادات خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان، روستای ترکان
خانه میرزا احمد دهقان خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، شهر مروست، بافت تاریخی مروست، محله دهقانی‌ها
برج علی‌آباد خاتم شهرستان خاتم، بخش مرکزی، دهستان فتح‌آباد، روستای علی‌آباد
برج میان ده ترکان خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان، روستای ترکان، محله میان ده
چهارصفه محمد صالح خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، شهر مروست، بافت تاریخی
حسینیه هرابرجان خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان، روستای هرابرجان
حمام مبارکه خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان، روستای هرابرجان
قلعه حسن‌آباد خاتم شهرستان خاتم، بخش مرکز ی، دهستان فتح‌آباد، روستای حسن‌آباد
مسجد جامع هرابرجان خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان، روستای هرابرجان
قلعه محمد کریم خان خاتم شهرستان خاتم، بخش مرکزی، شهر هرات، محله تاج آباد
قلعه صاحب خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان، ۵ کیلومتری شهر مروست، کنار جاده مروست به یزد
بالاخانه و ساباط اکبر غلامحسین خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان، روستای ترکان
خانه محمد ابراهیم صداقت خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان، روستای ترکان
خانه کربلائی رمضان یزدانی خاتم شهرستان خاتم، بخش مروست، دهستان هرابرجان، روستای ترکان
قلعه ملکی خاتم شهرستان خاتم، بخش مرکزی، شهر هرات، خیابان شهید بهشتی، کوچه ملکی
خانه دکتر صالحی خاتم شهرستان خاتم، بخش مرکزی، شهر هرات، خ امام خمینی (ره)، خ نشاط، خ صاحب الزمان (عج)
برج سیاهوئیه خاتم شهرستان خاتم، بخش مرکزی، دهستان فتح‌آباد، روستای سیاهوئیه

اشکذر

توضیحشهرمکان
بقعه شاه محمود و مسجد بندرآباد اشکذر روستای بندر آباد
مجموعه حجت‌آباد وزیر اشکذر آبادی حجت آباد وزیر
آسیاب‌آبی اشکذر اشکذر ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد
حسینیه سفلی ندوشن اشکذر بخش مرکزی دهستان ندوشن
مسجد جامع ندوشن اشکذر بخش مرکزی دهستان ندوشن
مسجد آمنه گل ندوشن اشکذر اشکذر دهستان ندوشن
مسجد ریگ مجومرد اشکذر روستای رضوان شهر
کاروان‌سرای شمسی اشکذر بخش رستاق، واقع در روستای شمس
سید تاج الدین ابراهیم‌آباد (گنبد تاج) اشکذر بخش رستاق، روستای ابراهیم آباد
قلعه ابراهیم‌آباد رستاق اشکذر واقع درمرکز روستای ابراهیم آباد رستاق
قلعه سفید ندوشن اشکذر دهستان ندوشن
مسجد حاجی رجب علی اشکذر اشکذر محله توده شهر اشکذر مرد
تپه‌های شمسی اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای شمسی
آب‌انبار هفت بادگیر عصرآباد اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای عصر آباد
آب‌انبار وسط روستای صدرآباد اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای صدر آباد، جنوب خیابان امام خمینی (ره)
بقعه شیخ زین‌الدین علی خاموش اشکذر شهرستان اشکذر، شهر ندوشن
امامزاده ماهیک اشکذر شهرستان اشکذر، شهر ندوشن
آرامگاه امامزاده میرحسن بن سعیدشهید اقلیدی اشکذر شهرستان اشکذر، روستای حاجی‌آباد رستاق
یخچال بندرآباد اشکذر شهرستان اشکذر، روستای بندر آباد
آب‌انبار اله‌آباد اشکذر شهر اشکذر، اله آباد زارچ
آب‌انبار صحرایی محمدآباد اشکذر شهرستان اشکذر، ندوشن، دشت جوی نو، مجاور مزرعه محمدآباد
حمام قلعه ندوشن اشکذر شهرستان اشکذر، شهر ندوشن، محله قلعه
خانه وکیلی اشکذر شهرستان اشکذر، دهستان ندوشن، محله قلعه
چهاردری (چهارطاق) اشکذر شهرستان اشکذر، شهر ندوشن، مجاور بقعه شیخ علی خاموش
دخمه اله‌آباد رستاق اشکذر شهرستان اشکذر، اله آباد رستاق، در مجاورت جاده ترانزیت (یزد، میبد) بالاتر از کارخانه گچ
برج و دروازه‌های ندوشن اشکذر شهرستان اشکذر، شهر ندوشن، پیرامون بافت قدیمی
آب‌انبار هفت بادگیری حسین‌آباد اشکذر شهرستان اشکذر، بخش اشکدز، روستای حسین‌آباد، انتهای جنوبی بخش مسکونی
خانه کلانتری ندوشن اشکذر شهرستان اشکذر، شهر ندوشن، محله قلعه
بافت تاریخی روستای ندوشن اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضر آباد، روستای تاریخی ندوشن
حمام ملانوری اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، روستای شمسی
آب‌انبار حاجی حسین اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، کشتخوان روستای شمسی
مسجد حاجی میرآب اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای شمسی
مسجد حاج حسن صفی اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای شمسی
آب‌انبار حاج حسن صفی اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، روستای شمسی
حسینیه قدیم و جدید حاج حسن صفی اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای شمسی
مسجد میرزا تقی اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، روستای شمسی
خانه محمود ملانوری اشکذر شهرستان اشکذر، روستای شمسی، کوچه حسینیه کوچک
بالاخانه قصاب اشکذر ندوشن، جنب مسجد جامع
خانه آقا کوچک اشکذر ندوشن، محله قلعه
برج عبد الحسین اشکذر ندوشن، محله قلعه
خانه قلعه‌ای‌ها اشکذر ندوشن، محله قلعه
خانه محمد حسنی‌ها اشکذر ندوشن، محله قلعه
آب‌انبار میدادان اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، ندوشن، محله قلعه، جنب حسینیه علیا
خانه کلانتری اشکذر شهرستان اشکذر، ندوشن، محله قلعه
خانه طباطبائی انارک اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، ندوشن، محله قلعه، جنب امامزاده مامانیک
خانه حاجی خان اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضر آباد، ندوشن، محله قلعه
برج حاجی جلال اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، ندوشن، بین کشتزارهای شرقی وبافت تاریخی ندوشن
آب‌انبار بوستان اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضر آباد، ندوشن، کشتزارهای شرقی بافت تاریخی
برج شماره ۳ اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، ندوشن، خیابان سجاد، روبروی پارک شهر
آب‌انبار خرمن زار اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضر آباد، ندوشن، کشتزارهای شرقی بافت تاریخی ندوشن
خانه جلالی اشکذر شهرستان اشکذر، ندوشن، محله قلعه
برج نعمت اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضر آباد، ندوشن، محله نعمت‌آباد
دربند سر پل خواجه اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، ندوشن، محله جولان
آب‌انبار سکینه اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، ندوشن، محله قلعه، جنب مسجد قلعه
برج سنگی اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، ندوشن، محله زیر باغ
برج کرخانه اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضر آباد، ندوشن، محله کرخانه
خانه حاجی صادق اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، ندوشن، محله قلعه، جنب مسجد قلعه
آب‌انبار مریضان اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، ندوشن، محله شیخیها، کوچه حاجی لار
محوطه ذووه اشکذر شهرستان اشکذر، شهر ندوشن، مراتع ذووه
برج چهاردر اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضر آباد، شهر ندوشن، کشتزارهای شرقی بافت تاریخی
آب‌انبار امامزاده اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضر آباد، شهر ندوشن، جنب امامزاده مامانیک
خانه سرهنگ احمدی اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضر آباد، شهر ندوشن، محله قلعه
برج حیدر سلیمانی اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، محله بال گذر
قلعه صدرآباد اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، دهستان ندوشن، روستای صدرآباد
آب‌انبار قلعه شمسی اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای شمسی
قلعه هفتهر اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، دهستان ندوشن، روستای هفتهر
حسینیه سورک اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، دهستان سورک، روستای سورک
حمام توده اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، محله توده
آب‌انبار خانم جان اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای عزآباد
چاپارخانه همت‌آباد اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای همت‌آباد
مسجد سر پل خواجه اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، محله قلعه
تکیه سرپل خواجه اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، محله قلعه
حسینیه هفتهر اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، دهستان هفتهر، روستای هفتهر
آب‌انبار سرحوض اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای عزآباد
مسجد جامع رضوانشهر اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای رضوانشهر
قلعه عزآباد اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای عزآباد
حمام حسن‌آباد اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، دهستان ندوشن، روستای حسن‌آباد
مسجد جامع هفتهر اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، دهستان ندوشن، روستای هفتهر
هشتی حسینیه علیا اشکذر شهر ندوشن، محله علیا، حسینیه علیا
برج دوست اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، محله جولان
آب‌انبار هفتهر اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، دهستان ندوشن، روستای هفتهر
آب‌انبار فاطمه رحمانی اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکز ی، دهستان رستاق، روستای ابراهیم‌آباد
مسجد سرحوض اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای عزاباد
آسیاب‌آبی توده اشکذر شهر ندوشن، محله علیا
تپه آسنکلانی اشکذر شهرستان ندوشن، بخش خضرآباد، دو کیلومتری شمال غربی شهر ندوشن
خانه‌هادیها اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، محله فرداب
خانه و دربند دکتر قوه اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، محله سودک، انتهای دربندقوه
خانه تقوی اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، محله فرداب
مسجد جامع صدرآباد اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای صدرآباد
محوطه تاریخی خمسیان اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، دهستان ندوشن، حومه شمال شرقی روستای خمسیان
خانه نداف زاده اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، شهر اشکذر
خانه آقا نورموسوی اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، محله جولان
خانه حسین جعفری اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، محله علیا
خانه عزیز نظری اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، محله جولان
خانه جلیل طباطبائی اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، محله زیر باغ
قلعه حسن‌آباد اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای حسن‌آباد
خانه خوانین زاده اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، شهر اشکذر، خ مهدیه، محله باغ بالا، جنب چاه
آب‌انبارهارون اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، ۴ کیلومتری شمال شرقی روستای نیوک
آب‌انبار هفتهر اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، ۱۰ کیلومتری شمال غربی شهر ندوشن
محوطه تاریخی دهنه گله اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، ۱۸ کیلومتری شمال شهر ندوشن
کاروان‌سرای رجو اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، ۳ کیلومتری شرق روستای نیوک
آب‌انبار رجو اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن، ۶ کیلومتری جنوب شرق روستای نیوک
سایت کوره‌ای اشنوبرنچاه اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، شهر ندوشن
محوطه تاریخی داش اشکذر شهرستان اشکذر، بخش خضرآباد، ۱۸ کیلومتری شمال شهر ندوشن
حمام توده اشکذر شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، شهر اشکذر، محله باغستان

طبس

توضیحشهرمکان
مناره کبیر طبس  
مناره مدرسه دومنار طبس  
بقعه امامزاده حسین بن موسی کاظم طبس بخش مرکزی، شهر طبس
محدوده شهر طبس طبس شهرستان طبس، بین‌خ واعظ طبسی وشهیدمحمدمنتظری
باغ گلشن (طبس) طبس  
مزار شیخ ابونصر ایراوه‌ای/ پیر حاجات طبس روستای پیر حاجات، شمال طبس
ارگ طبس طبس بخش مرکزی درسه قسمت غ، ج، ش به، خ جدیدالاحداث
رباط ده محمد طبس ۷۰ کیلومتری شمال طبس
رباط جو خواه طبس روستای جوخواه، از توابع بخش مرکزی
مجموعه رباط خان طبس جنوب غربی شهرستان، جوار روستای رباط خان
سد کریت طبس طبس شهرستان طبس، ۲۸ کیلومتری روستای کریت
مسجد قلعه شماره ۱ طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، روستای هودر
آب‌انبار حوض سفید طبس شهرطبس، اراضی کشاورزی اطراف شهر
آب‌انبار کوچه نارنجی طبس شهرطبس، میدان قدس، آب انبار کوچه نارنجی
آب‌انبار هودر طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، روستای هودر
قلعه حسن‌آباد شجاع طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، روستای حسن‌آباد شجاع
آب‌انبار نجد طبس شهر طبس، بالاتراز میدان امام، مابین میدان طبری و یارین محله
آب‌انبار محله چهارسوق طبس شهرطبس، محله چهارسوق
آب‌انبار شماره یک کریت طبس شهرستان طبس، بخش مرکزی، روستای متروکه کریت
خانه شجاع سنگچولی طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، روستای حسن‌آباد شجاع
خانه باغ غیاثی طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، روستای منصوریه
خانه شماره دو بادام تک طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، مجموعه بادام تک
خانه شماره یک بادام تک طبس شهرستان طبس، دستگردان، مجموعه بادام تک
حسینیه یوسف‌آباد طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، روستای یوسف آباد
مسجد دستگردان طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، روستای دستگردان
مسجد یوسف‌آباد طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، روستای یوسف آباد
برج ازبکوه طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، روستای ازبکوه
خانه جمشید نجفی طبس شهرستان دستگردان، بخش دستگردان، روستای یوسف آباد
آب‌انبار قلعه باغ طبس شهر طبس، محله قلعه باغ
آب‌انبار شماره دو کریت طبس شهرستان طبس، بخش مرکزی، روستای کریت
آب‌انبار پایین محله طبس شهر طبس، فلکه شهرداری
خانه خان یوسفی طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، روستای هودر
قلعه پاشنه داران طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، روستای پاشنه داران
قلعه محمدآباد صاحب کار طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، روستای محمدآباد صاحب کار
خانه محمود نجفی طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، روستای حسن‌آباد شجاع
آب‌انبار سردار مکرم طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، دهستان دستگردان، روستای امیرآباد
قلعه نصرت‌آباد طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، دهستان دستگردان، روستای نصرت آباد
قلعه سرکار طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، دهستان دستگردان، روستای یوسف آباد
رباط دهنه شیر گشت طبس شهر طبس، دهنه شیرگشت
حسینیه قدیم کلشانه طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، دهستان دستگردان، روستای کلشانه
قلعه شاهزاده طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، دهستان دستگردان، روستای وکیل آباد
برج معدن قلعه طبس شهرسان طبس، بخش دستگردان، دهستان دستگردان، روستای معدن قلعه
قلعه حاجی عباسی طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، روستای غنی آباد
کاروان‌سرای کلمرز قدیم طبس شهرستان طبس، بخش مرکزی، دهستان منتظریه، کاروانسرای کلمرز
کاروان‌سرای کلمرز جدید طبس شهرستان طبس، بخش مرکزی، دهستان منتظریه
قلعه خرو طبس شهرستان طبس، بخش مرکزی، دهستان گلشن، روستای خرو
مسجد جوخواه طبس شهرستان طبس، بخش مرکزی، دهستان منتظریه، روستای جوخواه
قلعه کلشانه طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، روستای کلشانه
آرامگاه جوخواه طبس شهرستان طبس، بخش مرکزی، دهستان منتظریه، روستای جوخواه
خانه حبیب‌الله مؤدب طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، دهستان دستگردان، روستای کلشانه
خانه سردار مکرم طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، دهستان دستگردان، روستای امیرآباد
خانه کربلایی عباس عباسی طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، دهستان دستگردان، روستای کلشانه
قلعه عابدی طبس شهرستان طبس، بخش دستگردان، شهر عشق آباد
آب‌انبار پهن کوچه طبس شهرستان طبس، بخش مرکز ی، شهر طبس

مهریز

توضیحشهرمکان
قلعه سریزد مهریز روستای سریزد، ۳۶ کیلومتری جنوب شرقی یزد
مجموعه مهرپادین مهریز، مسجد و حسینیه مهریز مجاور، خ، انقلاب حدفاصل، خ، سیدمصطفی
قلعه خورمیز مهریز بخش مرکزی شهرستان مهریزروستای خورمیز
محوطه سنگ‌نگاره‌های کوه ارنان مهریز دامنه شرقی دین کوه
کاروان‌سرا/ رباط/ کرمانشاهان مهریز جاده یزد، کرمان روبروی معروف مسجدابوالفضل
کاروان‌سرای علی‌آباد مهریز مزرعه علی‌آباد، در راه اصلی یزد، قلعه مروست
قلعه مروست مهریز مهریزانتهای خیابان مسجدجامع
مسجد جامع خورمیز سفلی مهریز کنار معبر اصلی جنب قلعه قدیمی خورمیز
حمام استهریج مهریز محله استهریج خ جمهوری اسلامی
کاروان‌سرای رباط (شمش) مهریز مجاورت راه اصلی یزد، کرمان، بالاتر از کرمانشاه و مسجد ابوالفضل
کاروان‌سرای رباط نو مهریز شهرستان مهریز، روستای سریزد، مجاور مسجد جامع
محوطه باستانی غربالبیزاد مهریز غرب شهرستان مهریز، روستای مداوارا، دشت غربالبیز
قلعه دهوک مهریز شهرستان مهریز، منطقه بغداد آباد روستای دهوک
قلعه مهر پادین مهریز ۵ کیلومتری شهرستان مهریز مهر پادین
باغ پهلوان‌پور مهریز استان یزد، شهرستان مهریز، محله مزویر آباد
مجموعه برج آب‌انبار و مسجد خورمیز بالا مهریز شهرستان مهریز، روستای خورمیز علیا
خانه اخوان طباطبائی مهریز شهر مهریز، محله مهرپادین، کوچه مولود آباد
آب‌انبار صحرایی نو مهریز مهریز، دشت توده، ۲۰۰ متری جنوب قلعه مهربادین
آب‌انبار دروازه مهریز مهریز شهر مهریز، خیابان امام خمینی، بازار خان، بازار دروازه مهریز، روبروی مسجد بیاق خان
مسجد حاجی قاسمی مهریز شهرمهریز، محله بغداد آباد، محله پایین، کوچه آل احمد، جنب حسینیه هدایت
خانه دکتر لقمان مهریز شهرمهریز، خ سید مصطفی خمینی، جنب پاساژمهر پادین، خانه دکتر لقمان
مسجد باغ بهار مهریز شهرمهریز، خ دهم فروردین (محله بغداد آباد)
مسجد جامع طزنج مهریز شهرستان مهریز، روستای طزنج
مسجد جامع سریزد مهریز شهرمهریز، سریزد، مسجد جامع سریزد
آب‌انبار کوه ریگ مهریز شهرمهریز، بغداد آباد، خ دهم فروردین، بعد از گلزار شهداء، مزرعه حسین‌آباد، جنب کوه ریگ
آب‌انبار طغار سنجر مهریز شهرمهریز، بغداد آباد، خ ۲۲ بهمن، کوچه شهید جلال زارع
آب‌انبار طزنج مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، روستای طزنج
قلعه منگاباد مهریز شهرمهریز، خ انقلاب، محله منگاباد، پ ۱۲۳
خانه زعیم مهریز شهرمهریز، مهر پادین، خ امام حسن مجتبی، اول کوچه بازارنو
مسجد امام رضا (ع) مهریز شهرمهریز، محله بغدادآباد سفلی، خ منتظری، جنب کوچه شهید ابویی
آب‌انبار منگاباد مهریز شهرمهریز، منگاباد، خ انقلاب، کوچه وحدت
حمام بغدادآباد مهریز شهرمهریز، باغ بهار، بغدادآباد، خ ۱۰ فروردین
خانه ناصر فلاح مهریز شهرمهریز، مهرپادین، کوچه پشت حمام مهرپادین
سرو کهنسال منگاباد مهریز شهرستان مهریز، خ انقلاب، محله منگاباد، پارک سرو
قلعه هرفته مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، روستای هرفته، مجاور گورستان
آب‌انبار باغ بهار مهریز شهرمهریز، خیابان دهم فروردین (محله بغداد آباد)
خانه خوانین زاده مهریز شهرمهریز، ک باغ محمدآباد، خانه مهدی قلی خان خوانین زاده
حمام طزنج مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، روستای طزنج
قلعه طزنج مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، روستای طزنج
باغ و عمارت شجاعی لشکر مهریز شهر مهریز، بغدادآباد، باغ بهار، خ ۱۰ فروردین، پ ۵۶
آب‌انبار حاجی قاسمی مهریز شهر مهریز، بغداد آباد، خ منتظری، جنب مسجد حاجی قاسمی
برج لاوری مهریز شهر مهریز، بغداد آباد، خ منتظری، بلوار عمود بر بلوار هفتم تیر، محله لاوری، برج لاوری
خانه عبدالکریم حائری مهریز شهر مهریز، محله استهریج، خ جمهوری ک موزه مردم شناسی، جنب مدرسه راهنمایی دخترانه مطهره
باغ دکتر ملک‌زاده مهریز شهر مهریز، بغداد آباد، محله بالا
آب‌انبار درویش مهریز شهر مهریز، بغداد آباد، خ منتظری، آب انبار درویش
آب‌انبار ثانی‌آباد مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان میانکوه، روستای ثانی آباد
مسجد منگاباد مهریز شهر مهریز، محله منگاباد، جنب پارک سرو
مسجد پای برج مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان خورمیز، روستای سریزد
برج آسیاب ریگ مهریز شهر مهریز، بغداد آباد، ابتدای خ منتظری
مسجد جامع ثانی‌آباد مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان میانکوه، روستای ثانی آباد
چاپارخانه سریزد مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان خورمیز، روستای سر یزد، محله بالای سریزد، جنب مسجد جامع سر یزد
مسجد جامع هنزا مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان میانکوه، روستای هنزا
آب‌انبار حاج ابوالقاسم مهریز شهرستان مهریز، دهستان خورمیز، روستای سریزد، محله بالا، حسینیه پای نخل
مسجد سرحوض مهریز شهر مهریز، محله بیدک، محله سر حوض، روبروی حسینیه مزویر آباد
آب‌انبار حاجی ابراهیمی مهریز شهر مهریز، محله منگاباد، جنب حسینیه سید الشهداء
مسجد آقا عظیمی مهریز شهر مهریز، محله بغداد آباد، محله لاوری
قلعه جعفرآباد مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان میانکوه، روستای طزنج
آب‌انبار فخرآباد مهریز شهر مهریز، بخش مرکزی، دهستان ارنان، روستای فخرآباد
حمام اسلام منشاد مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان میانکوه = روستای منشاد
آب‌انبار ملاقدیری مهریز شهر مهریز، محله بغدادآباد، خ منتظری، ک شهید لجه، جنب مسجد ملا قدیری
مسجد علی بن ابی‌طالب (آران و بیدگل) مهریز شهر مهریز، بغداد آباد، محله حمام میان، مسجد علی بن ابی‌طالب (آران و بیدگل)
خانه و ساباط حاجی محمدباقر مهریز شهر مهریز، بغدادآباد، خ منتظری، بلوار عمود بر بلوار هفتم تیر، ک شهید زارع
برج شفیع مهریز شهر مهریز، بغدادآباد، کوچه محرابی، ک شهید علیرضا دهقانی زاده
حمام سریزد مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان خورمیز، روستای سریزد، محله میان
خانه سید محمود کشفی مهریز شهر مهریز، باغ بهار، خ ۲۲ بهمن، ک ۱۲ فروردین، روبروی پلاک ۱۳۱
خانه حاجی حسینی مهریز شهرمهریز، خ مهر پادین، ک بازارنو (اندیشه ۲)، پ ۱۵
بنای آرامگاهی مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان خورمیز، روستای سریزد، قبرستان قدیمی
مسجد جامع فخرآباد مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان ارنان، روستای فخر آباد
آب‌انبار قلعه مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان میانکوه، روستای طزنج
قلعه مزرعه آخوند مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکز ی، دهستان خورمیز، روستای حسین‌آباد
خانه موقوفه حاج علی‌اکبر مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، خ مهرپادین، ک بازار نو (اندیشه ۲)، پلاک ۱۱
کوشک مزرعه آخوند مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان خورمیز، روستای حسین‌آباد
خانه عقیلی مهریز شهر مهریز، خ مهر پادین، ک بازار نو (اندیشه ۲)، پ ۸
خانه خوشنویس مهریز شهر مهریز، خ جمهوری اسلامی (محله استهریج)، طبائی فر
خانه طاهری مهریز شهر مهریز، بخش مرکزی، دهستان خورمیز، روستای سریزد، محله میان
خانه حاجی قاسمی مهریز شهر مهریز، بخش مرکزی، دهستان خورمیز، روستای سریزد
آب‌انبار پای برج مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان خور میز، روستای سریزد
مسجد قلعه مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان میانکوه، روستای طزنج
رباط کهنه مهریز شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان خورمیز، روستای سریزد، محله سفلی
آب‌انبار حاجی کریم مهریز شهر مهریز، محله استهریج
خانه حاج ابوالقاسم ابوئی مهریز شهر مهریز، محله استهریج

میبد

توضیحشهرمکان
نارین قلعه یا نارنج قلعه میبد فلکه شهرداری
مسجد جامع میبد و گنبد امام حسن (ع) میبد خیابان امام خمینی (ره) - خیابان آیت- مسجد جامع
کاروان‌سرای شاه عباسی میبد میبد خ قاضی میر حسین
مسجد جامع فیروزآباد میبد فیروزآباد میبد (خیابان سلمان فارسی)
برج کبوترخان (کبوترخانه) میبد بلواربسیج، جنب فرمانداری میبد
یخچال خشتی میبد میبد خ قاضی میرحسین. روبروی کاروانسرای شاه عباسی
خانه برونی (دارالبرهان) میبد روستای بیده، میبد
مسجد جامع قدیم روستای محمدآباد وقلعه میبد منتهی الیهه روستای محمدابادجنوب غربی میبد
مسجد جامع بفروئیه میبد شهر بفروئیه، محله پایین
زیارتگاه خدیجه خاتون میبد خیابان طالقانی (جنوب محله مهرجرد)
پل موسی خان میبد کتشخوان بارجین میبد
مسجد جامع رکن‌آباد میبد بخش مرکزی روستای رکن آباد
چاپارخانه میبد میبد در مجاورت کاروانسرای شاه عباسی میبد
بافت فرهنگی تاریخی شهرستان میبد میبد  
حسینیه محله بالا میبد شهرستان میبد، محله بالا
بازارچه میبد شهرستان میبد، محله بالا
نمازخانه سرآب گردالی‌ها میبد شهرستان میبد، محله بالا
سقاخانه میبد شهرستان میبد، محله بالا
مجموعه حسینیه کرم میبد خیابان امام خمینی (ره)
خانه سالار میبد شهرستان میبد، محله پایین
مسجد محله کوچک میبد شهرستان میبد، محله کوچک
حسینیه و نمازخانه محله کوچک میبد شهرستان میبد، محله بالا
برج عبدالوهاب میبد شهرستان میبد، محله کوچک
مجموعه برج وباروهای شهر با خندق‌های آن میبد بافت قدیم شهر
دروازه غربی (دروازه کثنوا) میبد دروازه غربی، استان یزد، شهرستان میبد، محله بالا
قلعه مهرجرد میبد شهرستان میبد، مهرجرد، خ آیت الله حانری، محله درب قلعه
قلعه بارجین میبد شهرستان میبد، بارجین، خیابان امام حسین (ع)
مسجد جامع ده‌آباد میبد شهرستان میبد، ده آباد، محله پائین، کوچه مسجد جامع
قلعه بدرآباد میبد شهرستان میبد، روستای بدر آباد، روبروی قبرستان قدیمی
مسجد ملا شفیع میبد میبد، محله مهرجرد
مجموعه امیرآباد میبد میبد، امیرآباد، خیابان امام خمینی (ره)، روبروی پاسداران
قلعه وزیر میبد شهرستان میبد، روستای رکن آباد، خیابان سید رکن الدین، پشت درمانگاه
آب‌انبار ابوالحسن و مسجد چهارده معصوم میبد میبد، محله مهرجرد، کوچه شهید حمامی (کوچه مسجد چهارده معصوم)
برج خشتی بحرالعلوم میبد میبد، محله بحرالعلوم
مجموعه سرآب آبیاریا سرآب رجب میبد میبد، جنوب محله بالا، چسبیده به حصار شهر ضلع غربی بازار میبد
خانه گلشن میبد میبد، محله مهرجرد، کوی گلشن (مرشد) روبروی منزل آیت الله حایری
مسجد دهنو میبد میبد، در میان کشتخوانهای غربی رودخانه محله ده آباد
مسجد پنجره (توده) رکن‌آباد میبد شهرستان میبد، مرکز ده رکن آباد، محله توده
مسجد زیرک و جامع بیده میبد میبد، مرکز محله بیده، بلوار قاضی میر حسین
مسجد جامع بدرآباد میبد میبد، راسته بازارچه بدر آباد
مسجد ملا شفیع مهرجرد میبد میبد، زیرمحله توده مهرجرد
مسجد جامع بارجین میبد میبد، محله بارجین، سمت غرب جاده سنتو، جنب مسجد و حسینیه بزرگ امام حسین (ع)
مجموعه مسجد خانقاه و بازارچه بابک میبد میبد، خ ۲۲بهمن، خانقاه
مسجد امام علی (ع) بفروئیه میبد میبد، انتهای کوچه اصلی محله پائین بفروئیه
مسجد حاجی ملا حسین ده‌آباد میبد میبد، مرکز محله بالای ده آباد
خانه سعیدی فیروزآباد میبد میبد، محله فیروز آباد، خیابان شهید فاضلی کوچه ۲۷ (شهید عباسعلی دهقان)
آسیاب بزرگ محله کوچه باغ میبد میبد، محله کوچه باغ، مجاور مسجد حسن بن علی (ع)
خانه نقیب‌الذاکرین میبد میبد، محله بشنیغان، کوی مشایخ
مسجد جامع رکن‌آباد میبد میبد، خیابان اصلی محله رکن آباد
نمازخانه و آب‌انبار ملاحسن فیروزآباد میبد میبد، زیر محله کلوثر (کلوسر) محله فیروز آباد
حمام و آب‌انبار سرو بالای فیروزآباد میبد میبد، فیروز آباد، شمال راسته بازار، بابک محله سربالا
مسجد مقیم فیروزآباد میبد میبد، در مسیر بازارچه جمالی (مقیم) واقع در زیر محله طاحونه (آسیاب)
خانه امامی (دوصفه) میبد میبد، شمال شرق نارین قلعه، محله کوچک
آسیاب کوچک محله کوچه باغ میبد میبد، محله کوچه باغ، سمت غرب معبر حسینیه
خانه کدخدای بفروئیه میبد میبد، محله پائین بفروئیه، جنب مسجد جامع
خانه فتاحی میبد میبد، محله باغشاهی، جنب خانه سالار
خانه جمالی میبد شهرستان میبد، محله فیروز آباد، زیر محله جمالی
خانه کوچک میبد شهرستان میبد، محله کوچک، شمال شرق نارین قلعه، پشت خندق
خانه خان شورک میبد میبد، مرکز محله اصلی شورک
نمازخانه میرزا تقی میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، روستای بفروئیه، کوچه گلستان ۱۲
آب‌انبار بیکی میبد میبد، محله آسیاب ده آباد
آب‌انبار میرحسین میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، روستای بفروئیه
آب‌انبار دوشیر میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، روستای حسن‌آباد
برج خان ده‌آباد میبد میبد، محله ده آباد، برج خان
خانه موسوی میبد شهرستان میبد، روستای بفروئیه، محله پایین، کوچه مسجد جامع
آب‌انبار حاجی رضا میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، دهستان بفروئیه، کشتخوان روستای حسن‌آباد
آب‌انبار میانی حسن‌آباد میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، مابین روستای حسن‌آباد ومیبد
آب‌انبار قلعه فیروزآباد میبد میبد، محله فیروزآباد
مسجد وحسینیه علی میبد میبد، محله ده آباد
خانه شفیعی میبد شهرستان میبد، روستای بفروئیه، کوچه علی موتاب، جنب اداره بهزیستی
حسینیه بزرگ ده‌آباد میبد میبد، محله ده آباد، بلوار شهید مطهری، کوچه مسجد جامع ده آباد
آب‌انبار ده‌آباد میبد میبد، محله ده آباد، بلوار شهید مطهری کوچه مسجد جامع، جنب حسینیه بزرگ ده آباد
آب‌انبار مقیم میبد میبد، فیروز آباد، محله مقیم
خانه اقبال میبد میبد، بخش مرکزی، جنب حسینیه کوچک
خانه سید حسین امامی میبد میبد، خیابان امام، خیابان مسجد جامع، جنب مسجد جامع، خانه سید حسین امامی (سید علی اقبالی)
خانه رفیعیها میبد میبد، خیابان امام، خیابان هفت تیر، خانه امام حسین (رفیعیها)
آرامگاه بابک میبد میبد، محله فیروز آباد، کوچه مقیم
پایگاه انگلیسیها میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، دهستان شهدا، جبهه شمال شرقی، شهیدیه
خانه احمد شاه عطاریان میبد شهرمیبد، خ مسجد جامع، ک حکیم‌باشی (محله باغشاهی) خا نه احمد شاه عطاریان
مسجد حسن ابن علی میبد شهرمیبد، کوچه باغ
خانه حکیم‌باشی میبد شهرمیبد، خ مسجد جامع، کوچه حکیم‌باشی
خانه سید رضا بفروئیه میبد شهرمیبد، محله بیرونی بفروئیه، مجاورگذر مسجد جامع و خانه کدخدای بفروئیه
خانه آقایی میبد شهرمیبد، خ مسجد جامع، ضلع شمالی مسجد جامع
خانه شاطر اکبر میهنی میبد شهرمیبد، خ مسجد جامع (ضلع جنوبی مسجد جامع)
خانه‌هاشم حکیمی میبد شهرمیبد، خ مسجد جامع (ضلع شمالی مسجد حسنی)
خانه شیخ اسماعیل میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، روستای فیروزآباد، محله سربالا، حسینه بزرگ، گذر مهدوی
خانه امین الرعیا میبد شهرمیبد، راسته بازارقدیم (بازارچه میری)، روبروی باغچه گودالک
خانه خندقی میبد شهرمیبد، خ مسجد جامع، ضلع جنوبی مسجد جامع
مسجد جامع بابک میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، روستای فیروزآباد، محله سربالا، بازارچه خانقاه
حسینه بزرگ محله پایین ده‌آباد میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، میدان بزرگ، روستای ده آباد
حسینه محله پایین ده‌آباد میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، روستای ده آباد، میدان محله پایین
حسینیه اعظم مهرجرد میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، روستای مهرجرد، میدان بزرگ مهرجرد
حسینیه مرشد مهرجرد میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، روستای مهرجرد، میدان مرشد
حسینه محله بالا ده‌آباد میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، روستای ده آباد، میدان محله بالا
حسینیه بشنیغان میبد شهرمیبد، محله بشنیغان، میدان کنار مسجد زر اسب، میدان بشنیغان
حسینیه محمودآباد میبد شهرمیبد، خ میر باقری، حسینیه محمودآباد
حسینیه حیدر علی میبد شهرمیبد، بازار مرکزی میبد، نرسیده به مسجد جامع میبد، میدان حیدر علی
حسینیه کوچه باغ میبد شهرمیبد، کوچه باغ
حسینیه پائین شورک میبد شهرمیبد، انتهای شورک، حسینیه (میدان) پایین
حسینیه محله آسیاب ده‌آباد میبد شهرمیبد، محله آسیاب ده آباد
حسینیه مهرآباد میبد شهرمهر آباد، حسینیه مهر آباد
حسینیه قلعه فیروزآباد میبد شهرمیبد، بلوار شهدا، قلعه فیروزآباد، ابتدای میدان قلعه
مسجد جامع شورک میبد شهرمیبد، محله پائین شورک، کنار حسینه و آب انبار
کبوترخانه محمودآباد میبد شهرمیبد، محله محمودآباد، بلوار زیتون، روبروی اداره بهزیستی
خانه فریدون سامیا میبد شهرستان میبد، کیلومتری ۸ جاده میبد، یزد، مزرعه کلانتر، خ فردوسی، بن‌بست دوم، سمت راست
خانه ملک صادقیان میبد شهر میبد، محله فیروزآباد، خ سلمان فارسی، ک مسجد آخوند
خانه شاهمحمدی ۱ میبد شهر میبد، محله مهرجرد، خ آیت ا… طالقانی، روبروی امامزاده خدیجه خاتون، ک شهید هدایت زارع، پ ۱۸
خانه شاهمحمدی ۲ میبد شهر میبد، محله مهرجرد، خ آیت الله طالقانی، روبروی امامزاده خدیجه خاتون، ک شهید هدایت زارع، پ ۲۵
خانه دکتر سینا میبد شهر میبد، محله حسن‌آباد، روبروی مسجد و آب انبار
بقعه سادات میبد شهر میبد، میدان شهرداری، خ رباط شاه عباسی، روبروی رباط
خانه گشتاسب سامیا میبد شهر میبد، کیلومتری ۸ جاده میبد، یزد، مزرعه کلانتر، خ فردوسی، بن‌بست اول، سمت چپ
خانه فیروز میبد شهر میبد، میدان شمع، میدان دربگ، خ حسینیه بزرگ فیروز آباد، روبروی الکتریکی سلمان، پ ۸۳
خانه وکیل میبد شهر میبد، خ امام، کوی مشایخ، روبروی سید قنبر، پ ۸۲۷
آب‌انبار قلعه مهرجرد میبد شهر میبد، خ آیت الله طالقانی، خ ۲۲ بهمن، جنب قلعه مهرجرد
آب‌انبار ملا صادق میبد شهر میبد، محله شورک
آب‌انبار اردشیر میبد شهر میبد، کیلومتری ۸ جاده میبد به یزد، ۵۰۰ م مزرعه کلانتر
ساباط مسجد جامع بفروئیه میبد شهر میبد، محله بفروئیه، جنب مسجد جامع
خانه موسوی میبد شهر میبد، محله بفروئیه، انتهای گذر اصلی
خانه بهمان بهمردی میبد شهر میبد، کیلومتری ۸ جاده میبد، یزد، مزرعه کلانتر، خ فردوسی، دربند اول سمت راست
خانه شریعت یزدی میبد شهر میبد، محله مشایخ، ک شهید کمال جعفریان، ک روبروی مسجد
بقعه عارف میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، روستای بدرآباد، مجاور دانشگاه آزاد، جاده سنتو
بقعه میر شمس الحق میبد شهر میبد، خ خواجه رشید الدین فضل‌الله میبدی، خ تازه تأسیس میر شمس الحق
ساباط سید قنبر میبد شهر میبد، محله پایین، جنب حسینیه بزرگ محله
حمام بدرآباد میبد شهرستان میبد، جاده میبد به یزد، بدرآباد، خ امام
خانه شاهمحمدی ۳ میبد شهر میبد، محله مهرجرد، خ آیت الله طالقانی، روبروی امامزاده خدیجه خاتون، ک شهید هدایت زارع، پ۲۷
حسینیه کاظم‌آباد میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، د هستان شهدا، روستای کاظم‌آباد
خانه حاج آخوند میبد شهر میبد، محله بالاده، جنب مسجد ملا حسین
خانه علیرضا خان میبد شهر میبد، محله کوچک، کوچه علی‌آباد
خانه حاج عباس عسگر میبد شهرستان میبد، محله فیروزآباد، جنب مجموعه بابک فیروزآباد
خانه آقایی میبد شهرستان میبد، محله میبد بالا، کوچه میدان خواجه
آب‌انبار حاج ابوالحسن میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، دهستان بفروئیه، روستای بفروئیه، بالاتر از مسجد جامع، کوچه شهید موتاب
آب‌انبار شیخ‌نیا میبد شهر میبد، خ هفتم تیر، محله مشایخ، ک شهید کمال جعفریان (شماره ۶)، مجاور پلاک ۵۷
ساباط جعفر خانی میبد شهر میبد، دهستان بفروئیه، روستای بفروئیه، بالاتر از مسجد جامع، کوچه شهید موتاب (پایگاه شهید چمران)
آب‌انبار حاجی محمدرضا میبد شهرستان میبد، خ هلال احمر، پشت سالن ورزشی هلال احمر، آب انبار حاجی محمدرضا
خانه محمد حسن محمدعلی میبد شهر میبد، محله میبد بالا
خانه استاد علی میبد شهرستان میبد، محله کوچک، کوی علی‌آباد
خانه رقیه دهقانی میبد شهر میبد، محله سربالا فیروزآباد
آب‌انبار حاج آقا محمد میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، دهستان بفروئیه، تقاطع کوچه شهید موتاب
خانه زندی میبد شهرستان میبد، محله کوچک، کوچه علی‌آباد
کاروان‌سرای طرازآباد میبد شهر میبد، محله طراز آباد، کاروانسرای طراز آباد
آب‌انبار شاه جهان‌آباد میبد شهر میبد، محله شاه جهان‌آباد
آب‌انبار مزرعه کلانتر میبد شهر میبد، کیلومتری ۸ جاده میبد، یزد، ابتدای ورود به مزرعه کلانتر
آرامگاه پیرچراغ میبد شهر میبد، محله بیده
آرامگاه حافظ جمال میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، دهستان شهداء، روستای رکن آباد
آسیاب کچلک میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، دهستان بفروئیه، روستای حسن‌آباد
آب‌انبار محله بالا بفروئیه میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، دهستان بفروئیه، روستای بفروئیه، محله بالا، چهار راه گلزار، ک مدرسه شهید رحیمی، ک نماز
آب‌انبار دهنو میبد شهر میبد، محله ده آباد، جنب مسجد جامع ده آباد
خانه آیت‌الله اعرافی میبد شهرستان میبد، خیابان آیت الله اعرافی، خیابان ولیعصر، خیابان انقلاب، روبروی مسجد انقلاب
مجموعه تارکیگ میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، دهستان بفروئیه، روستای فیروزآباد، خ ابوالفضل (ع)، روبروی مسجد کلوسر
آسیاب‌آبی امیرآباد میبد شهر میبد، کشتخوان امیرآباد، حاشیه غربی جاده سنتو، بعداز پل مروارید
آب‌انبار محله مشایخ میبد شهر میبد، محله مشایخ، کوچه شهید کمال جعفریان، بعد از مسجد، ساباط سوم
آب‌انبار حسن میبد شهر میبد، محله مهر جرد، نبش خیابان شهید رجائی و میدان آیت الله حائری
خانه حاجی میرزا علی میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، دهستان بفروئیه، روستای فیروزآباد
خانه بلالی میبد شهر میبد، بخش مرکزی، محله بالا، محله گودال علی، کوچه حاجی زینلی
آب‌انبار حاج علی‌محمد میبد شهر میبد، میدان شهرداری، بلوار قاضی میر حسین، بلوار شهید جعفری نژاد
حمام حسن‌آباد میبد شهر میبد، محله حسن‌آباد، پشت مسجد حسن‌آباد
مجموعه مرکزی بدرآباد میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، دهستان شهداء، روستای بدرآباد
رباط پای حوض سنگ میبد شهرستان میبد، بخش مرکزی، ۲۰ کیلومتری سه راهی طبس به خرانق

یزد

توضیحشهرمکان
مسجد جامع یزد یزد محله وقت و ساعت، خیابان مسجد جامع یزد
آرامگاه دوازده‌امام یزد محله فهادان، کوچه فهادان
آرامگاه سید شمس‌الدین یزد محله چهار منار، جنب حوض ملتکیه
آرامگاه سید رکن‌الدین یزد خیابان مسجد جامع کبیر، کوچه سیدرکن الدین
مسجد میر چخماق/ امیر چخماق یزد میدان امیر چخماق
مصلی/ مدرسه مصلی یزد یزد، خیابان قیام، ضلع جنوبی خیابان، روبه روی بازار زرگری
مسجد سرکوچه یزد محمدیه، یزد، نائین
تکیه میرچخماق یزد میدان امیر چخماق
مدرسه ضیائیه یزد واقع در مجاورت بقعه دوازده امام
مدرسه کمالیه یزد غرب مسجد جامع کبیر یزد
مزار احمد و شیخ محمد فهادان یزد کوچه فهادان، کوچه حمام گود
باغ دولت‌آباد یزد محله چهار منار، کوچه فردوسی
مدرسه و خانه حسینیان یزد نزدیکی باروی شهرو دروازه مامیر، مالمیر
مسجد جامع فهرچ (مسجد امام حسن) یزد بخش مرکزی، دهستان فهرج
رباط زین‌الدین یزد ۶۷ ک جاده یزد، کرمان
برج و باروهای یزد یزد خ سیا گل سرخ، امام خمینی محلات مالمیر، لبخند
مسجد ملا اسماعیل یزد شهر یزد، بخش ۲، کوچه محله مسجد ملاحسن
مسجد شهاب الدین طراز یزد یزد خ سید گل سرخ کوی شاه ابوالقاسم
آب‌انبار شش بادگیر یزد کوچه شش بادگیر محله تل یزد
آب‌انبار کوشک نو یزد کوچه آب انبار کوشک نو، خ سید گلسرخ
آب‌انبار دو دهنه یزد خ قیام ضلع جنوبی خیابان بازار مسگری، م خان
آب‌انبار وزیر یزد خ مسجد جامع کبیر جنب مسجد
آب‌انبار وقت ساعت یزد کوچه سید رکن الدین خ مسجد جامع
میدان خان و بازارهای اطراف یزد خ قیام، ضلع جنوبی خیابان
بقعه سید خلیل و سید جلیل یزد بلوار امامزاده جعفر بین چهارراه فرهنگیان
بنای تاریخی خانه کلاهدوزها یزد خ امام خمینی (ره)، نبش میدان امیرچخماق
مسجد فرط یزد محله دارالشفاء در نزدیکی دروازه مهریجرد
آب‌انبار رستم گیو یزد واقع در حاشیه بلوار بسیج
خانه رسولیان یزد محله سهل بن علی (ع) کوچه شهید صدوقی
خانه لاری‌ها یزد خ، امام خمینی محله فهادان مجاور عمارت کلاه فرنگی
خانه میرزاده یزد خ امام خمینی (ره) کوی فهادان
بنای تاریخی خانه محمودی یزد خ امام خمینی (ره)، کوچه مقابل مسجد چهل
خانه سیگاری یزد خ امام خمینی (ره)، روبروی شاهزاده فاضل
مسجد ریگ یزد خ قیام
مجموعه زنگیان یزد خ سید گل سرخ محله زنگی
حمام ابوالمعالی یزد محله فهادان وداخل برج وباروی شهر
دبیرستان ایرانشهر یزد برزن قدیمی گودال مصلی درابتدای خ رجائی
حمام قدیمی گلشن یاحمام بزرگ گازرگاه یزد محله قدیمی گازرگاه در جوار باغ معین
خانه مرتاضیون (دکتر مرتاض) یزد خ، ایرانشهرکوچه گلچینان کوچه مرتاضیون
دخمه زرتشتیان و خیله‌های پیرامون یزد بخش مرکزی شهرستان یزد۱۵ کیلومتری جنوب شرقی یزد
مجموعه خرمشا یا خرمشاه یزد محله خرمشاه
مجموعه مارکار یزد یزد انتهای خ، دهم فروردین وابتدای، خ، کاشانی
مدرسه علمیه امام خمینی یزد خ، مسجدجامع نزدیکی مسجدجامع کبیریزد
بنای تاریخی بانک شاهنشاهی (بانک شاهی) یزد ضلع جنوب میدان خان یزد
چهارسوق و بازار شاهی یزد یزد شهرستان یزد، انتهای خیابان مسجد جامع
مجموعه خیرآباد یزد، مسجد، حسینیه یزد خیرآباد، یکی از محلات اهرستان، بلوار جوکار
خانقاه نعمت‌اللهی (پا قلعه‌ای) خانه مود یزد ضلع جنوبی خ، قیام نزدیکی چهارراه شهدا
مسجد مصلی عتیق یزد محله مصلی عتیق یاگودال مصلی
آب‌انبارسیدفتح الدین رضا (حاجی علی اکبر) یزد خ، امام خمینی، ک، مالمیر، ک، شهیدبافی
آب‌انبار گلشن یزد خ، دهم فروردین محله پنبه کاران کوی محمدی
مسجد جامع ابرندآباد یزد محله توده ابرندابادمرکزشهرشاهدیه
امامزاده جعفر (یزد) یزد بلوارامامزاده جعفردرمحله مصلی عتیق
مجموعه سهل بن علی یزد خ، امام (ره) شهرستان یزد
خانه امامزاده ایی یزد استان یزد، شهرستان یزد، محله مصلی عتیق، نزدیک بلوار امام زاده جعفر
آب‌انبار نصرآباد یزد بلوارشهیدنواب صفوی کوچه ۱۲ متری ارم
پیر نارستانه یزد ۳۰ کیلومتری شمالشرق یزد، در روستائی بربلندای کوه
حسینیه ناظم (عمارت ناظم) یزد ابتدای خیابان سلمان، محله پشت گازرگاه
مسجد بزرگ ابوالمعالی یزد بین خیابانهای گلسرخ وشهید نواب صفوی
مسجد نو مالمیر یزد یزد، ضلع شرقی خیابان امام خمینی
عمارت قصر آینه یزد خ آیت الله کاشانی
بنای تاریخی مسجد شیخیها یزد محله وقت الساعت
حمام خان یزد م خان، خیابانهای قیام ملا اسماعیل
خانه اربابی یزد کوه گازرگاه، ۱۰۰ متری خ سلمان فارسی
مجموعه میدان امیرچخماق یزد م امیرچخماق
آتشکده یزد یزد یزدخیابان آیت الله کاشانی کوچه آتشکده
آب‌انبار حاج یوسف یزد محدوده خ قیام سید گلسرخ ودر محلات حاجی
مجموعه سلطان شیخداد (بقعه، مسجد، حسینیه) یزد محله شیخداد
مسجد چهل محراب یزد محله فهادان نزدیک مدرسه ضیائیه
مسجد جامع اهرستان یزد شهرستان یزدشرق خیابان شهید صدوقی
مجموعه شهدای فهرج یزد ۳۳ کیلومتری شرق یزد، بخش مرکزی شهرستان یزد دهستان فهرج
خانه مشروطه یزد خ، امام، کوچه شهیدپاکنژاد
آب‌انبار قندهاری یزد ضلع شمالی خیابان انقلاب کوی کسنویه
آب‌انبار سید صحرا یزد ضلع شمالی خیابان شهید مطهری، در مجاورت گورستان
مسجد یعقوبی یزد محله یعقوبی، ضلع شرقی خ امام خمینی (ره)
حمام قدیمی زارچ یزد تقاطع بلوار جدیدالاحداث زارچ
آب‌انبار فخار یزد خیابان شهید منافتی زاده
خانه موید اعلایی یزد خیابان امام خمینی (ره)، کوچه دبیرستان امیر کبیر
مسجد خضر شاه یزد محله چهار منار
زایشگاه بهمن یزد شهرستان یزد، خ، آیت الله کاشانی
مسجد پیر حسین یزد بلوار شهیدمحمدپاکنژاد، مسجد پیرحسین
گنبد مصلی عتیق وساباط وحسینیه مج یزد یزدبلوارامامزاده جعفرخ، ملااسماعیل کوی مصلی
آرامگاه شاه سید رضا یزد خ انقلاب چهارراه دولت ابادکوچه بندان
ساختمان اداره دارایی یزد خ، امام خمینی (ره)، محله قلعه کهنه
خانه بلور فروش یزد خ، شهیدرجائی کوچه گاراژناجی
مسجد شاه عبدالقیوم یزد یزد، خ، انقلاب محله شاه عبدالقیوم
حسینیه فهادان یزد محله فهادان، کوچه حسینیه بزرگ
حسینیه و میدان وقت و ساعت و نخل یزد خیابان مسجدجامع
ساختمان قدیم استانداری یزد خ امام خمینی (ره)، ابتدای خ استانداری
کاروان‌سرای کرمانی یزد خیابان قیام بازار مسگرها
کاروان‌سرای مشیر یزد خ قیام، ک مسجدملااسمعیل جنب مسجدبازار اسماعیل
مدرسه خانزاده یزد یزد محله قدیمی شیخ داد ضلع جنوبی بقعه
مسجد سر پلک شهید مدرس یزد محله سرپلک ابتدای بازارچه سرپلک
خانه فرخ اورمزدی یزد ضلع جنوبی محله زرتشتیان کوی موبدان کوچه فرخ
مسجد بیاق خان یزد تقاطع بازارزرگری بازارخان مسجد بیاق خان
پرستشگاه زرتشتیان یزد بلواربسیج کوچه جنب آب انبار رستم گیو
آرامگاه محمدی دروازه شاهی یزد محله دروازه شاهی پشت مسجد جامع کبیر
خانه ملک‌زاده یزد محله فهادان نزدیک مسجد چهل محراب
قلعه ستی پیر (اسدان) یزد شمال شرقی یزد، بلواز دهه فجر
آب‌انبار مسعودی یزد شهرستان یزد، ضلع جنوبی خیابان شهیدرجائی
آرامگاه شیخ محمد خانقاه یزد شهرستان میبد، محله خانقاه
مسجد کوفه شیخ داد یزد شهرستان یزد، حد فاصل خیابان‌های نواب صفوی و انقلاب
دبیرستان کیخسروی یزد یزد، خیابان شهید چمران
مدرسه بدر یزد یزد، خ سید گل سرخ، کوچه پنج کوچه، جنب بازار قدیمی ابو المعالی
کنیسه ملا آقا بابا ملا حیدر یزد یزد، خ مسجد جامع کبیر، محله چهار سوق
کاروان‌سرای گلشن یزد شهر یزد، خ قیام، بازار قیصریه، روبروی مدرسه خان
مجموعه باغ خان یزد شهرستان یزد، بین راه قدیم یزد، تفت
دبستان خسروی یزد یزد، شهرستان یزد، تقاطع خیابان سلمان، بلوار بسیج
دبستان دینیاری یزد شهریزد، خیابان آیت الله کاشانی، کوی زرتشتیان
مسجد بزرگ پشت باغ آب‌انبار رباط مجاورمتص یزد شهر یزد، خ شهید رجایی، محله پشت باغ
مدرسه رستمی حریم‌آباد یزد یزد، بلوار دهه فجر، محله مریم آباد
مجموعه تاریخی/ فرهنگی عزآباد یزد شهرستان صدوق، روستای عزآباد
مسجد شاه حسین یزد شهرستان خاتم شهر مرودشت، انتهای خیابان مسحد جامع ومجاور قلعه مرودشت
قلعه رحمت‌آباد یزد استان یزد، شهرستان یزد، ده کیلومتری شرق شهر یزد قلعه رحمت آباد
مدرسه خان یزد یزد، شهرستان یزد، خیابان قیام، بازارچه پنجه علی، روبروی بازارچه قیصریه
حمام حاج عبدالحسین یزد استان یزد، شهرستان یزد، خیابان قیام، کوچه شاطریه، کوچه میر میران، حمام حاج عبدالحسین
قلعه ابرندآباد یزد استان یزد، شهرشاهدیه، روستای ابرند آباد
آب‌انبار شیر نصرت‌آباد یزد یزد، شهرستان یزد، شهرشاهدیه، مجاور راه ورودی به روستای نصرت آباد
مسجد شاه ابوالقاسم یزد یزد، شهرستان یزد، محله شاه ابوالقاسم، مقابل بقعه سید عبدالنبی
یخچال هگ یزد یزد، شهرستان یزد، غرب روستای هگ
دبستان مهرنرسی‌آباد یزد یزد، شهرستان یزد، خیابان انقلاب، کوی نرسی آباد
خانه کلانتری یزد استان یزد، شهرستان یزد، خیابان امام خمینی (ره) کوی سهل بن علی، دانشکده معماری یزد
مسجد ملا عبدالخالق یزد شهرستان یزد، محله یوز داران، کوچه حمام بکشاه (بخشاه)
خانه کازرونی یزد استان یزد، شهرستان یزد، خیابان قیام، کوچه جنب مدرسه مصلی صفدر خان
مسجد و آب‌انبار چهار کوچه یزد آسان یزد، شهرستان یزد، محله چهار کوچه، بلوار بسیج
مسجد وزیر یزد استان یزد، شهرستان یزد، خیابان مسجد کبیر یزد، جنب آب انبار وزیر
آب‌انبار دروازه شیخداد یزد استان یزد، شهرستان یزد، خیابان شهید نواب صفوی، کوچه مسجد کوفه، جنب پارک شیخداد
خانه یاوری یزد یزد، شهرستان یزد، خیابان امام خمینی (ره)، کوی سهل بن علی، بن‌بست اتابکی
خانه فرساد یزد استان یزد، شهرستان یزد، خیابان امام خمینی (ره) بن‌بست روبروی دبیرستان امیر کبیر
خانه دکتر وزیری یزد استان یزد، شهرستان یزد، خیابان مسجد جامع، جنب آب انبار وزیر
کنیسه کمال یزد استان یزد، شهرستان یزد، خیابان امام، کوچه مشروطه
میدان بعثت یزد شهرستان یزد، تقاطع خیابان‌های انقلاب، قیام، سید گلسرخ و امامزاده جعفر
آرامگاه سید فتح الدین رضا یزد شهرستان یزد، خیابان امام خمینی (ره) حوالی محلات مالمیر و سر سنگ
آسیاب‌آبی دخمه صفائیه یزد جنوب شرقی شهرستان یزد، ضلع شمالی محوطه آرامگاه و دخمه زرتشتیان
مدرسه شفیعیه یزد شهرستان یزد، خیابان قیام، ضلع شمال غربی میدان خان
مسجد کوچک خطیب یزد شهرستان یزد، خیابان شهید رجائی، بخش قدیمی محله پشت باغ
مسجد صاحب الزمان (حسین رجب) یزد شهرستان یزد، محله فهادان، کوچه حمام گودک
دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی یزد شهرستان یزد، میدان مجاهدین، ابتدای خیابان امام خمینی (ره)، کوچه سهیل
حسینیه ملتکیه یزد شهرستان یزد، خیابان شهید رجائی، محله چهار منار
برج کبوترخان کسنویه یزد شهرستان یزد، محله کسنویه
حمام کلیمیان یزد شهرستان یزد، ضلع جنوبی مسجد جامع کبیر، محله کلیمیان چهار سوق کلیمیان
حمام پشت باغ یزد شهرستان یزد، خیابان ایرانشهر محله کوچه پشت باغ، مجاور کوچه شهید برزگر
مسجد ملازینل یزد شهرستان یزد، محله فهادان، کوچه اداره کل میراث فرهنگی استان یزد
خانه کاشفی یزد شهرستان یزد، محله فهادان، کوچه چهل محراب، پلاک ۳
خانه کرمانیها یزد شهرستان یزد، خیابان امام خمینی (ره)، کوی سهل بن علی، دانشگاه معماری یزد
کاروان‌سرای لب خندق یزد شهرستان یزد، خیابان قیام، لب خندق بطرف بازار خان
حمام محله تل یزد شهرستان یزد، بلوار بسیج، کوچه مسجد الرحمان (مسجد محله تل)
مسجد جوی بلبل یزد شهرستان یزد، خیابان امام خمینی، کوچه محله قلعه کهنه کوچه مسجد جوی بلبل
مسجد قدمگاه مالمیر یزد شهرستان یزد، مجاورت خیابان امام خمینی (ره) کوی مالمیر
خانه تهرانی‌ها یزد شهرستان یزد، محله فهادان خیابان امام خمینی (ره)، روبروی مدرسه ضیاویه یا زندان اسکندری
آرامگاه سید گل سرخ یزد شهرستان یزد، بیرون دروازه کوشک نو، محله سرچم کنار خیابان سید گلسرخ
خانه امام حسینی یزد شهر یزد، میدان وقت الساعت، ابتدای بازار نو
خانه گلشن یزد شهر یزد، خیابان دهم فرودین، کوچه ۱۲ قصابها، محل تل
خانه خطیره‌ای یزدی یزد شهر یزد، خیابان مسجد جامع کبیر، کوچه آب انبار وزیر، جنب بازارچه رباطک
خانه عرب‌زاده یزد شهر یزد، خیابان امام، کوچه فهادان روبه روی خانه امام حسینی
خانه سید علی محمد وزیری یزد شهر یزد، خیابان مسجد جامع، جنب آب انبار وزیر
خانه نواب وکیل یزد شهر یزد، خیابان امام خمینی، بوستان فهادان، اداره ایرانگردی و جهانگردی
خانه ملا حسینی یزد شهر یزد، خیابان مسجد جامع کبیر، کوچه آب انبار وزیر رو به روی مدرسه اسلامی افشار
خانه معدن نطق یزد شهر یزد، خیابان مسجد جامع کبیر، بازارچه رباطک، جنب بوستان شاه ابوالقاسم
مدرسه اله‌آباد زارچ یزد شهرستان یزد، شهر زارچ، محله اله آباد
آب‌انبار گنبد سبز یزد شهر یزد، خیابان امام خمینی (ره)، محله آبشوری، نبش کوچه شهید کاظم ابریشمگیر
آب‌انبار دولت‌آباد یزد شهر یزد، خیابان ایرانشهر، جبهه شمال شرقی باغ دولت‌آباد
آب‌انبار دخمه صفائیه یزد شهر یزد، انتهای خیابان صفائیه، جنب دخمه صفائیه
آب‌انبار بولمیری یزد شهر یزد، خیابان سید گلسرخ، بازارچه ابوالمعالی
خانه جواد پاسدار یزد شهر یزد، خیابان امام خمینی (ره)، کوچه سهل بن علی، جنب خانه شهید محراب آیت ا… صدوقی
مهد قرآن یزد شهر یزد، محله فهادان، جنب خانه محمودی
مسجد سلطان شیخداد یزد شهر یزد، خیابان انقلاب، کوی شیخداد
مسجد سر سنگ یزد شهر یزد، خیابان مهدی، کوچه جوی مرمر، محله سر سنگ
کارگاه شعر بافی خجسته یزد شهر یزد، خیابان مسجد جامع، میدان وقت والساعت
لرد حمالان (شاهزاده حسین یزد) یزد شهر یزد، خیابان امام خمینی (ره)، شاهزاده فاضل
قلعه قاسم‌آباد یزد شهریزد، بلوار دانشجو، کوی قاسم‌آباد
حمام فرط یزد شهر یزد، خیابان امام خمینی، محله دار الشفاء، روبروی مسجد فرط
باغ مشیر و بناهای موجود در آن یزد شهر یزد، خیابان انقلاب، کوی امیرآباد، کوچه باغ مشیر
باغ رو آب بناهای موجود در آن یزد شهر یزد، خیابان آیت ا… کاشانی، مهدی‌آباد
باغ عبدالرحیم خان و بناهای موجود در آن یزد شهر یزد، بلوار شهید نواب صفوی، کوی رحیم آباد
کارخانه اقبال یزد شهر یزد، خیابان شهید مطهری، حد فاصل چهار راه فرهنگیان و میدان آزادی
زورخانه خواجه خضر یزد شهر یزد، خیابان امام خمینی (ره)، محله خواجه خضر، جنب بازارچه و آب انبار خواجه خضر
بازارچه سر جمع یزد شهر یزد، محله سر جمع، جنب بقعه سید گلسرخ
تیمچه وکیل یزد شهر یزد، خیابان قیام، بازارخان، تیمچه ملک
تیمچه هراتی یزد شهر یزد، خیابان امام خمینی (ره) بالاتر از ساختمان مخابرات
بازار مسگرها یزد شهر یزد، خیابان قیام، بازار مسگرها
بازار محمدعلی خان یزد شهر یزد، خیابان امام خمینی، چهار راه شهدا
بازارچه پنجه علی یزد شهر یزد، خیابان قیام
بازار جعفر خان یزد شهر یزد، خیابان قیام
بازار ریسمانیان یزد شهر یزد، بخش مرکزی، خیابان قیام
بازار علاقبندی یزد شهر یزد، خیابان قیام، به موازات بازار پنجه علی جعفر خان محمدعلی خان
بازار چیت‌سازی یزد شهر یزد، بازار تیمچه علی خان، به موازات و شمال بازار قیصریه
بازار حضرت عباسی یزد شهر یزد، بخش مرکزی، خیابان قیام
بازار کاشی‌گری (یزد) یزد شهر یزد، بخش مرکزی، خیابان قیام، بازارچه حضرت عباس و میدان خان
بازار قیصریه یزد شهر یزد، بخش مرکزی، مابین بازارچه، پنجه علی و مدرسه خان
سینما گلشن یزد شهر یزد، حد فاصل میدان شهید بهشتی و شهدا
بازار سراج‌ها یزد شهر یزد، خیابان قیام، نیمه جنوبی بازار
بازار صدری یزد شهر یزد، خیابان امام خمینی شمال شرق مجموعه بازار
بازار زرگری یزد یزد، بخش شمالی خیابان قیام
بازار میرزاکرم یزد شهر یزد، خیابان قیام، انتهای بازار مسگری
خانه محمد حسینی فرجامی یزد شهر یزد، محله فهادان، کوی یوزداران، کوچه نواب، جنب اداره ایرانگردی و جهانگری
آب‌انبار نو مریم‌آباد یزد شهر یزد، بلوار دهه فجر مریم آباد، محله زرتشتیان، جنب کوچه ۲۴
خانه پاپلی یزد یزد، خیابان امام خمینی، کوی سهل بن علی، بن‌بست فارابی، پلاک ۸۳
آب‌انبار قاسم‌آباد یزد یزد، قاسم‌آباد محله زرتشتیان
آب‌انبار امامزاده جعفر یزد شهر یزد، خیابان امامزاده جعفر، جنب بقعه امامزاده جعفر
خانه حسین شاکری یزد شهر یزد، محله فهادان، کوی یوزداران، ضلع شمالی محوطه روبروی مدرسه ضیائیه
خانه پاکدل یزد شهر یزد، خیابان مسجد جامع کبیر، بن‌بست جنب بقعه سید رکن الدین
مسجد فهادان یزد شهر یزد، محله فهادان، خیابان امام خمینی، بازارچه یوزداران
خانه زرگر یزدی یزد شهر یزد، خیابان امام خمینی (ره) محله دارالشفاء
خانه محمد مروج یزد شهر یزد، خیابان سلمان، نبش کوچه سی و نهم
خانه عبدالغفور ظریف چای‌فروش یزد یزد، کوی یوزداران کوچه نواب روبروی بوستان فهادان
خانه صدا و سیما یزد شهر یزد، محله فهادان، حمام گودک، جنب حسینیه حمام گودک
حنا سایی ناصری یزد یزد، خیابان کاشانی، کوی مازیها (مازاریها)
بازار افشار یزد یزد، خیابان قیام، به موازات بازار دروازه مهریز، بازار افشار
بازار دروازه مهریز یزد شهر یزد، شمال خیابان قیام، نیمه شمالی مجموعه بازار یزد
بازار خان (یزد) یزد شهر یزد، بخش شمالی خیابان قیام
آب‌انبار نجم‌آباد یزد شهر یزد، نعیم آباد، کوچه اصلی روبروی مسجد دروازه امام، نبش کوچه شهید محمد صادق کهدوئی
آب‌انبار روستای گرد فرامرز یزد یزد، بعد از دروازه قرآن، شهرک شاهدیه، میان ده روبروی قبرستان گرد فرامرز
آب‌انبار صحرائی حاج نصیر ابرندآباد یزد یزد، شهرک شاهدیه، صحرای ضلع شرقی ابرند آباد
کاروان‌سرای ابوالقاسم یزد یزد، ابتدای خیابان سلمان، محله قصاب‌ها
باغ مشیر رحیم‌آباد یزد یزد، چهارراه دولت‌آباد، انتهای خیابان نواب صفوی، کوچه رحیم آباد
مجموعه کارخانه جنوب وسینما صحرا یزد یزد، خیابان کاشانی، روبروی پارک هفتم تیر، جنب موزه قصر آئینه
خانه آقا یزد یزد، انتهای خیابان سید گلسرخ، ضلع غربی بقعه سید گلسرخ
مسجد تبریزیان یزد یزد، خیابان قیام، کوی گلچینان، روبروی خانه مودت
تکیه میر قطب یزد یزد، بلوار امامزاده جعفر، کوی میرقطب
خانه عبدالمجید جلال پور یزد یزد، بلوار بسیج، روبروی آب انبار رستم گیو
خانه راس حسینی یزد یزد، خیابان امام خمینی (ره)، محله فهادان
مسجد باغ گندم یزد یزد، خیابان سید گلسرخ
مدرسه اردشیری یزد یزد، محله خرمشاه، بلوار دانشجو
زورخانه ذوالفقار یزد یزد، شاهدیه، گرد فرامرز، خیابان امام خمینی (ره)، کوچه پشت حسینیه ثارالله (معروف به کلک)
حسینیه شاهزاده فاضل یزد یزد، خیابان امام خمینی (ره)، جنب امامزاده شاهزاده فاضل
قلعه علی‌آباد پیشکوه یزد ۳۶ کیلومتری شهر تفت، روستای علی‌آباد پیشکوه
آتشکده در مهر کوچه بیوک یزد شهر یزد، محله کوچه بیوک
خانه سید ابوالقاسم روهنی یزد یزد، خیابان سید گلسرخ، کوچه نهم، پلاک ۷۵
آب‌انبار مزرعه جمشید یزد یزد، حسن‌آباد مشیر
حمام شیخداد یزد یزد، خیابان انقلاب، کوی شیخداد
در مهر اله‌آباد یزد شهرستان یزد، شهرزارچ، دهستان اله آباد
درمهر خرمشاه یزد یزد، محله خرمشاه، بلوار طالقانی
خانه چقماقی یزدی یزد یزد، خیابان امام، جنب مخابرات، کوچه سهروردی، کوچه سهل بن علی، بن‌بست اکبر زاده، پلاک ۲۸
خانه وزیر یزد یزد، خیابان مسجد جامع کبیر، کوچه علی محمد شیخ‌زاده
مسجد کوچک آبشور یزد یزد، خیابان امام خمینی، محله آبشور
سردر مسجد زاویه یزد یزد، بلوار شهید دکتر سید رضا پاکنژاد، محله سردوراه، کوچه هزار درخت
دخمه باستانی یزد یزد یزد، ارتفاعات محدوده جنوب غربی شهر، بین دخمه‌های صفائیه و دخمه چم
خانه صبوحی (نمازی) یزد بافت قدیم یزد، محلة شیخداد، کوچه مسجد کوفه
مسجد جامع خویدک یزد شهرستان یزد، بخش مرکزی، دهستان فهرج، روستای خویدک
خانه توانا یزد یزد، محله شاه ابوالقاسم
خانه‌هاشم خان یزد یزد، خ ایرانشهر، کوی‌هاشم خان، جنب حسینیه‌هاشم خان
آب‌انبار حاجی سید حسین یزد شهرستان یزد، بخش مرکزی، دهستان فهرج، روستای خویدک
مسجد حاجی شمس یزد شهرستان یزد، بخش مرکزی، دهستان فهرج، روستای خویدک
چهارسوق خان یزد یزد، خیابان قیام، بازارخان
خانه حاجی حسین یزد یزد، بلوار شهید صدوقی، محله اهرستان، کوچه حمام بهرام شاه، روبروی بوستان لاله
خانه شادمان یزد یزد، خ امام خمینی، محله فهادان، جنب حسینیه هشت
حمام شاه کمالیه یزد یزد، محله شاه ابوالقاسم، حمام شاه کمالیه، جنب مدرسه شاه کمالیه
آب‌انبار سفیدک یزد یزد، بلوار پاک نژاد، کوچه زیتون
خانه شکوهی یزد یزد، جنب مسجد جامع کبیر، خانه کاظم شکوهی
آب‌انبار افشار یزد یزد، خ امام، کوچه شهید آخوند زاده، جنب کوچه دوم، (محله آبشور)
آب‌انبار جلک یزد یزد، بلوار باهنر، جنب میدان امام حسین، کوچه ابوذر
آسیاب زنبیل یزد یزد، صفائیه، خ عدالت، روبروی تالارفرهنگیان یزد
قلعه خویدک یزد شهرستان یزد، بخش مرکزی، دهستان فهرج، روستای خویدک
خانه علومی یزد یزد، جنوب شرقی میدان امیرچخماق، کوچه شهید کاظم عهدی
خانقاه شیخ محمدیعقوب یزد یزد، خ سید گلسرخ، محله کوشکنو
خانه خرم‌آبادی یزد یزد، محله شاه ابوالقاسم، جنب بقعه شاه کمالیه
خانه استاد رضا یزد یزد، محله شاه ابوالقاسم، شرق بقعه شاه کمالیه
خانه عرب مازار یزد یزد، خ امام خمینی، کوچه نقیب الاشراف، بن‌بست عرب مازار، پ ۱۸
حمام کسنویه یزد یزد، خ انقلاب، محله کسنویه
حسینیه گازرگاه یزد یزد، محله گازرگاه، کوچه کربلایی اکرمی
رنگرزی کوشک نو یزد یزد، خ سید گل سرخ، کوچه کوشک نو، بازارچه محله کوشک نو
خانه متولی زاده یزد یزد، خ سلمان فارسی، حسینیه بزرگ گازرگاه، کوچه شهید محمد صادق یغمایی، کوچه سیحون، پ۵۷
خانه آقایی زاده یزد یزد، خ گل سرخ، کوچه سرپلک، کوچه شهید عباس کربلایی، پ ۲
کارخانه درخشان یزد یزد، چهار راه سلمان فارسی
آب‌انبار خداپرستی یزد یزد، بلوار پاکنژاد، کوچه درمشأه، (شهید لوک زاده)
آب‌انبار باغ رو آب یزد یزد، خ مسکن وشهرسازی، کوی صحرا، کوچه نرجس خاتون
مسجد عرب عجم یزد یزد، خ امام، کوچه کتابخانه، روبروی بوستان فهادان، کوچه عرب عجم
خانه دهقان طزرجانی یزد یزد، بلوار بسیج، کوچه سلسبیل، کوچه یاسمن، پ ۶، آب یزد
مسجد بازارچه یزد یزد، خ امام، کوچه بازار نو، روبروی خانه امام حسینی
خانه رشتیان یزد یزد، میدان امیرچخماق، نبش کوچه غلامعلی سیاه
حسینیه نقشین یزد یزد، خ ایرانشهر، کوچه شهید بکائی
مسجد لردتازیان یزد یزد، بلوار امامزاده، کوچه مصلی، کوچه مشیر
مازاری مشروطه یزد یزد، خ قیام، بازار خان
اتوماسیون خانگی یزد یزد، بلوار بسیج، کوچه مسجد الرحمان، پ ۴۵
خانه اولیاء یزد یزد، خ امام خمینی، جنب مسجد امیرچخماق
آب‌انبار پیش نماز یزد یزد، بلوار دانشجو، محله نعیم آباد، کوچه اصلی محله، روبروی کوچه شهید غلامرضا عظیمی
آب‌انبار امامزاده نصرالله یزد یزد، بلوار دهه فجر، جنوب امامزاده سید نصرالله
مسجد باغ صندل یزد یزد، خ سید گلسرخ، کوچه ابوالمعالی، جنب مسجد سید الشهدا، پ ۲۹
آب‌انبار گل بانو یزد یزد، بلواردانشجو، جنوب شرقی نمایشگاه دائمی استان یزد
مسجد برخوردار یزد یزد، خ امام خمینی (ره)، کوچه برخوردار
آب‌انبار عسگری یزد یزد، بلواردانشجو، محله نعیم آباد، کوچه شهید غلامرضا عظیمی
آب‌انباررشید مهربان یزد یزد، خ انقلاب، کوچه کسنویه، کوچه حاج سید محمد کاظم، کوچه شهربانو
خانه بیدست یزد یزد، خ امام خمینی، کوچه فهادان، بن‌بست عرب
آب‌انبار جنت‌آباد یزد یزد، بلوار شهید مدنی، کوچه شهید احمدی (جنت آباد)
بازار نو یزد یزد، محله بازار نو، کوچه بازار نو
مسجد شهاب الدین طراز یزد یزد، محله شاه ابوالقاسم، بازارچه شاه ابو القاسم
مسجد شاه یحیی یزد یزد، محله قلعه کهنه غرب، خ امام خمینی
مسجد زین الدین یزد یزد، محله فهادان، خ امام خمینی، نزدیک حسینیه هشت، کوچه دروازه مالمیر
مسجد آکریما یزد یزد، محله بازار نو، نزدیک هتل سنتی کهن کاشانه، کوچه شهید کریمی
مسجد کسنویه یزد یزد، محله کسنویه، کوچه عروه الوثقی، جنب حسینیه کوچک
مسجد حظیره یزد یزد، سمت راست خ امام خمینی
مسجد کوچه یتیم یزد یزد، محله پشت باغ، کوچه مسجد یتیم
مسجد کوشکنو یزد یزد، محله فهادان، ابتدای کوچه کوشکنو، جنب حسینیه کوشکنو
مسجد حاجی محمد علی عرب یزد یزد، غرب محله فهادان، خ امام خمینی، کوچه حسینیه بزرگ فهادان
مسجد صاحب‌الامر یزد یزد، میدان بعثت، محله شاه طهماسب، ابتدای غرب خ سید گلسرخ
مسجد گلدسته یزد یزد، محله شیخداد، جنوب بقعه شیخ تقی الدین داد محمد
ارگ قلعه یزد یزد، محله جوی هرهر، خ شهید ابراهیمی، روبروی فرمانداری یزد
مسجد دولتشاهی (منار گلی) یزد یزد، محله بازار نو، بعد از خانه امام خمینی، کوچه شهیدان حسینیان
مسجد باغ بهشت یزد یزد، خ امام خمینی، محله دارالشفاء
مسجد مروارید یزد یزد، خیابان سید گل سرخ، کوچه مسجد مروارید
مسجد افشارها یزد یزد، محله بازار نو، بعد از کوچه هتل کهن کاشانه، نرسیده به خیابان امام خمینی
مسجد علاقه بند یزد یزد، محله فهادان، کنار بوستان شاه ابوالقاسم، نزدیک امامزاده سید پنهان
بقعه ملا اسماعیل یزد یزد، بازار ملااسماعیل، جنوب میدان خان، جنب مسجد ملااسماعیل
مسجد سر چم یزد یزد، خ سید گلسرخ، محله سرچم، کنار حسینیه کوچک سرچم
بقعه جواد الائمه یزد یزد، خ قیام، محله لب خندق، کوچه دهم فروردین، زیر ساباط
بقعه سادات قل هواللهی یزد یزد، خ امام خمینی، روبروی درب غربی مسجد جامع، کوچه قل هواللهی
مسجدساباط یزد یزد، میدان بعثت، خ قیام، جنب ساباط عربان
بقعه سیدگل زرد یزد یزد، محله سرچم، کوچه سرچم
بقعه نصرالدین یزد شهریزد، انتهای ضلع شمالی خ امام خمینی
مسجدمیرزا یزد شهریزد، محله مالمیر، کوچه زرشکی، جنب بازارچه ریسمانیان
مسجد محله تل (الرحمان) یزد شهریزد، محله تل، کوچه مسجد تل
بقعه آخوند کرباسی یزد شهریزد، محله جوی هرهر، خ مهدی، روبروی پارک وحشی بافقی
مسجد سقا یزد شهریزد، محله قدیمی فهادان، بن‌بست شهید حسینی میرزا زاده
بقعه سید قوام الدین یزد شهریزد، جنوب شرقی میر چقماق، محله خواجه خضر، کوی قصابها، کوچه غلام علی شاه
بقعه سید جلال الدین یزد شهریزد، محله چهار منار، کوچه شهید زابلی
بقعه سید عبدالنبی یزد شهریزد، محله شاه ابوالقاسم، کوچه بازارچه شاه ابوالقاسم، روبه روی مسجد کوچک
بقعه سید صحرا یزد شهریزد، نزدیک به نصرآباد، محله سید صحرا، روبه روی پارک غدیر
بقعه آمنه خاتون یزد شهریزد، انتهای بلوارشهید جوکار، بعد از قلعه خیرآباد
بقعه خواجه ضیاء الدین محمد یزد شهریزد، میدان بعثت، خ سید گلسرخ، کوچه سرپلک، بازارچه سرپلک
بقعه ابودرداء یزد شهریزد، محله دارالشفاء، کوچه دارالشفاء، نزدیک به چهار سوق
آب‌انبار کیخسرو یزد شهریزد، بلوار شهید دشتی، رحمت آباد، کوچه شهید دشتی، تقاطع خ فلسطین
آب‌انبار هراتی یزد شهریزد، میدان آزادی (باغ ملی)، داخل محوطه اصلی میدان
میدان شهید بهشتی یزد شهریزد، تقاطع خیابان‌های امام، فرخی، شهید رجائی و دهم فروردین (میدان شهید بهشتی)
خانه حیرانی یزد شهریزد، خ امام خمینی، فهادان، کوچه کتابخانه (مقابل بوستان فهادان)، پلاک‌های ۵ و ۷
آب‌انبار هیبت‌الله یزد شهریزد، بلوار امام صادق (ع)، محله نعیم آباد، کوچه مهر
خانه امانیان یزد شهریزد، خ قیام، کوچه مسجد ملا اسماعیل، ابتدای کوچه مشیر، پ۸۹
خانه دانشمندی یزد یزد، خ سلماس فارسی، کوی قصابها، ک دوم، پلاکهای ۲۴، ۲۲، ۱۶، (مسکونی، تجاری)
خانه مهدی شیخی یزد شهریزد، خ امام خمینی، کوچه فهادان، کوچه شیخیها
خانه ولی زاده یزد شهریزد، خ امام خمینی، خ فهادان، کوچه شیخ احمد فهادان، بن‌بست ولی زاده
مسجد جامع زارچ یزد شهریزد، خ امام خمینی، جنب حسینه بزرگ
مسجد زین الدین (پاکنژاد) یزد شهریزد، خ امام خمینی، محله فهادان، حسینیه هشت، کوچه دروازه مالمیر
خانه علی اکبر رحمانیان یزد شهریزد، خ امام، خ فهادان، جنب چاه آب، کوچه عادل نژاد، کوچه ۵۷
آب‌انبار چاپارخانه یزد شهریزد، خ شهید رجائی، کوچه چهار منار، کوچه شرافت، جنوب پل ولیعصر
حمام یعقوبی یزد شهریزد، خ امام، کوچه اسدالله آبشوری، محله یعقوبی، کوچه شهید ملک ثابت
مسجد امیر المومنین یزد شهرزارچ، خ امام خمینی محله سر ده، مسجد امیرالمؤمنین
بادگیر آب‌انبار کلیمیان یزد شهریزد، خ امام خمینی (ره)، خ مسجد جامع، ابتدای مسیر هتل کهن کاشانه
آب‌انبار حوض ملتکیه یزد شهریزد، خ شهید رجائی، کوچه چهار منار، روبروی بقعه سید شمس الدین محمد
بقعه سید کهنو یزد شهریزد، محله کسنویه (کهنو)، خ انقلاب، کوچه سید کسنویه
خانه مهدی‌زاده یزد شهریزد، خ قیام، کوچه کلاهدوزها (به سمت بازار خان)، جنب سرای حسینی، ضلع جنوب شرقی مسجد بیاق خان
خانه محمود نجیب زاده یزد شهریزد، خ سید گلسرخ، محله ابوالمعالی، ضلع جنوبی کوچه ابوالمعالی، نرسیده به بازارچه ابوالمعالی
بقعه حسن فهادان یزد شهریزد، محله فهادان، کوچه امامزاده حسن فهادان
خانه سالار یزد شهریزد، خ امام، محله فهادان، روبروی دفتر شماره دو میراث فرهنگی و گردشگری
حسینیه نرجس خاتون یزد شهریزد، خ مسکن و شهرسازی، محله مهدی‌آباد، کوی صحرا، کوچه نرجس خاتون
خانه بارجینی یزد شهریزد، خ انقلاب، محله باغ صندل، کوچه شیخداد
خانه محمد دوست گل یزد شهریزد، خ انقلاب، محله باغ صندل، کوچه شیخداد
آب‌انبار کلاهدوز یزد شهریزد، بلوار شهید محمد حسن جوکار (جاده قدیم تفت)
آب‌انبار عاشق مدینه یزد شهریزد، خ ایرانشهر، کوچه مسجد امام رضا (ع)، کوچه خطیب
آب‌انبار عیش‌آباد یزد شهریزد، بلوار شهید جوکار، محله عیش‌آباد، کوچه ولیعصر، جنب مسجد جامع عیش‌آباد
آب‌انبار شاهد باز یزد شهریزد، خ سلمان فارسی، جنب حسینیه شاهدباز
باغ صدق یزد شهریزد، خ سید گل سرخ، کوچه برج، پ۳
آب‌انبار دروازه شاهی یزد شهریزد، خ سید گلسرخ، خ لرد کیوان، انتهای بازارچه دروازه شاهی
کبوتر خانه محمدآباد یزد شهرستان یزد، بخش مرکزی، روستای محمدآباد
خانه میرزا احمد خان طاهری یزد شهریزد، خیابان انقلاب محله باغ صندل، ک شیخداد ضلع غربی بازارچه بولمیری
قنات باغ زارچ یزد شهرستان یزد، به طول ۸۰ کیلومتری از فهرج تا زارچ
خانه سید مهدی چیتی یزد شهریزد، خ سیدگلسرخ، کوچه باغ گندم، کوچه مسجد مروارید، انتهای دربند چیتی، پ ۹۴
سرای اعراب یزد شهریزد، خ قیام، پلاک تجاری ۱۷۵
درب مهر کهن یزد شهریزد، خ سلمان، کوچه شهید مؤمنی نسب
آب‌انبار اکبرزاده یزد شهریزد، محله یعقوبی، روبروی آب انبار عطاءالله نقشبند
آب‌انبار کوچه بیوک یزد شهریزد، محله کوچه بیک، بلوار ۲۲بهمن، جنب حسینیه آب انبار دوراه، کوچه بیوک
آب‌انبار رسولیان یزد شهریزد، خ شهید رجایی، کوچه ناجی (یک)
آب‌انبار یوزداران یزد شهریزد، محله فهادان، بازارچه یوزداران
آب‌انبار قلعه اسدان یزد شهریزد، خ امام (ره)، ابتدای بلوار امام رضا (ع)، قلعه اسدان
دبستان حسن کرباسی یزد شهریزد، خ امام خمینی (ره)، کوچه شهید اسدالله آبشوری، محله یعقوبی، کوچه هشتم، کوچه دبستان
آب‌انبار جوی هرهر یزد شهریزد، خ شهید محمد ابراهیمی، تقاطع کوچه شهید ناصر گل
آب‌انبار ستی فاطمه یزد شهریزد، خ امام (ره)، میدان امیرچخماق، ابتدای کوچه شیخ اسدالله
خانه علی اتحادی یزد شهریزد، خ امام خمینی، کوچه فهادان، پ ۶۱
خانه فاضلی یزد شهریزد، خ امام خمینی، محله پیر برج، کوچه مشروطه، جنب خانه محمود آقامشوطه
خانه بابایی یزد شهریزد، ابتدای خ ایرانشهر، محله تخت استاد، کوچه مسجد علی اصغر، روبروی مسجد علی‌اصغر
خانه کریمی یزد شهریزد، خ انقلاب محله شیخداد، کوچه ابوالفضل، بن‌بست آیت اللهی، پ ۵
خانه مشروطه یزد شهریزد، خ امام خمینی، نرسیده به مسجد جامع، ابتدای ک مشروطه
خانه علیرضا فرزین یزد شهریزد، خ امام خمینی، کوچه فهادان، جنب دندانسازی فرزین
خانه پناهنده یزد شهریزد، بازار نو، حسینیه هشت، پ ۴۲
خانه رضوانی یزد شهریزد، خ سلمان، محله قصابها، کوچه شماره ۷، پ ۶۴
خانه میرحسینی یزد شهرشاهدیه، خ مسجد جامع، محله سیف، کوچه آروک
خانه شاهزاده فاضلی یزد شهریزد، خ امام خمینی، خ مسجد جامع، کوچه آب انبار وزیر، دربند مدرسه اسلامی افشار
خانه عالمی یزد شهریزد، خ شهید رجایی، محله چهارمنار، کوچه عالمی، بن‌بست عالمی
مدرسه ملا اسماعیل یزد شهریزد، خ قیام، خ مسجد ملا اسماعیل
مریضخانه مرسلین یزد شهریزد، خ سلمان، کوچه ۵۱، کوچه ۱۶، محله نظرکرده، مقابل مدرسه اربابی، پ ۲۰
حمام یهودیها یزد شهریزد، خ مسجد جامع، ک چهارسوق (بازارچه قطیران)، ک راسنی، روبروی کنیسه، پ ۳۵
درب مهر نوش یزد شهریزد، بلوار شهید عاصی، ک گرمابه ستاره، جنب دبستان خسروی، پ ۲۷
گذر یوزداران یزد شهریزد، خ امام خمینی، ک کتابخانه، محله فهادان، گذر یوزداران
بافت تاریخی شهر یزد یزد بافت تاریخی شهر یزد
آب‌انبار کیانی یزد شهر یزد، بلوار شهید صدوقی، ک اهرستان، تقاطع ک شهید یزدانیان
خانه کلانتری یزد شهر یزد، خ انقلاب، ک درمانگاه ابوالفضل، بن‌بست نغمه، پ ۲۵
گذر شیخداد یزد شهر یزد، میدان بعثت، خ انقلاب
آب‌انبار غرغرآباد یزد شهریزد، خ انقلاب، بلوار استقلال، ک مشیر الممالک، محله غرغرآباد
زورخانه شهدای کسنویه یزد شهر یزد، خ انقلاب، ک کسنویه، ک عروه الوثقی، جنب حسینیه بزرگ کسنویه
بوستان طوبی یزد شهریزد، خ کاشانی، ابتدای بلوار مدرس، محله مهدی‌آباد
آب‌انبار کسنویه یزد شهر یزد، خ انقلاب، ک اصلی کسنویه، ک عروه الوثقی، جنب حسینیه و زورخانه کسنویه
آب‌انبار رسولی یزد شهر یزد، خ ایرانشهر (شهید رجائی)، ک ناجی، اول ک بالا، پ ۲۷
آب‌انبار کاروان‌سرا یزد شهر یزد، خ شهید رجائی، ک چهار منار، جنب پل چهار منار
قدمگاه شوده علیا یزد شهرستان تفت، بخش مرکزی، جاده کمربندی، شرق شهر تفت
مسجد بالا یزد شهر یزد، محله نعیم آباد، مجاور ک اصلی نعیم آباد
خانه حسن‌آبادی یزد شهریزد، خ انقلاب، محله باغ صندل، ک شیخداد، ضلع غربی بازارچه بولمیری
خانه جنب مدرسه شمسیه یزد شهر یزد، خ شهید رجائی، ک چهار منار، خانه جنب بقعه سید شمس الدین محمد
خانه محمد علی گل یزد شهر یزد، ضلع غربی خ سید کلسرخ، محله ابوالمعالی، ک علیا، پ شهرداری ۳۷
خانه علی یار میر یزد شهر یزد، خ امام خمینی، محله فهادان، روبروی درمانگاه علی‌اصغر
خانه افشار یزد شهر یزد، ضلع شرقی خ سید گلسرخ، جنب بانک صادرات
خانه رحیمی یزد شهر زارچ، خ امام خمینی، محله دارالشفاء، جنب حسینیه و مسجد مهدیه
آسیاب دو سنگی یزد شهر یزد، انتهای بلوار شهید جوکار، کیلومتری ۳ جاده قدیم تفت، تقاطع جاده گازی
حسینیه میان محله خرمشاه یزد شهر یزد، ک شهید هدایتی، ک وحدت، روبروی مسجد تک منار
خانه دکتر ریاضی یزد شهر یزد، خ امام خمینی، بن‌بست جنب نمایشگاه اتومبیل الهام
خانه دکتر ابوئی یزد شهر یزد، خ امام خمینی، محله قلعه کهنه، حسینیه ک قلعه کهنه، پ ۲۸
آب‌انبار مروج یزد شهر یزد، بلوار نواب صفوی، ک شهید پارسائیان، ابتدای ک هشتم، مجاور پ ۱۳ شهرداری
آب‌انبار گلشن یزد شهر یزد، خ مطهری، ک گلشن، تقاطع ک شهید ه سرایی
خانه شیرازیه یزد شهر یزد، میدان امیر چخماق، ک علاقبندی
حسینیه آبشور یزد شهر یزد، خ امام خمینی (ره)، محله آبشور
حسینیه رحمت‌آباد یزد یزد، بلوار شهید دشتی، ک شهید محمد دشتی، فلسطین جنوبی، جنب مسجد جامع رحمت آباد
خانه آیت الله صدوقی یزد شهریزد، خ امام خمینی (ره)، کوچه سهل بن علی، کوچه دفتر امام جمعه، پ ۴
امامزاده نصرالله یزد شهر یزد، بلوار دهه فجر
حمام حسن‌آباد یزد شهر یزد، بلوار امام رضا (ع)، جنب مسجد امام حسن (ع)
آب‌انبار ابوالقاسم رشتی یزد شهر یزد، بلوار شهید دشتی، ک شهید دشتی، خ فلسطین جنوبی
کاروان‌سرای گرد فرامرز یزد شهرستان یزد، بخش مرکزی، روستای گرد فرامرز
آب‌انبار مهدی‌آباد یزد شهر یزد، محله مهدی‌آباد (میان محله)
مسجد آقا سید جواد حیدری یزد شهر یزد، خ شهید رجایی، کوچه چهار منار، نرسیده به بقعه سید شمس الدین محمد
آب‌انبار حاج علی اکبر محله یزد شهر یزد، خ طالقانی، ک هدایتی، ک وحدت، روبروی مسجد تک منار
مسجد نرجس خاتون یزد شهر یزد، محله مهدی‌آباد
آب‌انبار عطاء الله نقشبند یزد شهر یزد، خ امام، ک شهید آبشوری، جنب مسجد و حسینیه یعقوبی
آب‌انبار حاجی عبدالکریم یزد شهر یزد، خ امام خمینی، خ فهادان، ک شیخ احمد فهادان
مسجد گازرگاه یزد شهریزد، خ امام خمینی، ک دارالشفا، روبروی گاراژ بافقیها
مسجد شاهزاده یزد شهر یزد، خ کاشانی، محله آبشاهی
مسجد رقیه یزد شهر یزد، محله جنب آباد
مسجد پنجه علی یزد شهر یزد، خ قیام، بازار پنجه علی
ساختمان اداره کل بازرسی استان یزد یزد شهر یزد، خ امام خمینی، کوچه فرمانداری، اداره کل بازرسی
مسجد رحمت‌آباد یزد شهر یزد، محله رحمت آباد
آب‌انبار شاه ابوالقاسم یزد شهر یزد، خ سید گل سرخ، محله شاه ابوالقاسم، مرکز محله کنارحسینیه شاه ابو القاسم، روبروی مسجد و مدرسه شهاب الدین قاسم طراز
مسجد تخت استاد یزد شهر یزد، بلوار امامزاده جعفر، محله تخت استاد
مسجد عزیزالله یزد شهر یزد، خ کاشانی، کوچه آبشاهی
مسجد سلسبیل یزد شهر یزد، خ مهدی، بلوار عاصی زاده
کاروان‌سرای پسته یزد شهر یزد، خ قیام، ک لب خندق، ک دبستان نامدار، پ ۱۹
مجموعه تفریحی مسکونی غضنفری یزد شهر یزد، خ شهید هدایتی، کوچه وحدت، روبروی تالار سروی
آب‌انبار سر بخشگاه یزد شهر یزد، خیابان طالقانی، کوچه هدایتی، کوچه بخشگاه خرمشاه، پلاک ۲۳و۴۱
آب‌انبار تالار سرو یزد شهر یزد، بلوار شهید طالقانی، کوچه شهید هدایتی، تقاطع کوچه وحدت، روبروی تالار سرو
مسجد نو یزد شهر یزد، محله فهادان، جنب مجموعه عربها، پشت حمام نو
مدرسه ابوالمعالی یزد یزد، خ انقلاب، بن‌بست شهید باروتکوب زاده (پنج کوچه)، پ ۱۵
خانه شیخ الاسلام یزد شهر یزد، خیابان امام خمینی، خیابان مسجد جامع، پشت مسجد جامع، کوچه علاقمند
آب‌انبار کوچه بندون یزد شهر یزد، خ ایرانشهر (شهید رجائی)، ک چهار منار
آب‌انبار صحرائی خرمشاه یزد شهر یزد، بلوار باهنر، کوچه ولی عصر، پلاک ۲۸
خانه ایلچی خان یزد شهریزد، خ امام خمینی، ک نقیب الاشراف، مجاور پلاک ۲۶
مسجد لرد آسیاب یزد شهر یزد، بلوار بسیج، کوچه طهمورث، بازارجه محله لرد آسیاب
آب‌انبار امیرچخماق یزد شهر یزد، خ امام خمینی، میدان امیرچخماق، جنب بازارچه حاجی قنبر
خانه وقفی مروج یزد شهر یزد، خ سلمان فارسی، میدان شهداء، ک مسجد امیر چخماق، بن‌بست مروج، پ ۳۰
خانه امینیان (کدخدا حسن‌آباد) یزد شهر یزد، حسن‌آباد مشیر، بلوار مسجد مهدی، کوچه احرامیان، کوچه امینیان
مسجد حاجی قنبر یزد شهر یزد، خیابان امام خمینی (ره)، خیابان سلمان فارسی، میدان امیر چخماق، داخل بازارچه، مسجد حاجی قنبر
آب‌انبار خواجه خضر یزد شهر یزد، خ امام خمینی، کوچه خواجه خضر، ابتدای بن‌بست ۱
خانه صادقیان یزد شهر یزد، خ مهدی، ک فردوس، پلاک ۲۳
خانه کسرا وفاداری یزد شهریزد، خ کاشانی، روبروی سینما ایران، ک شمس، پلاک ۱۹
خانه نیکپور یزد شهر یزد، خ امام خمینی (ره)، ک فهادان، روبروی درمانگاه خیریه حضرت علی‌اصغر (ع)
خانه هرندی یزد شهر یزد، خ امام، ک امامزاده جعفر، ک مشیر، پلاک ۱۳۰
خانه مشیر الممالک یزد شهر یزد، خیابان قیام، کوچه امامزاده جعفر، پلاک ۹۶