زمان : 30 Shahrivar 1397 - 17:46
شناسه : 146507
بازدید : 4298
از ذبح دام های نذری در معابر عمومی و جلوی هیأت های عزاداری خودداری کنید درخواست مدیرکل دامپزشکی استان یزد از مردم : از ذبح دام های نذری در معابر عمومی و جلوی هیأت های عزاداری خودداری کنید برای پیشگیری از انتشار بیماری و ایجاد مخاطره برای بهداشت عمومی ، مردم از ذبح دام در سطح شهر و جلوی هیأت های عزاداری اجتناب کرده و کشتار دام ها را با نظارت کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاه ها انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد : دکتر علی اکبر حدادزاده با اشاره به سنت قربانی دام در جلوی هیأت های عزاداری در ماه محرم گفت : بی توجهی به اصول بهداشتی و ذبح دام در جلوی هیأت های  عزاداری علاوه بر انتقال آلودگی از طریق کفش و سایر وسایل به حسینیه ها و مجالس عزاداری ، منجر به افزایش احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب کریمه کنگو از طریق گوشت پیش سرد نشده می شود.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم و جامعه تصریح کرد : برای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام ، ذبح دام در مراکز مورد تأیید دامپزشکی ضروری و با توجه به نظارت های صورت گرفته در کشتارگاه ها و پیش سرد گذاری لاشه ها قبل از مصرف، سلامت گوشت مورد تأیید سازمان دامپزشکی می باشد .

حدادزاده در ادامه افزود : با توجه به آنکه در پاره ای از موارد  ذبح دام خارج از کشتارگاه و بدون نظارت ناظرین دامپزشکی صورت می گیرد ؛ پیش سرد گذاری  در دمای 0 تا 4 درجه به مدت 24 ساعت و همچنین خرد کردن گوشت با دستکش برای پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک ضروری می باشد .

نامبرده در پایان افزود : مردم برای ذبح دام می توانند از شبکه های دامپزشکی استان کمک گرفته و یا راهنمایی لازم را در این خصوص از طریق سامانه 1512 دریافت نمایند .